Skoda Superb 2.5 V6 TDI 163pk Attractive Business (2007)

autoreview

Skoda Superb
Skoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda Superb

Signalement

UitvoeringSuperb 2.5 V6 TDI 163pk Attractive Business
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf112.700 km
KM-stand laatst193.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 1500 km

  • 114.340 km

Na heel was rond gekeken te hebben bij Audi, Mercedes, BMW en Peugot liep ik een tegen deze Superb aan. Waar de duitsers en fransen aan de prijs zijn was deze auto schappelijk geprijsd. Auto bedrijf Schipper in Nibbixwoud heeft deze auto perfect aan mij afgeleverd.

Wat op valt is de rust van zo'n langzaam draaiende diesel bij 120-150 km/h. Een genot om in te rijden. Lange afstanden gaan moeiteloos en met een gemiddeld verbruik van ~7l/100km redelijk zuinig.
Op de snelweg is het verbruik ~5.2l/100km en in de stad ~12l/100km.

Ten opzichte van de Citroen C5 valt het op dat de demping van de Superb straffer is, maar door het hogere gewicht van de auto nog steeds heel confortabel. Het stuurgedrag van de Superb is prettig direct en door de 225/45/17 banden een geweldige wegligging.

Er zijn nog geen problemen of defecten opgedoken.
Meer de volgende keer.

opweg naar het eerste onderhoud

  • 131.000 km

Bij de aanschaf is er door de dealer een grote beurt uitgevoert, dus ~30000 km onderweg voor de volgende. Ik heb inmiddels enige ervaring opgedaan en zowel korte als lange afstanden gereden. Wat in een ander review ook naar voren komt kan ik onderstrepen: Pas bij afstanden >60km neemt de zuinigheid pas echt toe. Waar ik direct na aanschaf ~1:13 reed, is mijn gemiddeld gebruik nu 1:15. In de stad 1:9.

Er zijn af en toe wat bijgeluidjes bij overschakelen van 3 naar 4. Ik ben benieuwd wat er aan de hand is. Ook is de raamgeleiding aan de rechter kant vervangen en onder garantie door de dealer gemaakt.

Ik rij nu elke dag >200km en geniet nog elke dag van de rust en gemak waarmee deze auto de km's weg laat tikken. Zelf bij vergaderingen in het buitenland waarbij ik soms >800km op een dag rij, stap ik savonds soepel en monter uit!

Blij dat ik rij!

  • 173.000 km

Inmiddels al weer zo'n 30.000 km verder gerededen zonder enig probleem.

De auto rijdt perfect en gaat eigenlijk steeds beter rijden. Na het verversen van de vloeistof in de automatische versnellingsbak is deze steeds beter gaan functioneren.

Wat mij opvalt:
Gebruik is doorsnee 1:16
Gebruik in de stad 1:8.5
Banden gaan ~70.000 km mee (voor) en 120.000 km achter


Daarom op naar de 200.000

De verbazing blijft!

  • 193.000 km

Nu inmiddels bijna 100.000 km met deze auto gereden. Buiten het reguliere onderhoud nog geen dubbeltje uitgegeven aan reparaties.

Of wacht, vanochtend was er een melding dat een van de remlichten defect was. Lampje vervangen en rijden maar weer.

Ik blijf het zeggen...een genot om in deze auto te rijden!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.