Rolls-Royce Silver Shadow (1977)

autoreview

Rolls-Royce Silver Shadow (1977)

Signalement

UitvoeringSilver Shadow
Bouwjaar1977
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf80.000 km
KM-stand laatst92.000 km
Lezerswaardering: 67%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 92.000 km

Een belangrijk onderdeel van de lol van het rijden in een Rolls is dat je zoveel bekijks hebt. Met name als je hem gebruikt in niet zo Rolls-passende omstandigheden (boodschappen doen bij de Edah, op de camping, etc.)

Ik rijd er nu al zo lang mee dat het aanvoelt als een gewone auto, en dan verbaast het je soms weer als anderen er zo van opkijken.

Comfort is wel van het niveau van wat top was in de jaren ’70. De ’opties’ die toen zeer exclusief waren (elektrische ramen, airco, cruise control, etc.) zijn nu veelal standaard. De motor is inderdaad stil, maar dat is ’tie van mijn Citroen Picasso ook. Dus het is wel relatief.

Enorm grote motor, maar niet sportief te rijden, qua bochtengedrag en remweg moet je doen alsof je in een vrachtwagen rijdt. Hoewel met optrekken bij het stoplicht hij volledig kan meekomen met moderne auto’s.

PROBLEMEN

  • 92.000 km

Ondanks het imago is het toch gewoon een Engelse auto uit de jaren’70.

Met een zekere regelmaat gaat er wel eens iets kapot (contactjes in de brandstofpomp, hydraulische veerbollen (Citroen systeem), lam wordende achterveren, gescheurde stofhoezen assen); met veel onderdelen kan er nu eenmaal ook veel kapot gaan. Onderdelen zijn nog goed te krijgen; prijzen zijn vergelijkbaar met die van moderne grote auto’s.
Onderhoudskosten zijn inderdaad wel een punt om rekening mee te houden in het totale kostenplaatje.
Net als het benzineverbruik: ca. 1 op 5 a 6, maar ja, dat weet je van tevoren. Klaag ik dus niet over.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.