Renault Mégane 1.9 dCi 120 Authentique Comfort (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mégane 1.9 dCi 120 Authentique Comfort |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 74.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
In 2005 kreeg ik van mijn werkgever een 3 deurs Megane 1.9 DCi. Deze auto was afkomstig van een ex-collega. Wat een vermogen heeft deze auto zeg. Maar liefst 120 PK in het vooronder. De 6-bak draagt er aan bij dat de motor op constante snelheid erg rustig is. Goede balans dus. Ook het comfort is dik in orde. Airco, cruise control automatisch dimmende binnenspiegel, regensensor het zit er allemaal op.
Tot zover het positieve van deze auto. Begrijp me niet verkeerd, dat ding rijdt echt heel goed. Maar.... beetje storingsgevoelig zal ik maar zeggen.
In de ca 2 jaar dat ik deze auto gehad heb, heb ik 135.000 gereden km gereden. De problemen welke zich hebben voorgedaan, los van het ’normale’ onderhoud:
- 2 x Wiellagers, zowel voor als achter vervangen
- Turbo vervangen
- Raammechanisme links + rechts vervangen
- 4 nieuwe voorruiten
- Tankdop afgebroken
- Aircopomp vervangen
- Versnellingsbak springt bij accelereren continu uit 3e versnelling
- Gasveer achterklep vervangen
- Continu OVERAL rammeltjes
Inmiddels heb ik een nieuwe baan en heb dit brok ellende dus mogen inleveren. Ik ben blij dat ik nooit de reparatiekosten heb hoeven te betalen. DIe rammeltjes waren echt niet meer normaal! Het zal er wel mee te maken hebben dat het een van de eerste versies was van dit model.
Nieuwe ronde....
Mijn nieuwe werkgever heeft me nu een huurauto gegeven, 1 x raden wat het is.... Juist een nieuwe megane! Nu moet ik wel zeggen dat ze veel zaken verbeterd hebben. Deze versie is een 1.5DCi met 85 PK. Na 10.000km gereden te hebben in 6 weken moet ik bekennen dat er nog geen rammel aanwezig is. Mijn dashboardverlichting heeft 1 x dienst geweigerd en de rubbers van het panoramisch dak kraken nogal nu het zo koud is. Die ga ik dus maar even insmeren. Verder moet je af en toe een koplampje vervangen, maar als je een paar jaar Megane rijdt dan krijg je daar wel handigheid in. Ik hoef dus niet meer naar de dealer hiervoor, en ben van plan binnenkort workshops te houden voor mede-meganerijders. Aanmelden kan via e-mail ;-) Nee da’s maar onzin, maar wat een onmogelijke manier om bij je koplamp te komen zeg!
Wanneer ik een lease auto mag gaan uitkiezen, gaat het ZEKER geen Renault worden. Maar ja, dat roep ik al een paar jaar.
PROBLEMEN
- 2 x Wiellagers, zowel voor als achter vervangen
- Turbo vervangen
- Raammechanisme links + rechts vervangen
- 4 nieuwe voorruiten
- Tankdop afgebroken
- Aircopomp vervangen
- Versnellingsbak springt bij accelereren continu uit 3e versnelling
- Gasveer achterklep vervangen
- Continu OVERAL rammeltjes
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren