AutoWeek 9 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 9 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Mégane
12

autoreview

Renault Mégane 1.5 dCi 80 Privilège Luxe (2004)

Chiel de Jong
  • Chiel de Jong13
  • Review
4 februari 2020 om 13:37
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringMégane 1.5 dCi 80 Privilège Luxe
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf198.000 km
KM-stand laatst198.000 km
Gemiddelde lezerswaardering: 20%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Renault Mégane 1,5 dCi

  • 198.000 km
  • 4 februari 2020

‘’Tsja., vind je hem zelf mooi?’’. Dat was de allereerste reactie op mijn net gekochte Renault Mégane. En als ik eerlijk antwoord op moet geven., dan vind ik het vooral een ‘’lief kind’’ om het maar even te omschrijven als Herman Finkers. Maar wat er aan de buitenkant minder mooi is, is het aan de binnenkant wat mij betreft wel echt een goed geslaagde auto. Daarom een schrale troost., je zit in de auto, dus van de buitenkant heb je weinig last.

Verkocht
Om maar gelijk goed van start te gaan, heb ik deze auto gekocht op het moment dat mijn vorige wel echt weg moest., die was totaal afgeschreven en moest dus nog redelijk onverwacht op zoek naar een nieuwe kar. Bijna geen eisen voor de nieuwe., alleen het moest een diesel zijn en bij voorkeur met cruise control. Na nog een redelijk lange zoektocht, aangezien het budget er nog niet helemaal voor was.. kwam ik uiteindelijk uit bij een Bordeauxrode Renault Mégane. Eindje rijden en voilà, daar stond een dikke Mégane te shinen in het zonnetje. Maar helaas werd hij daar ook niet mooier van. Maar, na een rondje om de auto te hebben gelopen en hier mijn ontzettende twijfels bij hebbende, deed ik de deur open en stond zowaar versteld van het interieur van de Mégane., Dit was echt super strak! Een beige kleur waar werkelijk nog geen spatje op zat. Dit veranderde mijn mening over de auto toch wel een beetje. Ook onder de motorkap was hij super schoon., dat geeft geen garantie, maar vind ik persoonlijk toch wel een prettig idee. Motorkapje sluiten en blokje om., zo, tegen mijn verwachtingen in, reed dit ding echt fenomenaal. Ze hebben het uiterlijk gecompenseerd met de rijeigenschappen wat mij betreft. Hij schakelde soepeltjes, trok nog redelijk goed op ondanks de weinige pk’s en stuurde gewoon prima. Wat me wel opviel was dat het wel aanvoelde als een redelijk logge auto ondanks het kleine formaat. Maar dit was niet storend gelukkig. Waar ik ook altijd groot fan van ben is dat er vakjes in de auto zitten, het liefst veel. Dit was in de Mégane dus het geval, overal bakjes en vakjes om je spul in te sodemieteren. Ideaal! Even onderhandelen en bingo, ik was de trotse eigenaar van een rijdende, rode bouwcontainer!

Eerste 60.000km
Wat ik persoonlijk ook wel leuk vond was het starten en stoppen van de auto., dit ging doormiddel van een knopje. Erg leuk. Ook vond ik het pasje als sleutel wel een leuk idee. Maar goed, het heeft weinig meerwaarde. Wel was ik er bang voor dat dat uiteindelijk voor problemen zou gaan zorgen, echter heeft zich dit tot in den einde des dagen volgehouden. Het stond op de planning om redelijk wat kilometers te gaan rijden, ongeveer zo’n 20 á 25.000 km. Echter had ik er na 10 maanden al 60.000 km extra opgezet. Dit was niet geheel de bedoeling, maar wegens wat omstandigheden kon ik niet anders dan maar blijven rijden. Ik heb in al die kilometers weinig te klagen gehad over de auto, hij startte altijd en kachelde altijd lekker door. Wat met wel opviel is dat de koppeling toch wel redelijk zwaar ging maar ook dat was niet storend. Het mooiste van deze auto was dat je werkelijk alles in de auto hebt. Zoals; Cruise control, airco elektrische ramen, etc. Dan komen we nu toch ook helaas bij het eerste probleem.. Hij heeft elektrische ramen, maar ze werken alleen niet. Een heel vaak voorkomend probleem bij deze auto’s. Maar gelukkig heb ik dit zelf kunnen fixen. Eind goed al goed! Verder heb ik alleen nog een keer een lampje vervangen. Tot dusver een betrouwbare auto dus!
De laatste kilometers
Het gin zo goed en het leek zo mooi.. Maar aan al het goede komt een eind, helaas. Ineens ging de motor bokken als een gek en viel af en toe regelmatig uit. Ook viel met enige regelmaat de cruise control uit. Cruise control is niet zo erg, maar dat de motor uitvalt vind ik veel kwalijker. Dit gebeurde dus een keer op de snelweg en een keer bij het invoegen op de snelweg. Dat leidt natuurlijk tot een gevaarlijke situatie en wil je voorkomen. Na het van het contact afhalen en opnieuw starten was er niks meer aan de hand. Uiteindelijk hebben ze bij de garage niks kunnen vinden. De auto begon nu ook echt te slijten. Er zat een tikje in, waarvan geen enkele garagehouder de oorzaak van kon vinden. Ook startte hij iets moeilijker dan normaal. Ook hield de motor nog in bij vlagen., al met al geen prettige ervaring uiteindelijk.

Conclusie
Hij moest inmiddels ook voor de APK. Met zweethandjes en een onplezierige kriebel in mijn buik heb de auto afgeleverd bij de garage om even te laten checken wat het ongeveer gaat kosten om deze parel door de APK te trekken. Nou, het gezwete zweet en de kriebel waren terecht want mijn vermoedens werden bevestigd. Ongeveer kwam het uit rond de 1000 euro om het allemaal weer veilig en werkend te krijgen. Wat mij betreft was hij dit niet meer waard en heb daarom besloten om de Mégane maar weg te doen. Voor de tijd dat hij werkte was het echt een prettige auto. Wel spuuglelijk, maar tegelijkertijd wel ontzettend praktisch. Betrouwbaar was hij voor de helft ongeveer. Naar mijn mening mag hij dan een sticker van; ongeschikt hebben.

3,3
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Mégane
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.6 Sélection Business Sport

    Renault Mégane 1.6 Sélection Business Sport

    • 2009
    • 176.542 km

    € 3.950

    Estate 1.5 dCi Eco2 Zen TrekHaak Cruise Climate R-Link Navi

    Renault Mégane Estate 1.5 dCi Eco2 Zen TrekHaak Cruise Climate R-Link Navi

    • 2017
    • 117.283 km

    € 11.950

    Estate 1.2 TCe Limited Cruise Climate PDC A ''16 LM V

    Renault Mégane Estate 1.2 TCe Limited Cruise Climate PDC A ''16 LM V

    • 2018
    • 52.384 km

    € 14.950

Meer Renault Mégane occasions

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Mégane specificaties
  • Renault Mégane occasions
  • Renault Mégane video's
Advies en informatie
  • Renault Mégane tests
  • Renault Mégane gebruikersreviews
  • Renault Mégane index
Renault Mégane RS – 2006 – 332.815 km - Klokje Rond

Renault Mégane RS – 2006 – 332.815 km - Klokje Rond

Het had niet veel gescheeld of deze Renault Mégane RS was door de vader van Thomas Dijkstra...

Lees meer
 

Renault Mégane reviews

  • Review
    Renault Mégane 1.5 dCi 80 Privilège Luxe (2004)

    Renault Mégane 1.5 dCi 80 Privilège Luxe...

    12
    • 4 februari 2020
  • Review
    Renault Mégane 1.6 16V Privilège Luxe (2004)

    Renault Mégane 1.6 16V Privilège Luxe (2004)

    6
    • 4 oktober 2019
  • Review
    Renault Mégane 2.0 16V T 225 RS Trophy (2005)

    Renault Mégane 2.0 16V T 225 RS Trophy...

    9
    • 18 mei 2015
  • Review
    Renault Mégane 1.6 16V Dynamique Luxe (2006)

    Renault Mégane 1.6 16V Dynamique Luxe (2006)

    • 7 september 2012
  • Review
    Renault Mégane 1.6 16V Dynamique Luxe (2004)

    Renault Mégane 1.6 16V Dynamique Luxe (2004)

    • 7 september 2012
  • Review
    Renault Mégane 1.6 16V Expression Comfort (2004)

    Renault Mégane 1.6 16V Expression Comfort...

    2
    • 11 april 2010
  • Review
    Renault Mégane 1.5 dCi 80 Dynamique Luxe (2003)

    Renault Mégane 1.5 dCi 80 Dynamique Luxe...

    9
    • 24 juli 2008
meer reviews
Renault Kangoo 1.6 16V - 2008 - 310.605 km - Klokje Rond

Renault Kangoo 1.6 16V - 2008 - 310.605 km - Klokje Rond

In 2008 was het de hoogste tijd om de toen tien jaar oude Kangoo met 160.000 kilometer op de...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Renault Mégane RS – 2006 – 332.815 km - Klokje Rond

    Renault Mégane RS – 2006 – 332.815 km -...

    • 15 februari 2021
  • Review
    Renault Mégane (2017)

    Renault Mégane (2017)

    3
    • 1 februari 2021
  • Review
    Renault Mégane (2013)

    Renault Mégane (2013)

    4
    • 1 februari 2021
  • Review
    Renault Mégane TCe 180 GT (2010)

    Renault Mégane TCe 180 GT (2010)

    4
    • 16 december 2020
  • Review
    Renault Mégane Estate TCe 140 Bose (2019)

    Renault Mégane Estate TCe 140 Bose (2019)

    7
    • 3 december 2020
  • Review
    Renault Mégane TCe 180 Dynamique (2009)

    Renault Mégane TCe 180 Dynamique (2009)

    3
    • 23 november 2020
  • PREMIUM
    Kia Ceed Sportswagon PHEV vs. Renault Mégane Estate PHEV

    Kia Ceed Sportswagon PHEV vs. Renault Mégane...

    • 10 november 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Vijf NCAP-sterren voor Polestar 2 en Cupra Formentor

    Vijf NCAP-sterren voor Polestar 2 en Cupra...

    5
    • 3 maart 2021
  • Autonieuws
    Renault Colorale Prairie (1955) - In het Wild

    Renault Colorale Prairie (1955) - In het...

    24
    • 27 februari 2021
  • Review
    Renault Grand Scénic dCi 110 Bose 7P (2016)

    Renault Grand Scénic dCi 110 Bose 7P (2016)

    10
    • 20 februari 2021
  • Review
    Renault Zoe R135 Edition One (2020)

    Renault Zoe R135 Edition One (2020)

    2
    • 19 februari 2021
  • Review
    Renault Twingo 1.5 dCi ECO2 Dynamique (2012)

    Renault Twingo 1.5 dCi ECO2 Dynamique (2012)

    7
    • 16 februari 2021
  • Renault Mégane RS – 2006 – 332.815 km - Klokje Rond

    Renault Mégane RS – 2006 – 332.815 km -...

    • 15 februari 2021
  • Autonieuws
    Renault Captur als sportieve R.S. Line

    Renault Captur als sportieve R.S. Line

    34
    • 12 februari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep