Renault Express 1.9D (1992)

autoreview

Renault Express 1.9D (1992)

Signalement

UitvoeringExpress 1.9D
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf119.411 km
KM-stand laatst179.000 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De Express

  • 179.000 km

Geweldig praktische auto! Ik ben altijd al fan geweest van de Express (zeker met dieselmotor), hoe raar dat misschien ook klinkt. Zeker de Phase II vind ik erg leuk. Natuurlijk niet echt een comfortabele auto, maar toch zat ik er prima in. De laadbak was netjes afgetimmerd en erg makkelijk in gebruik. De Express was door de vorige eigenaresse met een verfroller blauw geverfd. Dit was niet echt netjes gedaan en ik had me voorgenomen om het nog een keer netjes over te doen. Helaas nooit van gekomen.

Voor de Express reed ik een 5-je op benzine, maar die viel qua verbruik me tegen. Omdat ik op stage ging naar Portugal, wilde ik nu toch wel een praktische diesel. Vandaar dat ik op zoek ging naar een Express diesel. In Portugal heerlijk een paar maanden rondgedieseld.

Redelijk wat problemen gehad, zoals laswerk aan de dorpels, slecht starten (was al vanaf aankoop, na vervanging gloeibougies geen verbetering), lekke radiateur, uitlaat vervangen, afsluiter dieselpomp defect (motor wilde niet meer uit), startmotor defect (had ik het uitzetten van de motor opgelost, wilde hij niet meer aan!).

Wel lekker ouderwets dieselen en vanwege lage gewicht van 930 kg nog redelijk goed mee te komen in het verkeer, ondanks het vermogen van maar 65 pk. Verbruik viel me wel een beetje tegen, in de zomer 1:14/15, in de winter 1:12/13. Dat doet de Clio Phase I met dezelfde motor toch beter volgens het boekje.

Na 2 jaar rijden de Express in een garagebox gestald met defecte startmotor. Mijn idee was om de Express helemaal op te knappen en dan lekker weer door te dieselen. Na een jaar had ik echter nog helemaal niks aan dit project gedaan en aangezien ik ondertussen al heerlijk comfortabel aan het rondtoeren was met de 25, toch maar een sloper de Express op laten halen. Overigens had ik ook al genoeg kosten aan de 25.

Toch knaagt het af en toe nog wel een beetje. Ik blijf een voorliefde voor bestelauto's en diesels houden namelijk. Maar eigenlijk moet ik er niet al te rouwig om zijn en af en toe toch wat realistischer naar dit soort zaken kijken.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.