Renault Clio Sport 2.0 16V (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Clio Sport 2.0 16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 150.000 km |
KM-stand laatst | 172.000 km |
Geweldige auto met nadelen.
- 160.000 km
Dit is na mijn VW Lupo de 2e auto die ik aangeschaft heb. De Lupo is voor mij een goede beginnersauto geweest, maar ik wilde op zoek naar iets speciaals. Na eerst een aantal MG ZR's met gebreken te hebben bekeken, vond ik een Renault Sport Clio. Na verder te hebben gezocht heb ik er 1 met gereviseerde motor gevonden en gekocht.
Ik zal beginnen met het rijgedrag van deze auto. Dit is geweldig te noemen; 172pk in een auto die 1010kg weegt lijkt belachelijk veel, maar is helemaal niet té. In de eerste versnelling slip je dan nog redelijk makkelijk weg, maar door de verdere versnellingen heb je veel grip. 9/10 auto's zijn met dit aantal pk's dan ook niet snel genoeg je eruit te rijden. In de bochten ligt de auto ook heerlijk strak op de weg. De vering is stugger dan een normale auto, maar absoluut niet oncomfortabel. Verder heeft de auto stoelen die goed zitten en zit er veel luxe als airco en een alarm op.
Het verbruik is ook een pluspunt aan deze auto. Uiteraard geen 1 op 20, maar wanneer je er rustig mee rijdt is 1 op 12 geen probleem. Voor zo'n krachtige motor vind ik dit zeer redelijk.
Dan kom ik bij het grootste minpunt van deze auto: De elektronica. Ze staan er om bekend en ik heb er ook al meerdere elektronische problemen mee gehad: De kilometerteller is een keer naar 0 gevallen, de schakelaar van het raam is kapot geweest, de radio is kapot geweest en op dit moment is hij in de garage om een, waarschijnlijke, kortsluiting te laten repareren. Verdere minpunten zijn de vaak doffe koplampen. Ik heb voor een euro of 80 echter nieuwe besteld. Ook komen er nog phase II achterlichten in
Ondanks deze problemen zou ik deze auto zo weer opnieuw kopen. De prestaties bezorgen mij persoonlijk genoeg plezier om de elektronische problemen te kunnen vergeten.
Reparatie
- 165.000 km
Inmiddels heb ik de auto helemaal laten nakijken en zijn de elektronische problemen opgelost. Er was water in de electra gekomen. De reparatie kostte me helaas 550 Euro. Sindsdien heb ik geen problemen meer gehad met de auto en rijdt hij heerlijk. De nieuwe kop- en achterlampen zitten er inmiddels in.
Helemaal in orde
- 172.000 km
Na weer een aantal maanden met de auto te hebben gereden moet ik zeggen dat er weinig meer mee aan de hand is. Is op een klein puntje met de ophanging na moeiteloos door de APK gekomen. De motor loopt heerlijk en ik rijd er nog altijd met het grootst mogelijke plezier in. Binnenkort wilde ik even gaan kijken voor een nieuwe radio welke ik dan compatibel wil maken met de radiobesturing aan het stuur.
- Betrouwbaarheid3
- Prestaties5
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Clio
