Porsche 924 (1981) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 924 |
---|---|
Bouwjaar | 1981 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 127.000 km |
KM-stand laatst | 132.000 km |
ERVARINGEN
- 132.000 km
Naast onze auto voor dagelijks gebruik wilden we er graag een tweede auto bij. Het liefst een belastingvrije oldtimer/youngtimer. Natuurlijk wel rekening gehouden met het feit dat belastingvrij niet direct geld besparen is. Een oude auto vergt in de regel meer onderhoud/reparaties dan een nieuwere. Van jongs af aan altijd al een zwak gehad voor de 924. Had als jongen van 12 een plastic schaalmodel van een witte 924. Ondanks het feit dat het modelletje niet meer op de boekenplank staat te pronken is de herinnering er nog steeds. Overigens zijn er meerde zaken die meespeelden in de keus van de 924. Voordelige onderdelen, ook zelf goed aan te sleutelen en bovenal de modellen vanaf 1981 hebben een volledig verzinkte carrosserie. Als de auto geen schade heeft gehad kun je het dus treffen dat je er een vindt zonder roest. Na een lange speurtocht eindelijk de juiste gevonden. Het viel toch niet mee een goed exemplaar te vinden. Het leukste, hij is nog wit ook, evenals mijn schaalmodel van weleer. Wat een heerlijk gevoel toen ik terug reed met hem. Lekker laag, voldoende vermogen en een heerlijke brom. Merk vooral in mijn omgeving dat mensen er ineerste instantie niet veel mee hebben. Het is natuurlijk een eenvoudige auto die je niet kunt vergelijken met een 911. Maar als ze hem eenmaal gezien hebben en er in hebben gereden veranderen zij toch van gedachte. Het is gewoon een mooie auto die zijn tijd ver vooruit was. En wonderbaarlijk dat een auto van toch 27 jaar oud nog zo strak rijdt. Zonder moeite bereikt hij zijn topsnelheid waarbij je de minste moeite heb hem op de weg te houden.
PROBLEMEN
- 132.000 km
Eigenlijk weinig problemen. In het begin een probleem met starten, motor viel direct stil na het starten. Bleek dat hij wat valse lucht aanzoog. Tevens ontsteking en CO af laten stellen. De rubbertjes van de dynamo ophanging vervangen omdat de v-snaar piepte.
Voor de rest zijn allemaal klein zaken, die je overigens kunt verwachten na 27 jaar.
Zo moet ik nog eens het rubber van het achterraam vervangen. En knop voor de verwarming op de kop tikken enz. enz.
Verder eigenlijk niets. Auto verbruikt nauwelijks olie, water verbruikt hij ook niet.
Vorige week APK keuring, linker draagarm moest vervangen worden want hier zat een klein gaatje in geroest. Kosten 100 euro voor de draagarm incl. Fuseepen en montage.
25-06-2009
Inmiddels weer een jaar verder. Auto is net weer voor de APK geweest. Geen problemen, rolde er zo doorheen.
Verder geen onkosten gehad die noodzakelijk waren. Wel preventief de brandstofpomp vervangen en een uitgedroogde kitnaad veroorzaakte lekkage. Kortom een probleemloos jaartje gereden en op naar het volgende jaar.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.