Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriolet (2018)

autoreview

Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriolet (2018)

Signalement

Uitvoering911 Carrera 4 GTS Cabriolet
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf74.000 km
KM-stand laatst86.000 km
Lezerswaardering: 61%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bye Bye

  • 86.000 km

Door omstandigheden afscheid genomen van de Targa 4 GTS. Lekker veel open gereden deze zomer maar in de winter staat 'ie maar een beetje te verpieteren en dat is zonde, zo'n kar moet draven! Bovendien: het idee was dat mijn vrouw erin zou rijden maar ze was als de dood dat ze (zoals vaak eerder) een paaltje/bloembak/auto van de buurman zou raken bij het inparkeren. Ze wilde haar Lexus weer terug (die ik had ingeruild op de Porsche). Die Lexus is er inmiddels, ik ga er binnenkort een review over schrijven.

911 Targa 4 GTS

  • 86.000 km

Als spaarzaam type die altijd zuinig op z'n centjes let leven we nu in een tijd waarin je hiervoor gestraft wordt: negatieve rente en vermogensrendementsheffing op je spaarcenten. Uit frustratie deze auto gekocht, beter dan je spaarcentjes op de bank te laten verpieteren. Ik heb niets met duitse auto's en ook niet met Porsche maar ben al m'n leven lang fan van de 911, in mijn optiek de enige echte Porsche. Ik kocht de auto in mei 2021 bij een Audi dealer. Mijn oordeel: deze auto doet een constant beroep op je zelfbeheersing. Hij is zo snel dat je in luttele seconden de maximum snelheid met 50 km overschrijdt. Einde rijbewijs dus. Rijd je rustig met het verkeer mee, dan kun je net zo goed een Polo of Golf kopen.

Dat brengt me bij de voor- en nadelen. Voordelen:

-Snel!
-Fantastisch klinkende stereo
-Relatief comfortabel
-Zuinig, ik haalde gemakkelijk 1:10 met een mix van stadsverkeer en snelweg
-Degelijk
-Sportief
-Praktisch: er passen precies 2 volle Albert Heijn tassen in de frunk, dus ideaal als boodschappenauto als je altijd achteruit inparkeert zoals ik

Nadelen zijn er ook:

-Snel! Je bent constant bang je rijbewijs kwijt te raken
-De motor maakt zoveel herrie dat de kwaliteit van de stereo alleen bij stilstand tot zijn recht komt
-Lust alleen dure 98 benzine
-Onoverzichtelijk: parkeren is gokken en hopen dat je niks raakt
-Volgens een leuke documentaire die je op youtube kunt kijken over hoe de 911 gemaakt wordt is de doelgroep voor deze auto een ondernemer vanaf 55 jaar oud. Nu ben ik 56 en dus al jaren aan een leesbril toe, net zoals mijn leeftijdgenoten. Het instrumentarium en alle priegelige knopjes zijn alleen met leesbril te zien, maar ja, dat rijdt weer niet zo lekker
-Volgens dezelfde meneer van Porsche in die documentaire kijkt de wereld met een afgunstige blik naar je als je in zo'n nieuwe Porsche rijdt; bestuur je een klassiek model, dan vindt men je weer een leuk iemand. Kortom, je moet er geen moeite mee hebben soms afgunstig te worden nagestaard.
-Wegligging: het viel me al eerder op in de 997 van een vriend van mij: deze auto's zijn extreem onderstuurd (glijden over de voorwielen weg). Is het nat: oppassen!
-De bak zoekt te snel de hoogste versnelling op (Co2 gedreven). Al bij 50km/u in de stad kiest de PDK de 7e versnelling en aarzelt soms te lang om terug te schakelen. Er is ook echt wel sprake van een turbogat.
-Alleen adaptieve cruisecontrol. Werkt voor geen meter. Normale CC is niet mogelijk
-Tenslotte: voor een auto uit 2018 verwacht je een aantal adequate veiligheidvoorzieningen. Er schijnt een botswaarschuwing op te zitten, maar verder dan een vaag geel lampje komt het niet. Ook knullig dat je de auto moet open klikken met je sleutel (mijn Toyota Auris uit 2011 had al keyless entry) en de sleutel ergens in moet wroeten en omdraaien om de motor te starten
-Het start-stop systeem doet het wanneer het er zin in heeft. Meer niet dam wel

Conclusie: een fantastische auto als je de ruimte hebt alles eruit te halen wat ie kan, liefst in de Sport+ stand op bochtige bergweggetjes op een dag dat er geen agressieve wielrenner op pad zijn. Prima geschikt als daily driver, maar daarvoor te competent en overbodig in ons land met op elke hoek een flitspaal.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.