Nissan Teana (2009)

autoreview

Nissan Teana (2009)

Signalement

UitvoeringTeana
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf32.000 km
KM-stand laatst35.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nissan Teana

  • 35.000 km

Begin December 2010 ben ik naar Singapore verhuisd. Aldaar aangekomen ben ik me gaan orienteren op de lokale automarkt. Het eerste wat opviel is de hoge prijs die voor een auto moet worden betaald, daarbij vergeleken is het zelfs in Nederland nog betaalbaar. Om niet al te veel auto's op de weg toe te laten heeft de regering hier een system bedacht dat met COE (Certificate of Entitlement) werkt. In het kort betekend dit dat per opbod (veiling) een vergunning wordt afgegeven op nieuwe auto's voordat de auto de weg op mag. Zonder COE kan je dus niet rijden. Op het moment kost een dergelijke COE zo'n 76,000SGD wat neer komt op ongeveer 44,000 Euro!

Dat is een hoop geld en dus ben ik opzoek gegaan naar een goede 2e hands. Na wat rond kijken bij de verschillende merken ben ik uitgekomen bij Nissan. Daar stond bij de dealer een 2e hands Nissan Teana, het model is niet beschikbaar in Nederland, uit Maart 2009 met zo'n 32,000km op de klok. Voor Nederlandse begrippen net ingereden. De auto beschikt over de volgende uitrusting:
- Lederen bekleding
- Elektrisch verstelbare en van airconditioning voorziene stoelen voor, met geheugen funtie.
- Passagierstoel voor met "ottoman functie", dat is een beensteun zoals je die ook wel bij een luie TV stoel krijgt...
- Elekrisch zonnescherm voor het achterruit
- Xenon verlichting
- 2.5L V6 met CVT automaat
- Intelligent key voor deuren en motor (met geheugen voor de bestuurders stoel instelling)

Eerste indruk

Overall comfort van de auto is goed, de motor is erg soepel en de CVT schakelt prima. Het verbruik is redelijk voor een grote auto als de Teana, gemiddeld zo'n 10.5L/KM, en dat binnen een stad als Singapore. Wat een beetje tegenvalt is het afrol geluid van de banden, die zijn duidelijk te horen. Ik kwam op webfora verschillende commentaren tegen van andere Teana rijders die hier ook last van hebben, echter het profiel op de banden is nog prima dus gaat de radio maar wat harder. De stoelen met Airco zijn geweldig, zeker in het warme weer hier in Singapore. De stoelen zitten prima en mijn vrouw is zeer gecharmeerd van de Ottoman stoel. Bij langere ritten, we zijn een paar keer naar Kuala Lumpur gereden, zat ze heerlijk achterover. Op snelheid rijd de Teana prima. Ik heb nog niet de topsnelheid uitgeprobeerd (max snelheid in Singapore is 100km en in Malaysia 110km) maar 'cruisen' met zo'n 150km/hr is zeer goed te doen.

Later meer...

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.