Nissan Primera 2.0 Sport Plus Hypertronic M6 (2002)

autoreview

Nissan Primera 2.0 Sport Plus Hypertronic M6 (2002)

Signalement

UitvoeringPrimera 2.0 Sport Plus Hypertronic M6
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf185.000 km
KM-stand laatst189.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Valse start

  • 185.500 km

Na alle problemen en aankomende kosten met mijn Saab was ik er helemaal klaar mee. Ik moest weer een jappenbak hebben. Na een aantal proefritten en veel gespeur op internet at het duidelijk dat het een Nissan Pimera met een CVT automaat moest worden. Na grondige speurtocht een gevonden en de koop gesloten. Bij levering van de auto was alles keurig in orde, ik had ook niet anders verwacht van Honda Jan van Dijk in Goes.

Helaas bleven de problemen niet lang weg. De auto viel uit in P en N. Even later begon de motor te stotteren en schoot hij in storing. Niet erg leuk als je je auto net een uurtje hebt. Maar goed. Terug naar Goes, daar was de conclusie dat de bobines nat waren, omdat ze de motor hadden schoongespoten... Is allemaal keurig verholpen en de auto rijdt weer perfect.

Over rijden gesproken. Ik wil even wat kwijt over de CVT. Een van de beste automaten die ik ooit heb gereden. Soepel, schokvrij en helemaal niet met een loeiende motor. De mensen die hier over klagen rijden er niet goed mee. Het zit hem in het gsgeven. Geef je vol gas dan krijg je 100% vermogen. Maar dat heb je haast nooit nodig. Dus bij half gas trek je ook vlot op en blijft het toerental keurig laag.

Na meer kilometers zal ik uitgebreider verslag geven.

Helaas..

  • 189.000 km

Het zit me niet mee op auto gebied. in 2 maanden tijd 5 keer in de garage gestaan met de nissan.. Het grootste probleem was de automaat. Op een nacht langs de snelweg gestaan met alleen nog de 1e versnelling werkend. Ook verdacht mijn vaste garage de distributie ketting van uitrekken. Dit zijn bij elkaar 2 dure reparaties. Plus tussendoor nog een keer bij de garage gestaan, omdat de auto op 3 poten liep. Valt vies tegen dus zo'n Japanner gebouwd in Engeland.

Hierdoor besloten de auto snel weg te doen. De bak deed het weer tijdelijk door de software te resetten, maar dat was waarschijnlijk maar tijdelijk. Ik rij nu in een Daihatsu Cuore uit 2006.

3,3
  • Betrouwbaarheid
    1
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens