Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Nissan
  • Primera

Nissan Primera 2.0 Comfort (2002)

autoreview

1
Nissan Primera 2.0 Comfort (2002)
Willem1970
  • Willem197010
  • Gebruikersreview
5 april 2010 om 19:42
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringPrimera 2.0 Comfort
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf47.000 km
KM-stand laatst82.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Prim(er)a auto voor weinig geld

  • 82.000 km
  • 5 april 2010

Aanschaf
Onze vorige auto, een Mazda 626 uit 1996, moest bij een kilometerstand van 180.000 km een aardig duit aan onderhoud kosten en daarom besloten we in 2007 uit te kijken naar een andere wagen. Het budget was ongeveer € 6.500. Ik ben flink wezen zoeken, maar zoals gebruikelijk waren de wensen groter dan het budget. Totdat mijn schoonvader wees op de faillisementsveiling van een grote autodealer in de buurt.

De kijkdag was al geweest, dus op basis van de site van bva-autions en de site van de dealer die gelukkig nog online was, een keus gemaakt uit een aantal auto's. Uiteraard alle informatie op Autoweek opgezocht en toen gaan bieden via internet.

Ik had een aantal auto's op mijn verlanglijstje en daarvoor mijn maximum bod bepaald. Met drie computers online ben ik gaan bieden. Natuurlijk wel zorgen dat je niet de gelukkige eigenaar wordt van 2 auto's. Aan het eind van de rit was ik (uiteraard samen met mijn vrouw) de eigenaar van deze Nissan Primera voor het bedrag van € 6400 (inclusief veilingkosten). De auto werd voor een bedrag van € 12.800 aangeboden op de site van de failliete dealer. Ik had dus een koopje, maar het was natuurlijk wel een gok.

Onderhoud.
Of het een gok was, zou snel blijken. Omdat de APK verlopen was, moest ik zo snel mogelijk naar een garage en kwam bij een nissan-dealer in de buurt terecht. Een kleine beurt en een APK kosten me nog eens € 330. Daarvan was een bedrag van bijna € 200 weggelegd voor een schakelaar van de electrische raambediening. Verder mankeerde er nagenoeg niets aan de auto en de betreffende dealer was dan ook stomverbaasd toen ik hem de aanschafprijs van de auto vertelde.

Het verdere onderhoud laat ik door een kennis doen. Hij werkt als monteur bij een groot taxibedrijf en heeft dus alle spullen bij de hand. Ook handig is dat hij APK-keuringen mag doen. Voor rond de honderd euro is de auto gekeurd en heeft hij een grote beurt gehad.

Mankementen heeft de auto nog niet gehad. Het normale onderhoud tijdens de beurten en dat is het. Ik verwacht wel dat binnenkort de voorbanden vervangen moeten worden. Ik zal ze deze week eens opmeten.

De auto
Voor een gezin is het een lekkere ruime auto. Iedereen zit ruim. Ook degene die achter mij zit, want met mijn 1,92 meter zal dat niet in iedere auto lukken. Ook is de kofferbak ruim genoeg. Voor 2 weken Frankrijk kan alles in ieder geval mee, hoewel het wel passen en meten is. Maar dat zal bij iedereen wel hetzelfde zijn. De achterbanken zijn neerklapbaar, al verschijnt er dan alleen maar een gat ter grootte van 90 bij 40 centimeter waar spullen doorheen geschoven kunnen worden. Dat was in mijn vorige auto's beter geregeld. Het zal wel met de constructie van de auto te mnaken hebben.

Verder heeft de auto electrische ramen, automatische airco en zeker goede stoelen. Afgelopen zomer 1350 kilometer naar Zuid-Frankrijk gereden zonder een centje pijn. Het dashboard is van vrij harde materialen (met uitzondering van de bovenkant) maar goed, het blijft een auto uit 2002.

Rijden
Daar waar de Mazda 626 over de weg zoefde, soms dacht je dat je in een franse auto zat, voel je in deze auto nadrukkelijk dat je aan het autorijden bent. Dat was in het begin erg wennen. Hij is sportief geveerd en je hebt duidelijk het gevoel dat je de baas bent over de auto en dat is weer een groot pluspunt. Verder remt hij goed en reageert hij alert op het gaspedaal. Wel mis ik op de lange afstanden een cruisecontrol.

Het verbruik valt me iets tegen, gemiddeld 1 op 11. En deze winter 1 op 8. Wat weer opvalt is dat ik naar Frankrijk 1 op 15,5 reed. Natuurlijk was dat veel snelweg, maar ik reed dan ook meestal 140 km/u.

Samengevat
Alles bij elkaar een prima gezinsauto die goed rijdt. Alles zit er op en er aan en voor dat geld heb ik geen klagen. Nadeel van het kopen via een veiling is natuurlijk dat je geen proefrit kan maken of keuze kan maken in opties. Verder is bij een veiling het risico aanwezig dat je een kat in de zak koopt, maar daar staat de lage aanschafprijs weer tegenover.

Update 29 april 2010
Vorige week even bij Hulst Banden in Urk geweest (prima service en niet duur)en de banden na laten kijken. Drie banden en de reserveband waren aan vervanging toe. De band rechtsachter kon nog, dus die is gedegradeerd tot reserveband en daarna alle banden rondom laten vervangen. Het zat er aan te komen. Toen ik de auto kocht zaten de oude banden er al om en ik heb er zelf nog 40.000 kilometer bij gereden. Trouwens de oude panden waren Pirelli's en ik vond de auto al erg sportief geveerd. Dat bleek dus grotendeels aan de banden te liggen. Dat waren zeg maar sportieve banden met een stugge wang. Er liggen nu Tyfoons onder en dat rijdt comfortabeler.

Update september 2010
Deze zomer naar Kroatïe gereden (ongeveer 1700 kilometer) en vooraf de auto laten keuren en een grote beurt gegeven. EIgenlijk geen bijzonderheden. Allen nieuwe remblokjes. Tijdens de rit en ons verblijf in Kroatïe geen problemen gehad. Alleen klappert de wielophanging. Daar heb ik naar laten kijken, maar alles zat nog goed in elkaar. Zelf vermoed ik dat het door de droogte komt. De weken voor onze vakantie was het erg droog in Nederland en Kroatïe was natuurlijk ook erg warm. Nu we in Nederland zijn en al een paar weken regen hebben, klappert er niets meer.

Update juni 2012
Na 5 jaar trouwe dienst hebben we afscheid genomen van de Nissan Primera. Hij was 10 jaar en de kilometerstand bedroeg 107.000. De auto reed nog als een zonnetje, maar onze kinderen worden groter en kunnen niet meer goed achterin de auto zitten. Vooral degene die achter mij zit heeft pech, ik ben 1,92 meter lang en zet de stoel dus in de vertste stand. Verder hebben we soms een pleegkind en dan wordt het helemaal krap acherin.

We waren dus al een tijdje op zoek naar een MPV met 3 echte stoelen achterin. Na veel zoeken, testrapporten lezen en auto's bekijken is de keus gevallen op een Ford S-Max van 3 jaar oud met 94.000 op de teller. De Nissan is voor een goede prijs ingeruild en dus gaan we vanaf nu op pad met de S-Max. Hiervoor ga ik een nieuwe review schrijven.

Conclusie.
De Primera heeft 5 jaar dienst bij ons gedaan en we reden gemiddeld 12.000 kilometer per jaar. Vooral de reis op en neer naar Kroatië is voor een auto een echte beproeving. Maar alles verliep altijd zonder problemen. Wat onderhoud betreft zijn er eigenlijk nooit bijzondere dingen voorgevallen. Ieder jaar een beurt en bij vermoeden van problemen meteen naar de garage en niet door blijven rijden. Vaak waren het dan kleine dingen. Het gemiddelde verbuik was 1 op 11. Op de lange afstanden (bv. naar Kroatië) was het verbuik 1 op 15. Ik hoop dat iemand anders nog veel plezier gaat beleven aan de Nissan Primera.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Nissan Primera? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Nissan Primera
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Nissan Primera 1.6i 16V Visia 1e Eigenaar! Rijdt als nieuw! 33dkm NAP

    Nissan Primera 1.6i 16V Visia 1e Eigenaar! Rijdt als nieuw! 33dkm NAP

    • 2002
    • 33.289 km

    € 3.994

    Nissan Primera 1.8 Business Edition INRUIL KOOPJE !!

    Nissan Primera 1.8 Business Edition INRUIL KOOPJE !!

    • 2001
    • 199.718 km

    € 1.499

    Nissan Primera 1.8 Elegance 1e EIG. YONGTIMER/ AUTOMAAT

    Nissan Primera 1.8 Elegance 1e EIG. YONGTIMER/ AUTOMAAT

    • 1999
    • 68.418 km

    € 4.450

Meer Nissan Primera occasions

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Nissan Primera specificaties
  • Nissan Primera occasions
  • Nissan Primera video's
Advies en informatie
  • Nissan Primera tests
  • Nissan Primera gebruikersreviews
  • Nissan Primera index
PREMIUM
Nissan Qashqai transmissievergelijking - Duurtest

Nissan Qashqai transmissievergelijking - Duurtest

De twee Nissans Qashqai op de foto zijn vrijwel identiek. Alleen je voeten zouden het verschil...

Lees meer
 

Nissan Primera reviews

  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 1.8 Sport Plus (2000)

    Nissan Primera 1.8 Sport Plus (2000)

    5
    • 4 februari 2018
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 2.0 Sport Plus Hypertronic M6 (2002)

    Nissan Primera 2.0 Sport Plus Hypertronic...

    3
    • 1 februari 2014
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 2.0 Sport Plus (2000)

    Nissan Primera 2.0 Sport Plus (2000)

    • 17 september 2010
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 2.0 Comfort (2002)

    Nissan Primera 2.0 Comfort (2002)

    1
    • 5 april 2010
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 1.8 Sport Plus (2001)

    Nissan Primera 1.8 Sport Plus (2001)

    • 10 mei 2009
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 2.0 Elegance Plus (2002)

    Nissan Primera 2.0 Elegance Plus (2002)

    3
    • 19 november 2007
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 2.0 Luxury Plus (2001)

    Nissan Primera 2.0 Luxury Plus (2001)

    • 1 oktober 2005
meer reviews
Nissan Qashqai - Afscheid duurtest

Nissan Qashqai - Afscheid duurtest

26

De Nissan Qashqai is een half jaar bij ons geweest. We reden de 158 pk sterke 1.3 viercilinder...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    De pretentieloze middenklassers van 20 jaar geleden

    De pretentieloze middenklassers van 20...

    68
    • 28 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 2.0 SE (1999)

    Nissan Primera 2.0 SE (1999)

    • 7 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 1.8 Luxury Plus (2000)

    Nissan Primera 1.8 Luxury Plus (2000)

    • 13 juli 2019
  • Nieuws
    De Tweeling: Nissan Primera – Infiniti G20

    De Tweeling: Nissan Primera – Infiniti...

    27
    • 9 juni 2019
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera Estate 1.8 Acenta (2005)

    Nissan Primera Estate 1.8 Acenta (2005)

    3
    • 7 november 2018
  • Gebruikersreview
    Nissan Primera 1.8 Sport Plus (2000)

    Nissan Primera 1.8 Sport Plus (2000)

    5
    • 4 februari 2018
  • Nieuws
    Facelift Friday: Nissan Primera (P11)

    Facelift Friday: Nissan Primera (P11)

    32
    • 5 mei 2017
Merk
Merk
  • Nieuws
    Nissan verwacht rest van het jaar geen Russische productie meer

    Nissan verwacht rest van het jaar geen...

    4
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    Nissan voor het eerst in drie jaar weer winstgevend

    Nissan voor het eerst in drie jaar weer...

    19
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai en Volkswagen ID5 heel goed

    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai...

    11
    • 11 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Nissan Qashqai DIG-T 158 Business Executive (2022)

    Nissan Qashqai DIG-T 158 Business Executive...

    3
    • 7 mei 2022
  • Nieuws
    Nissan Laurel (1986) - In het Wild

    Nissan Laurel (1986) - In het Wild

    49
    • 4 mei 2022
  • Nissan Qashqai - Afscheid duurtest

    Nissan Qashqai - Afscheid duurtest

    26
    • 4 mei 2022
  • Nieuws
    Nissan Sunny (1984) - Liefhebber Gezocht

    Nissan Sunny (1984) - Liefhebber Gezocht

    32
    • 29 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden