Nissan Primera 2.0 Sport Plus (2000)

autoreview

Nissan Primera 2.0 Sport Plus (2000)

Signalement

UitvoeringPrimera 2.0 Sport Plus
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf166.500 km
KM-stand laatst220.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 220.000 km

In November 2008 zag ik deze Primera uit 2000 bij mijn vaste dealer staan. De auto had wat plekjes hier en daar en rook behoorlijk naar sigaretten maar toch sprak de auto mij heel erg aan. Aangezien ik net een bedrijf had overgenomen kwam een wat goedkope (aanschaf) maar toch stijlvolle en volwassen auto behoorlijk van pas. De auto had zijn volle onderhoudshistorie keurig in de boekjes staan en was vanaf 2004 bij mijn dealer in onderhoud geweest, daarvoor is de wagen als leasewagen gebruikt dus ook daar zat het onderhoud wel goed. Distributieketting was net vervangen en de wagen zou nieuwe schijven en blokken en rondom nieuwe banden krijgen bij aflevering. De koop was gemaakt! Na heel wat uren poetsen en wat respray's hier en daar van oa de voor en achterbumper en na een bezoekje aan een uitdeuker zonder spuiter was de auto weer als nieuw. Later zijn er ook enkele accesoires toegevoegd om het geheel nog wat aantrekkelijker te maken voor het oog, oa een achterspoiler en een bumperlipje. Ook zijn er enkele motorische aanpassingen gedaan waardoor ik nu 10PK meer heb en het koppel met 15nm is toegenomen, een merkbaar verschil!

De Primera is echt een fantastische rijderswagen! De 2.0L motor is vlot tot 3000 toeren maar daarna begint het feest pas echt en trekt hij als een beest door naar dik 7000tpm. Op snelwegtempo blijkt de auto ook nog eens heerlijk zuinig, 1 op 16 is best eenvoudig te halen en dan rij je gewoon mee met het verkeer. Algeheel gemiddeld verbruik zal zo rond de 1 op 13 liggen, een keurige waarde naar mijn idee. Prestaties zijn na tuning ook erg fijn te noemen, 0-100 in 8.5 sec en top van 225 op de GPS. Binnenruimte is meer dan voldoende en de sportstoelen zitten voortreffelijk. Comfort is goed al is hij wel wat stug. Het fijne daarvan is dat overhellen hem vreemd is en hij altijd voorspelbaar blijft, ook op de grens. Ik ben al eens op de Nurburgring geweest met deze auto en dat was harstikke gaaf en de auto gaf me steeds meer en meer vertrouwen!

De bagageruimte is enorm te noemen. 4 man + bagage op vakantie? Geen Probleem! Qua luxe zit het ook wel goed, oa: automatische airco, 4 airbags, boardcomputer en electrische ramen voor, af-fabriek xenonverlichting en 16" lichtmetalen velgen. Heb op ebay deurbekleding van een elegance gevonden en dankzij een ombouwsetje naar electrische ramen heb ik nu ook achter electrische ramen! Ook ben ik nu eindelijk af van het verouderde motiefje op de deuren, kijk nu naar beige-grijs veloers! Natuurlijk merk je wel dat de auto alweer 10 jaar oud is, de kunststoffen zijn wat hard en er zit een airbag op het dashboard geplakt ipv dat deze keurig weggewerkt is in het dashboard. Wat ik belangrijker vind is dat de auto geen rammeltjes of kraakjes heeft en dat alle knoppen degelijk aanvoelen en er niks kapot is.

Na een aantal maanden kwamen er hier en daar toch wat mankementen naar bovem, gelukkig had ik garantie. Het grootste probleem was dat de benzinemeter maar geen juiste stand kon aangeven, erg vervelend. Op garantie is er een heleboel vervangen en is zelfs de hele tank onder de wagen vandaan geweest. Het bleek uiteindelijk echter een defecte teller-unit te zijn. Heb nu een ruilmodel die op dit moment slechts 150.000km aangeeft, voelt toch net wat nieuwer bij instappen! Ook is de koppeling vervangen en de EGR-unit. Gasklep en IACV heb ikzelf goed schoongemaakt, hierdoor verbeterde de stationaire loop aanzienlijk! Verder gewoon normaal onderhoud gehad, een stukje uitlaat en remschijven en blokken achter en de banden zijn rondom vervangen.

Ik heb nu een nieuwe auto in bestelling staan, een 190PK Juke in het zwart. Deze auto heb ik er echter niet op ingeruild, daarvoor bevalt hij mij veels te goed. Deze auto staat over 1 maand gewoon als prive-wagen voor de deur, dan kan ie genieten van zijn welverdiende pensioen!

Bedankt voor het lezen!

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens