Nissan 350Z (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 350Z |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De Porsche achtige uitstraling bevalt mij wel, het motorgeluid, het acceleratievermogen en de topsnelheid welke ruim boven de 250 Km p/u uitkomt. Gemeten in Duitsland op een rechtdoorgaande rijksweg bij droog weer.
Slecht aan deze auto:
De Bridgestone RE-040 banden. Deze zijn een paar klasses te laag voor de 350Z en bij nat weer of temperaturen onder 15 graden celcius zelfs gevaarlijk. Neiging tot uitbreken zowel in de bochten als tijdens rechtuit rijden is volop aanwezig, al vanaf 80 kilometer per uur.
De vering en demping hadden wat straffer gemogen. De 350Z vertoond springneigingen.
Nissan resp. Brembo claimt dat door gebruik van de dubbele remcylinders voor de wagen beter remt dan wagens met het conventionele systeem. In de praktijk is hier niet veel van te merken.
Al met al een sportwagen met nogal wat technische foutjes welke er, gezien het feit dat de 350Z al sinds eind 2002 in Japan en Amerika verkrijgbaar is, niet meer in of aan hadden mogen zitten.
Dit brengt mij op de aanschafprijs. Deze lijkt ogenschijnlijk zeer acceptabel doch direct noodzakelijke aanpassingen zoals vervanging van de banden en aanpassing de demping en vering en aanbrengen van extra geluidsisolatie in de bagageruimte, lees hieronder, maken van de 350Z een te dure wagen.
De leerkwaliteit van de beide stoelen is minimaal.
De, niet electrische, bedieningsknoppen van de zithoogte verstelling zijn met een gesloten deur amper te bedienen.
De kneepads zitten te ver naar voren en hebben slechts een optische functie.
De kwaliteit van het Bose geluidssysteem is middelmatig. Inbouw en aansluiting van een universeel KWALITEITS NAV DVD systeem op het bestaande Bose systeem is niet mogelijk. Het enige alternatief wat Nissan NL zelf biedt is een duur en zeer verouderd CD-Rom navigatie systeem.
Boven de 100 kilometer per uur vrij veel last van windgeruis en bandengeluiden vanuit de bagageruimte.
Windgeruis tijdens het gebruik van de voorste ruitenwissers, boven 100 Km per uur en worden de wissers, hoorbaar te diep naar beneden gedrukt, tot over de ondersponning van de voorruit, wat snellere slijtage van de rubbers veroorzaakt.
Zeer slecht zicht naar achteren door de enorme dode hoek.
PROBLEMEN
Rammelen van de aluminium afdekplaat op de Torsiebalk in de bagageruimte.
Koppelings en versnellingsbak problemen vanaf dag 1. Bij het, in de 1e versnelling laten opkomen van de koppeling vibreert het koppelingspedaal, het opkomen gaat schoksgewijs. Daarnaast is een rammel vanuit de versnellingsbak hoorbaar.
aanvulling, recentelijk zijn de koppelingsplaten en drukgroep vernieuwd, dit biedt geen oplossing, problemen iets verminderd doch niet weg.
Slechte ontvangst en stem weergave van de door Nissan geleverde en ingebouwde handsfree carkit.
Zodra de 9.000 kilometer op de teller gepasseerd is gaan de voorbanden, Bridgestone RE040, cuppen. Dit probleem doet zich wereldwijd voor en wordt veelvuldig besproken op de Engelse en Amerikaanse 350Z fan sites.
Motor van het raammechanisme, linkerportier, werkt niet meer.
Zeer slechte support van Nissan Nederland en de oorspronkelijke dealer, geen bereidheid om de klachten te verhelpen. De huidige dealer heeft nu een groot deel opgelost doch heeft weken moeten wachten op onderdelen. Zowel de importeur als de oorspronkelijke dealer krijgen van mij 1 ster, de huidige dealer, wel een Nissan maar geen 350Z dealer, verdient 4 sterren.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Alpine A390: de eerste elektrische voor het hele gezin
Test: Renault Austral - Hybride aandrijflijn weet niet altijd te overtuigen
Het setje compleet: gefacelifte Mercedes-Benz S-klasse als AMG
Vernieuwde Toyota Corolla Cross honderden in plaats van duizenden euro's duurder
BMW bouwt drie miljoenste ‘stekkerauto’ in München
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (6)
Reageren



Voordat je een auto koopt kijk je wat de problemen zijn. Het lijkt me onlogisch dat je dat doet nadat je de auto hebt gekocht dan neem je al deze slechte punten voor lief.
Nee het probleem licht hem zeker niet bij de Nissan 350Z anders had deze meneer de auto natuurlijk niet gekocht.
Het gaat hem hier om een impulsieve niet doordachte aankoop. Ik moet die auto hebben en wel nu meteen.
Zonder verstand zo maar een willekeurige auto voor minder geld kopen dan wat ie werkelijk waard is.
Doe er meteen een paar andere banden op als je toch snel wilt rijden. En schroef die afdekplaat gewoon vast. Koop een paar goede ruitenwissers met spoilers van Bosch of zo. Laat er een goede koppeling inzetten. Waarschijnlijk is die koppeling van deze meneer niet eens verwisseld maar even snel schoongemaakt en opgeschuurd. Kan je het dan bewijzen dat er een nieuwe ingegaan is ja ze zeggen van wel. etc

gewoon even googelen. Er zijn zat mensen die er een rijdende disco van hebben gemaakt.

Moge deze gegevens U allen verder helpen met het verhelpen van Uw 350Z problemen
http://forums.nissansportz.com/topic/6342-common-problemsknown-issues-wi th-the-350z/
Graag gedaan... P.s. wel even de juiste wegen bewandelen. Vergeet vooral de importeur niet voor eventuele garanties.
Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.