MG ZR 160 (2003) #5

autoreview

MG ZR 160 (2003) #5

Signalement

UitvoeringZR 160
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf70.500 km
KM-stand laatst81.080 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

MG ZR 160

  • 70.500 km

July 2011 deze mg zr 160 gekocht.
De auto had toen 70.500km gelopen.

Na een tijdje te hebben gereden met de auto was ik uiterst tevreden
Alles werkt interieur en exterieur zag er allemaal nog heel netjes uit en veel positieve reacties.
Het enigste wat ik gelijk na aankoop heb veranderd zijn de 17 inch velgen deze waren al niet orgineel maar de gepolijste rand was lelijk ingevreten door zout en pekel.
Een nieuwe setje velgen eronder laten leggen van poison 17inch 600 euro.
Helaas geef ik de auto slechts 2 sterren voor het comfort.
Maar dit is niet voor elke Mg want deze is voorzien van stugge verlagingsveren 3cm.
Hierdoor ziet de auto er kwa look beter uit maar kwa rijgedrag op slechte wegen of klinkers niet altijd een pretje.
Het motorgeluid is uiterst beschaafd er zit alleen een RVS x power einddemper op en een K&N luchtfilter element.
Waar ik zelf mijn twijfels over had waren de remmen ik vond de remmen nu niet echt super voor dit snel autotje.
Bij de 74.000 km ben ik naar Harry Brouwer gereden waar de auto sinds 2005 in onderhoud is.
Daar heeft de auto toen een grote beurd gehad remmen nagekeken en wat andere kleinen onderdeeltjes vervangen zoals een draaiknop voor de airco.
De grote beurd inc. kleinigheidjes kosste me iets meer dan 600 euro.
Met een goed gevoel weggereden netjes geholpen en geadviseerd het is overigens een MG/Rover specialist.
Nadat ik weer wat km maakte met de auto bleef hij goed rijden geen rare dingen schakeld super en rijdt uitstekend.
Dit viel me niet tegen omdat het toch engels is en blijft.
Toch nog een tegenvallertje de kofferbak ging nadat ik de auto had gewassen en gepoetst niet meer dicht.
Toen de achterklep bekabeling en slot systeem opnieuw ingevet en het probleem was opgelost.
Inmiddels ging de km teller naar 80000km maar nadat de auto 5 dagen niet had gelopen wilde hij wel starten maar alle lampjes van het dashbord bleven branden.
Helaas auto weer uitgezet en de auto van mijn vader gepakt.
2 dagen later wilde ik de auto startten wat bleek accu leeg startmoter draaide nog geen 1 seconden rond vreemd.
Een nieuwe accu gehaald auto liep weer als een zonnetje helaas bleven alle lampjes op het dashboard branden.
Toen harry brouwer gebeld die me adviseerde langs tekomen vanwege een kapotte dynamo.
Dit was ook het geval heb er een dynamo in laten zetten de auto overigens gelijk nalaten kijken kleine onderdeeltjes laten vernieuwen en de auto liep weer als nieuw.
Kosten waren 400 euro.
Zit nu inmiddels op de 80.500km en blijft nog steeds heerlijk rijden.

Overigens rijdt ik altijd op euro 98 van BP.
Auto rijdt gemiddeld 1 op 9,7.
Dit jaar nieuwe ruitenwissers gemonteerd.
Voor en achter nieuw MG embleem gemonteerd.
Nieuwe pilot led stadsverlichting nieuwe xenonset 8000k.
Evenals nieuwe xenonlook mistlampjes.
Ook delen in het interieur laten spuiten in dezelfde kleur als de buitenkand JRJ rover Bleu.
Heb overigens de orginele boxen in de kofferbak vervangen voor boxen in de hoedenplank netjes opmaat gemaakt 1000watt 350watt rms sony radio 4 keer 50 watt en de orginele boxen voorin vind ik super dus deze blijven orgineel.
Ook is er een compleet nieuwe mattenset van WRC ingekomen deze past perfect ziet er netjes uit en kost dacht ik maar 2 tientjes bij de halfords.

Tot nu toe nog steeds een tevreden MG rijder.

Problemen remschijven- nieuwe velgen enz.

  • 81.040 km

Hierbij een nieuwe update helaas wel een negatieve.

Mijn auto 3 weken geleden naar autobedrijf de haven gebracht om het een en ander te laten veranderen.
Het ging om het volgende er zouden nieuwe velgen op de auto gemonteerd worden inc. de banden omleggen nieuwe wielmoeren zou dit autobedrijf bestellen.
Ook hebben ze mijn remklauwen opgeschuurd ontvet en in de verf gezet kleur rood.
Ook werden er nieuwe mistlampjes van philips bleu vision gemonteerd.
Helaas belde ze na een dag op dat mijn achterste remschijven helemaal waren verroest en dat de remblokken nog maar een goede centimeter op de schijf raakte dit aan de achterzijde van de remschijf aan de voorzijde was dit wel goed.
Ik geloofde dit eerst niet omdat 2 maandjes geleden de auto opnieuw gekeurd is door harry brouwer en die me vertelden dat de remmen nog 100% waren omdat ik hierna had gevragen voelde dat de rem wat sponzig aanvoelde maar dit lag volgens hem aan mij.
Harry brouwer had overigens 20.000km geleden alle remblokken vervangen.
Helaas niet goed want de blokken kwamen niet op de schijf.
Maar goed uiteindelijk nieuwe blokken en nieuwe schijven van bosch laten monteren remklauwen laten verven in rood.
Nieuwe velgen die ik al had liggen thuis eronder gelegd met nieuwe chromen wielbouten.
Mistlampjes gemonteerd auto uitgelezen en jawel dit kosste me 705 euro met bon.
Zeer tevreden over het werk dat geleverd is alles werkt goed en ze hebben in iedergeval mijn remprobleem serieus genomen.

Kapotte dynamo accu leeg geen stroom meer.

  • 81.080 km

Helaas de auto is 1000km geleden voorzien van een andere dynamo en nieuwe accu omdat deze de geest had begeven zie hierboven.
Helaas rijdt ik savonds de oprit op en jawel zet de auto uit wil hem weer starten maar start motor draaide bijna niet meer rond.
Natuurlijk flink over de nok aangezien ik gelijk het vermoede had dat dit weer met de dynamo te maken had.
Uiteraard gelijk naar harry brouwer schijndel gebeld en het probleem voorgelechd gelukkig kon ik de volgende dag gelijk komen.
Maar helaas smorgens auto gestart met acculader lichten aan en rijden maar.
Na net op de snelweg te zijn werktte geen van de verlichting meer zowel voor als achter.
Ik rustig verder rijden richting schijndel maar helaas km teller klokje radio ramen helemaal geen stroom meer niks werktte meer afentoe sprong de km nog omhoog en omlaag maar dat was het dan ook.
Gelukkig bleef de auto goed lopen en maar geen gekke geluiden of wat dan ook.
Maar dan de snelweg af afrit schijndel stationair draaiend bij de stoplichten geen problemen 100m verder bij een ander stoplicht trek ik op schakel naar zen 2 geef gas auto prutteld valt helemaal uit.
Midden op een aardig druk kruisband 12km van harry brouwer vandaan.
Gelukkig kwam hij me ophalen met sleepoog achter een rover aan en gaan.
Helaas een week later kon ik de auto ophalen maar daar begon mijn vertouwen tot nul te daalen in harry brouwer.
Ik liet hem de remschijven zien die zeker al een jaar onder de auto zaten en volgens hem helemaal goed waren niet dus kreeg als excuus dat kunnen wij zo niet zien.
Oke dan maar je keurt hem wel goed dacht ik en een schijf moet aan 1 zijde minimaal 50% remmen.
Nu had ik een jaar garantie gekregen op de andere dynamo die hij 1000km geleden had gemonteerd.
Maar helaas de rekening volgde en er werd uitleg gegeven over de problemen die gemaakt waren.
Er zou volgens harry brouwer een kabel versleten zijn van de aircopomp/airco kortsluiting hebben gemaakt waardoor de dynamo niet meer opladen en zodoende de accu leeg trok.
Ik was al niet tevreden met de nieuwe dynamo omdat ik al een paar keer alle lampjes op het dashboard zag branden meerdere malen viel de radio aan/uit als ik hem wat harder zette en de auto startte niet meer zo lekker als voorheen.
Ik vond dus dat hij 1000km geleden alle massa kabels had na moeten kijken en meten waarom de dynamo zomaar de geest had gevenen inc. de kapotte accu.
Want deze airco massakabel is al veel langere tijd in slechte staat geweest dit gebeurd niet in 1 week.
Helaas was dit volgens hem niet het geval en dus kon ik 280 euro afrekenen voor een nieuwe spanningsregelaar in de dynamo nieuwe airco kabel en alle werkuren inc. het speurwerk.
Ik heb netjes betaald en ging met een slecht gevoel weg bij een mg/rover specialist die er nog maar weinig zijn.
Helaas zal ik opzoek gaan naar een nieuwe mg/rover specialist want mijn vertrouwen in dit bedrijf is erg op de proef gesteld ik kom sinds ik de auto heb altijd bij hem op 1 uitzondering na dan moet 45 min rijden en dat is het voor mij niet meer waard helaas.
Gelukkig was de accu nog wel goed waren ze overigens vergeten te cheken pas toen ik er naar vroeg gingen ze dit uitvoeren en gelukkig was hij ok.
Maar uiteraard nog altijd een tevreden mg rijder!!

3,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    2
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens