MG ZR 160 (2003) #3

autoreview

MG ZR
MG ZRMG ZRMG ZRMG ZRMG ZR - interieur

Signalement

UitvoeringZR 160
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf55 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Exact het model van de Rover 25, maar dan met totaal andere specificaties: qua motor (een 160 pk voor zo"n compacte auto is niet niks) en qua uitvoering, zowel wat exterieur (spoilers, banden, lm-velgen, kleurengamma e.d.) als interieur (sportstoelen, bekleding e.d.) betreft.

Acceleratie (vooral ook nog bij hogere snelheden!) vind ik een weelde. Besturing maar vooral ook wegligging is vertrouwenwekkend. De wat stoterige vering is voor zo"n sportieve uitvoering welhaast een vanzelfsprekendheid; dat de motor zich over het hele bereik duidelijk laat horen evenzeer.

PROBLEMEN

Een probleem dat het vertrouwen in het merk, c.q. de auto aanvankelijk zéér geschokt heeft, bleek de olielekkage-bij-aflevering te zijn. Extra complicatie daarbij was het feit dat ik de auto besteld had bij een Hyundai-dealer die ook United Car dealer was geworden. De noodzakelijke reparaties "moesten" (garantie!) door een officiële MG-Rover dealer (45 km verderop!), die de auto aan de UC-, annex Hyundai-dealer had geleverd, worden uitgevoerd. Reparaties, omdat de MG-dealer zich er in eerste instantie met een Jantje-van-Leiden van had afgemaakt en vervolgens bij een tweede afspraak deze had "vergeten in te plannen". Kortom, zeer veel ergernis en omhaal! Onderhoud wordt nu door een andere MG-dealer gedaan en sowieso niet door de UC-garage. MG"s zijn en blijven toch geen allemansauto"s en vragen om een gespecialiseerd bedrijf.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    3
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens