Mazda 323 F 1.8i GT (1991)

autoreview

Mazda 323

Signalement

Uitvoering323 F 1.8i GT
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1991
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf114.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze 323f is mijn eerste auto. De auto is ondanks zijn leeftijd nog een erg leuke en goed uitziende auto. Ik heb deze auto gekocht bij een Mazda dealer, waar die altijd in onderhoud was geweest.

De auto ligt als een blok op de weg en rijdt perfect. Deze 323f betreft een gt uitvoering, dus van alle luxe voorzien: zoals 4 electrische ramen, elektrisch schuifkanteldak, sportstoelen (geven goede steun) , stuurbekrachtiging.

Over de prestaties kan ik kort zijn: echt geweldig!
Het is eigenlijk een beetje een wolf in schaapskleren. Je ziet niet aan de auto dat deze 130 pk heeft en in 8 sec naar de 100 trekt. Menig golf gti rijder zal vreemd opkijken bij een stoplichtsprintje!

De auto is rood van kleur, dus verkleurt ie erg snel in de zon. En nog een nadeel is het verbruik, meestal ligt deze rond de 1 op 10, maar met een rustige rijstijl en lange afstanden is 1 op 13 goed mogelijk.

Verder ben ik erg tevreden met deze auto.

Update:
Ik heb deze auto sinds een half jaar ingeruild voor een Honda civic lsi

PROBLEMEN

De uitlaat was na 120000 km op 2 plaatsen lek. Deze is, behalve het spruitstuk, helemaal vervangen.
Na aankoop het hele dak opnieuw gespoten, omdat er bij de randen van het open dak roest begon te ontstaan. Bij 135.000 was de einddemper lek en deze is uiteraard vervangen.
Verder geen problemen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.