Mazda 323 F 1.8i GLX (1993)

autoreview

Mazda 323 F 1.8i GLX (1993)

Signalement

Uitvoering323 F 1.8i GLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf89.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De auto kocht ik omdat ik hem zo mooi vond. (Rose Mica) Ik ben vrij snel terechtgekomen bij de fanatiekelingen van de Mazda 323F Club Holland en op die manier heb ik de auto van binnen en van buiten leren kennen.

Bekende ’problemen’ zijn de homokineetrubbers en de bovenkant van de radiateur. Het benzineverbruik ligt aan de hoge kant (1:10) en daarmee is het rijtje wel compleet.

Toen ik de auto kocht heb ik er een K&N Sportluchtfilter in gemonteerd, de uitlaat vervangen met een Remus sportdemper, een GT-spoilertje gemonteerd, verlaagd, de middendemper verwijderd en de catalysator vervangen met een catvervanger van EPS. Deze moet er elk jaar voor de keuring weer even onder gehangen worden omdat het ding fysiek aanwezig moet zijn ten tijde van de keuring.

Van 2004 tot medio 2006 heeft de auto stilgestaan. We hadden op dat moment twee auto’s en dat was financieel niet haalbaar. De auto is dus geschorst uit de wegenbelasting en heeft een jaar buiten stil gestaan en vervolgens nog ruim een jaar onder een afdak. Toen ik de auto na die tijd wilde starten, bleek de accu leeg. Ik heb er voor nood een andere accu ingezet en de auto startte alsof ik er gisteren nog in gereden had. Sleutel omdraaien en lopen...Binnen 3 seconden!

Een onverwoestbare auto. Nergens roest, geen rammeltjes, verbruikt nagenoeg geen olie ,presteert altijd en heeft een werkelijk fantastische wegligging. Het is dan ook met pijn in het hart dat ik hem moet inruilen als mijn nieuwe auto rijklaar is. Een ruimere auto, want, ook al past het kinderzitje prima op de achterbank, het in de stoel zetten en uit de stoel halen van een peuter valt niet mee als je 1.95m bent en je de toch al lage coupé verlaagd hebt.

Kortom; een onderhoudsvrije auto! Zodra ik de kans krijg komt er zeker weer een Mazda voor de deur te staan. Tot die tijd moet ik het doen met een niet nader te noemen Duitser.

PROBLEMEN

De auto is nu 14 jaar oud en heeft geen grote problemen gehad. (Eerste eigenaar hield NAP-boekje bij)

*Scheurtje in de bovenkant van de radiateur.
*Rubbers homokineet

Verder zijn er -afgezien van de normale dingetjes als oliefilter, ruitenwissers, bougies etc- nooit problemen geweest!

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens