Mazda 323 F 1.6i GLX (1992)

autoreview

Mazda 323 F 1.6i GLX (1992)

Signalement

Uitvoering323 F 1.6i GLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf99.477 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb deze auto van juni 2001 tot december 2005 bezeten. Aangename betrouwbare auto. 1.6 GLX 16v zonder stuurbekrachtiging. Heb nu een 626 2.0 model 98

Positief:
Sportieve rijstijl, trek best snel op. Geinige klap-koplampen.
Zetels zitten goed. Door grote klep achter is het ook mogelijk om tv’s/fietsen in de auto te vervoeren. Je kan er ook in kamperen. Goed weggevoel op snelweg, lag lekker in het klaverblad. Onderhoud.

Negatief:
Verbruik bij hogere snelheden 130+ 1L:9km.
Voor lange benen iets aan de krappekant achter het stuur.
Ik had het idee dat mijn koplampen sneller versleten, doordat ik bijna altijd met licht aan rijd en het klappen van de klapkoplampen extra slijtage veroorzaken.
Porter vergrendeling ontgrendelt niet altijd aan de passagierskant voor. Tevens wil de bestuurders duur niet altijd open, euvel van de laatste 30.000 km denk ik.

Max. top snelheid 200km/h op de teller, autobahn met 3 man erin.
Gem. benzine verbruik 1 liter: 10,6km

PROBLEMEN

Om de 20.000 km olie vervangen + filter. + tussentijdse APK’s en bij iedere APK was er wel een probleem dat de uitlaat pakkingen lekten/weg waren. Je blaast ze er nogal snel uit.

100.000 km vervanging distrubutieriem en spanrollen a 130 eur
110.102 km 2 nieuwe voorbanden
115.000 km Sportluchtfilter RACELAND + adapter a 40 eur
125.311 km vervaninging remblokken voor a 94 eur
129.000 km Aandrijfashoes (links)
138.000 km Aandrijfashoes (rechts)65 eur
151.014 km 2 remcillinders achter vervangen + remblokken + ApK 241 eur(duurste rep)
152.000 km 2 nieuwe banden maar nu achter.
154.132 km nieuwe radiateur (imitatie) a 137 eur (oude radiateur vertoonde scheuren is van hardplastic)
173.263 km laatste uitlaat pot
173.263 km tussen uitlaat pot
173.263 km remcillinder re-achter (alweer, willen vast roesten! wederom na een paar weken op vakantie) Tijdens de apk ook wat problemen met de CO2 waardes
193.723 VERKOCHT

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens