Mazda 323 1.3i GLX (1993)

autoreview

Mazda 323

Signalement

Uitvoering323 1.3i GLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf184.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na het behalen van mijn rijbewijs ging ik opzoek naar een betrouwbaar en goedkoop auto’tje. Gekocht bij een dealer die hem uit inruil verkregen had. De auto scheen van een oudere man te zijn geweest, zoals wel meer auto’s van dit type.

De auto rijd prima, hij trekt lekker snel weg, schakelt soepel ’’japans’’ en ligt goed op de weg. De auto heeft geen stuurbekrachtiging dat is vooral een nadeel bij het inparkeren, voor de rest merk je het amper.

De motor is wel erg gehorig, maarja wat wil je dan ook van een auto van 15 jaar oud. Vooral als je boven de 80 komt mag je je radio gerust een stukje harder zetten.

Tevens als je teveel gas geeft in de bocht/rotonde, voor de wat sportievere rijders onder ons, willen de aangedreven voorwielen wel is een beetje gaan slippen, wellicht is dit op te lossen met een wat zachter type banden.

Miste de centrale deurvergrendeling, dus die heb ik zelf ingebouwd, compleet met afstandsbediening en dat is wel heel prettig.

Ik heb de auto 1 jaar in mijn bezit gehad, ben nu overgestapt op een Honda Civic 1.4i uit eind ’96, omdat ik iets groter, iets nieuwer en iets meer vermogen wilde.

PROBLEMEN

Nooit echt problemen gehad, behalve de APK keuring is hij nooit bij de garage geweest.

De auto is twee keer naar de APK geweest, de eerste maal in Februari zijn de volgende onderdelen vervangen:

- Midden potje uitlaat
- Stofhoezen gelijmd
- Remleiding achter

Totaal € 200,-

Bij de APK beurt afgelopen december zijn de volgende onderdelen vervangen:

- Remleiding voor
- Stofhoezen vervangen

Totaal € 150,- (incl. APK keuring)

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.