Honda Accord 1.8i LS (2000)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Accord 1.8i LS |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 17.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik heb deze auto gekocht omdat ik al eerder een Accord heb gehad (een 1.8S uit 1996) en qua gevoel deze auto me deed denken aan mijn Nissan Maxima die ik tussendoor nog heb gehad.
Positief aan deze auto vind ik:
De goede stoelen. Ik rij regelmatig 850km naar Duitsland, en ze zitten uitstekend.
Het weggedrag. De auto is stevig geveerd, waar ik van hou, en hij voelt zeker aan in bochten.
De motor produceert niet veel lawaai, en draait in het hele toerenbereik mooi rond zonder resonanties.
De auto is voldoende snel, wat m.i. komt door de korte overbrenging van de 5e versnelling. (zie hieronder).
Negatieve punten:
Er zijn nogal wat rammels.
Rond de klokkenwinkel rammelt het vaak.
De deuren voor rammelen tot je er soms gek van wordt, vooral bij afremmen. Ik heb ze al eens opengemaakt, maar kom er niet achter waar het nu precies van komt.
Er is wel wat windlawaai, en de banden (nog steeds de standaard Bridgestone Potenza RE88’s) zijn ook niet stil. Ik denk dat een goed paar Michelin’s wonderen doet.
De motor draait in de 5e versnelling vrij veel toeren. 3500-4000rpm bij 120-135km/h vind ik veel, hoewel de motor het goed lijkt te doen dan. (Op topsnelheid, 200km/h draait de motor 6000rpm in V, tegen de toerenbegrenzer aan). Ik vind het des te opmerkelijker omdat mijn vorige Accord een veel langere 4 en 5 had, en dit is een krachtiger motor, de VTEC uitvoering.
Verbruik:
Benzine: Gemiddeld 1 op 12,3. Het meeste snelwegkilometers.
Olie: Als ik heel veel snel rij (Duitsland), ongeveer 1 liter per 10.000km, anders minimaal.
PROBLEMEN
Eén keer wilde de auto niet starten. Het had gevroren buiten, en bij het omdraaien van de contactsleutel hoorde ik wel de benzinepomp, maar verder bleef alles dood. Lampen aan gedaan, die branden gewoon, dus accu was OK. Na een paar keer proberen deed de startmotor het ineens wel. Misschien een vastgevroren bendix, of een onwillig start-relais? Het is niet weer voorgekomen, maar het hoort niet te gebeuren.
Buiten de normale beurten (met 1* nieuwe voorbanden) nog geen andere dingen gehad.
* Update 2006-03-30 *
De auto wilde weer een keer niet starten. Naar de dealer geweest. Het is geen bekend probleem bij deze auto. Wel is er een keer een terugroep aktie geweest i.v.m. het contact-slot, maar dat was al vervangen. Het lijkt er niet op dat het de immobilizer is. Daarom heeft de dealer er een ruil-startmotor opgezet, onder garantie. De volgende winter zal leren of hiermee het probleem verholpen is.
Wat me verder opviel aan de leenauto die ik meehad (ook een 2000 Accord), dat die zo anders stuurde. De besturing had een heel erg zelfcentrerend effect. De auto stond op Michelin Energy banden. Ik had deze de volgende keer willen kopen, maar ben nu aan het twijfelen geslagen. Ik vond ze ook niet veel stiller dan de Bridgestones op mijn auto.
* Update 2007-01-12 *
Bij 73.000km waren de remblokken achter op, en dat terwijl ik voor nog met de originele rij. Ook de uitlaat is nog origineel. Afkloppen.
Verder nemen de rammels toe. Het dasbordkastje rammelt nu ook. Als je hier gevoelig voor bent is dat knap irritant.
* Update 2007-05-31 *
Bij 84.000km de auto ingeleverd, en mijn nieuwe Civic Hybrid gekregen.
Sinds de vorige update zijn er geen problemen geweest.
Als de Civic wat meer kilometers heeft gemaakt zal ik daar ook een Myreview van maken.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.