Ford Falcon 4.1 Panelvan (1985)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Falcon 4.1 Panelvan |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1985 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 150.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Onze rode Baksteen
Voor onze rondreis door Australië hadden we een grote auto nodig. Het liefst een stationwagon waar veel bagage en een luchtbed achter in kon.
Het werd een rode Ford Falcon Panelvan met een 4.1 liter 6 in lijn moter uit 1985 (volgens mij origineel 140 pk), er zat een enorme Bullbar op de voorkant, dat gaf toch wel een veilig gevoel. Verbruik met rustig rijden 1 op 9 maar met een prijs van benzine op de duurste plek van nog geen 1 euro maakte het niks uit. Voor de rest betaalde je in Western Australia alleen maar een verzekering van nog geen 10 dollar per maand . Het was dus goedkoop rijden.
Deze auto hadden we gekocht in Perth en had maar 150.000 km gelopen.
Nieuw vloerkleed erin gelegd (15 euri), klamboe, luchtbed erin en gordijnen opgehangen, we konden gaan! Dit werd onze slaapplaats voor de komende 5 a 6 maanden.
Dit was er mis mee:
- Koplampen lagen los op de bullbar
- Km teller deed het niet meer. 10 km rijden 0.1 km op de teller en bij een hobbel weg andersom. Auto had dus veel meer dan 150.000 km gelopen.
- Middenconsole zat los
- Airco deed het niet (bleek eruit gehaald te zijn)
- Er brandde continu een zekering door . Opgelost door een aantal draadjes door te knippen
- Moter bleef als het extreem heet was door lopen na het uitschakelen. Dit stopte met een "hele diepe zucht"
- En ga zo nog maar even door
De problemen die we hadden gehad:
- Overhitte moter in the middle of nowhere . Een halfuurtje stilstaan in de hitte en toen startte hij weer met heel veel moeite. Gelijk vaart gemaakt zodat de rijwind de moter kon koelen
- 3x Lekke band
- Liep slecht stationair, minder dan 200 toeren per minuut (wel leuk geluid). We zagen een los slangetje maar ergens in gestopt wat ons logisch leek en de bougies vervangen, toen liep hij wat beter.
- Met koud weer startte hij heel slecht. Het totale vermogen van de Accu moest gebruikt worden om hem te starten.De volgende nachten hebben we boven op een heuvel overnacht en dan konden we hem naar beneden toe rijdend starten.
In totaal ongeveer 20.000 km mee gereden in nog geen 6 maanden. Zonder al te veel problemen
Een simpele en goedkope auto die alleen maar brandstof en af en toe een litertje olie nodig had.
Uiteindelijk met pijn in ons hart op het laatste moment nog weten te verkopen voor een leuk bedrag (afschrijving 350 dollar), 8 uur voordat het vliegtuig ging, Voor nog geen 2 dollar per dag (exclusief brandstof) heb je een super gave auto die je overal naar toe brengt. Daar kan je geen auto van huren!!!!
filmpje
Leuk filmpje van het moter geluid:
http://www.youtube.com/watch?v=CDXtB-0Lh_Q
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties3
- Comfort4
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Terugroepactie Toyota Corolla Cross om airbag, geen zorgen in Nederland

Vernieuwde Volkswagen Golf: nieuwe verlichting en infotainment

Vernieuwde Mercedes-Benz GLA: vanaf bijna €55.000

Volkswagen ID Buzz LWB: 25 centimeter langer en drie zitrijen

Defender, Range Rover en Discovery zijn nu merken
