Ferrari Mondial t (1989)

Ferrari Mondial t (1989)
Ferrari Mondial t (1989)Ferrari Mondial t (1989)Ferrari Mondial t (1989)Ferrari Mondial t (1989)Ferrari Mondial t (1989)Ferrari Mondial t (1989)Ferrari Mondial t (1989)Ferrari Mondial t (1989)Ferrari Mondial t (1989)

UitvoeringMondial t
Bouwjaar1989

Droomauto aangeschaft Ferrari Mondial 3.4T

Als zeer grote Fan van italiaanse auto's ben ik inmiddels in het bezit van diverse bijzondere Fiats waaronder o.a. een Uno Turbo, Fiat Croma Turbo, Fiat Coupe 20v Turbo. Naast al deze bijzondere Fiats bleef toch de grote wens om toch eens een rode bolide met het bekende stijgerende Paardje te bezitten.

Na het regelmatig checken van de diverse auto verkoop sites kwam ik bij de Gallery Brummen een prachtige rode Ferrari Mondial 3.4T tegen met komplete onderhoudshistorie. De Ferrari Mondial is/was altijd een ondergewaardeerde Ferrari waardoor de 2e hands prijzen "relatief" nog betaalbaar zijn.

Gelijk ben ik zaterdags wezen kijken naar de Ferrari en was gelijk verkocht...de rode lak glom als een spiegeltje en het plaatwerk was nog mooi strak. Het lederen interieur zag er netjes en verzorgt uit en de Ferrari stond op mooie brede 19" sloffen.
Daarop ben ik naar een verkoper gelopen en e.a. gevraagd over de Ferrari qua onderhoud en mogelijkheid tot een proefrit. Na van de verkoper zijn kaartje te hebben gehad, direct thuis overlegt met moeders de vrouw en zij gaf direct aan om gelijk een proefrit in te plannen voordat deze Ferrari verkocht zou zij. Alzo gedaan en de week erop naar Brummen met de Fiat Coupe samen met de vrouw. Wij komen aanrijden en of het zo heeft moeten zijn werd de Ferrari net naar buiten gereden voor de proefrit 🤗
Gelijk gevraagd of hij de Ferrari even achter op terrein wilde rijden zodat ik even foto's kon maken samen met mijn Fiat Coupe.

Daarna samen met de vrouw naar binnen om de proefrit voor te bereiden qua papieren / groene platen en om onderhoudshistorie even door te nemen.

Toen was het zover .. de verkoper zou het eerste stuk rijden en halverwege zou ik het stuur overnemen en zou ik zelf kunnen ervaren hoe het stijgerende paardje rijdt. De proefrit was geweldig met die heerlijk klinkende en jankende V8. De bediening werd naar mate de motor en en versnellingsbakolie op temperatuur kwamen steeds lichter en was het echt een feestje om met de Ferrari te rijden.

Bij terugkomst bij de Gallery Brummen hebben we de Koop rondgemaakt en zou de Ferrari afgeleverd worden met een onderhoudsbeurt en nieuwe APK.
Tevens afgesproken dat de Ferrari getaxeerd zou worden ten behoeve verzekeringswaarde auto verzekering.
De afleverdatum zou ongeveer 4-6 weken zijn aangezien de werkplaats het ontzettend druk had met alle afleveringen van verkochte bolides.

Hellaas kreeg ik na 6 weken een telefoontje waarbij de Big Boss Nico Aaldering himself mij belde met de mededeling... "ik heb slecht en ik heb goed nieuws" 🥴🥴🥴 Het slechte nieuws is dat er sluiting in de regeling van de kachelunit zit ... het goede nieuws dat het mij "niets" ging kosten qua 💰💰💰 Het was een flinke klus waarbij het hele dashboard eruit moest om bij de kachelunit te kunnen komen en de prognose was dat dit zeker 4 dagen ging duren om de storing te verhelpen en het dashboard weer terug te bouwen. Ondertussen werd ik op de hoogte gehouden en kreeg ik diverse foto's van de werkzaamheden.

En ja toen was daar het moment...de verkoper belde om een dag en tijd af te spreken om de Ferrari op te halen. Een kleine week later was het zover... bij binnenkomst stond de Ferrari klaar bij in de showroom. De verkoper kwam naar ons toe en nadat we alle papier formaliteiten hadden afgerond en een lekkere fles Wijn 🍾 hadden gekregen was het dan eindelijk zover. De Ferrari werd naar buiten gereden en na de felicitaties van Nico Aaldering met de aanwinst nam ik plaats achter het stuur van de Ferrari en draaide de sleutel in het contact om.... de V8 kwam ronkend tot leven... de weg terug naar huis was een feestje 🥳🥳 en het viel me gelijk op hoeveel mensen en jochies keken en zelfs foto's proberen te maken.

De Ferrari staat netjes warm en droog gestald en het is wachten op het mooie weer. Inmiddels heb ik wel al diverse spullen gekocht zoals een originele Ferrari binnenhoes, versnellingsbak antidiefstal slot, sportpedalen en nog wat andere kleine verfraaiingen 🙂

Uiteraard ga ik jullie op de hoogte houden over deze Ferrari Mondial.

Maandelijkse vaste kosten
- wegenbelasting € 62,- per maand