BMW M635CSi (1983)

autoreview

BMW M635CSi (1983)

Signalement

UitvoeringM635CSi
Bouwjaar1983
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf149.000 km
KM-stand laatst170.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 170.000 km

De BMW 633 CSI

Na vele jaren rondkijken naar andermans auto, de knoop doorgehakt ik wilde ook
een aparte oude auto. Vele bladen verder kwam ik bij een BMW uit. Het model met de haaienneus heeft iets aparts en toch tijdloos.
Kwaliteit en veiligheid telden zeker mee, dochter van 4 jaar moest ook veilig zitten.
Bij een autobedrijf in de buurt stond deze 635 CSI uit Zwitserland .
Het motorvermogen was 3,3 liter en geleverd met een 635 csi carrosserie. Hier begint meteen mijn eerste les: bij import zijn de motor of andere gegevens vaak verschillend i.v.m. belastingen in andere landen.
Hij was in goede staat. Met alleen een roest blaasje op het voorscherm. Na een proefrit was ik meteen verkocht en de BMW dus ook. De kilometerstand klopte met de onderhoudsboekjes.
Ik heb 3 jaar met veel plezier in de auto gereden , de automaat reageert geweldig en
het ABS geeft ook een veilig gevoel. De motor is bij normaal gedrag en onderhoud probleemloos.
Maar hij blijft oud, dus mankementen zijn er ook. Als eerste een nieuwe radiateur. Het kunststof pijpje boven aan waar de slang naar het blok aan zit brak af. Dit was van kunstof en verdroogd.
Rembekrachtiger en thermostaat van de kachel hadden het ook gehad .
Dan de roest: door het blaasje moest een heel spatbord worden vervangen.
Ook aan de binnenkant van de schermen vallen gaten. Het bleek dat onder de achterbank bij vele 6-series stukken verdwijnen en de spatbord randen achter zijn ook roestgevoelig.
Het zijn auto’s voor de liefhebber met wel af en toe een nuk maar dat mag de pret niet drukken.
Hij rijdt heerlijk op de snelweg en is ook in de stad op zijn plaats.
Het benzine verbruik zit rond de 1-7 euro loodvrij .

PROBLEMEN

  • 170.000 km

Problemen :

De radiateur.
Rembekrachtiger.
Electrische raam, motor defect.
Roest aan de schermen verwijderen.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.