BMW 335i Cabrio High Executive (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 335i Cabrio High Executive |
---|---|
Versnellingen | 7, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 92.000 km |
KM-stand laatst | 118.000 km |
Aanschaf mooie cabrio BMW 335
- 92.000 km
Ik wilde graag van 2 auto's terug naar 1. De BMW 325 is naar mijn vriendin gegaan en de Porsche is ingeruild. De garage is nu weer leeg en dat was ook de bedoeling. Ik heb een tijdje gezocht en kwam uit op de de 335 cabrio in de M uitvoering. Ik was en ben nog steeds zeer tevreden over de 325, vandaar dat ik op de 335 ben uitgekomen. Dit is wel een modernere versie met navigatie en alles in leer. De DCT automaat is nog beter dan die van de 325, alhoewel ik die al perfect vond. Zo goed kan ik zelf niet schakelen. Ik heb in een week al 3 x open gereden. Open en dicht kan op afstand met de sleutel 3 x klikken. De achterbank kan naar beneden voor de boodschappentas met een haak om die vast te zetten. Heb ik ook al gebruik van gemaakt. Deze is nog lager dan de 325 en ook stugger geveerd. Dat verschil merk je wel. Er zitten runflats op, die ik snel ga vervangen. Wat een waardeloze band is dat toch. Met die 306 PK is het een beest van een auto en natuurlijk genieten tijdens het rijden en open rijden is nog een x dubbel genieten. Ik ben weg van deze auto, zijn kleur combinatie, de wegligging en een lekker motorgeluid. Verder ga ik jullie natuurlijk op de hoogte houden hoe het is om in deze mooie bak te rijden en wat voor een kosten er aan staan te komen. Ik wil ook nog wel wat zaken gaan aanpassen.
De 1ste maand
- 92.700 km
Nu een maand in bezit. Het is een auto die je moet leren kennen. Ik rij nu wat vaker in de sportstand. Uitlaat hoor je beter, het schakelen gaat wat abrupter. Ik denk dat er in de sportstand minder kracht verloren gaat. Geef je weinig gas, dan blijft tie laag in de toeren, bij meer gas dan trekt tie makkelijker door naar de hogere toeren. Het lijkt er ook op dat de vering wat stugger wordt.
Het is een heerlijke rijders auto. Als het even kan rij ik open en in april is dat bijna dagelijks. De boodschappentas op de achterbank. heb ik ook een foto van geplaatst. De kofferbak is kleiner dan die van de 325, maar op de neergeklapte achterbank, zo staat tie bij mij standaard, biedt weer meer mogelijkheden.
Ik heb geïnformeerd naar chiptuning. Bij Beek racing kan die naar de 360 PK voor 500 €. Een sportuitlaat voor 800 €. Nieuwe Goodyear F1 banden staan nog op mijn verlanglijst. Ik wacht tot de 6 maanden garantie voorbij is, dan laat ik dat gelijk doen. Ik heb bij carclean poetspullen gehaald: Born to be Mild shampoo - 500ml,
Cristallino Glass Cleaner - 500ml
Cloudbuster Glass Towel - 40x40cm
Interior Cleaner - 750ml
Wheel Cleaner & Iron Remover - 750ml
Dit weekend ff lekker gaan poetsen.
Oh ja, deze rijdt zuiniger dan de 325. Dat had ik toch niet verwacht, terwijl ik in de 325 iets rustiger rijd.
De 1ste 3 maanden
- 94.000 km
Het blijft genieten in deze gave auto.
Ik heb hem naar Beek racing gebracht en het resultaat mag er zijn meer power en meer trekkracht. De motor loopt iets soepeler en nog iets zuiniger. (350 PK en 470 NM)
Bij BMW is het makkelijk om via marktplaats een update van de navigatie software te verkrijgen. Ik heb nu al 2 updates uitgevoerd. Dat gaat via een USB-stick in het handschoenenkastje. Stick erin en de rest gaat vanzelf.
Er zit een goede Bluetooth koppeling in voor je smartfeun. Daar heb ik geen omkijken naar en werkt uitstekend. De sportstoelen zijn zeer nauwkeurig volledig elektronisch in te stellen tot en met de zijwangen van de rugleuning. Daar kwam ik pas later achter. Je kan 2 instellingen opslaan in het geheugen.
De 1ste 6 maanden
- 97.000 km
Garantietermijn voorbij en had 2 kleine puntjes die verholpen moesten worden. Een resonantie in de sportstand tijdens het rijden. Op de achterbank zit een bakje onder de middensteun, waar je spulletjes kan bewaren. Er zit een klep op die weer met een veer wordt bediend. Daar kwam het trilgeluid vandaan. Die is vervangen en ik kreeg een melding dat remmen door de dealer moest worden nagekeken. De remmen waren in orde, maar er zit een indicator bij de achterrem, die vervangen moest worden. Ik had gelijk gevraagd om spacers op de achterwielen. Ik had 12 MM besteld, maar de leverancier zei dat het 15 mm moest zijn. Dat staat erg goed, alleen de banden liepen nu wel aan. Ik heb een nieuwe afspraak gemaakt om de 15 MM er weer onder te zetten en daarna ga ik gelijk door naar Lynx in Bergschenhoek, die de binnenkant van de wielkast kan gaan rollen, zodat de band niet meer aanloopt.
Rij genot is en blijft helemaal geweldig. Wat een krachtpatser is dit. Ik ben nog steeds helemaal blij met de BMW. Volgende projecten zijn nieuwe uitlaat, nieuwe velgen en banden en stuur opnieuw laten bekleden.
12 maanden in bezit
- 100.400 km
AL weer een paar x open gereden. Zodra de zon schijnt gaat het dak open. Verder geen problemen gehad met de auto. De nieuwste navigatie software via internet gedownload en die is ook weer up to date. Het blijft een heerlijke rijders auto met stugge vering en heel veel power. Rij je in de sport stand, dan maakt de uitlaat best wel wat herrie. Luister ik naar de radio, dan haal ik hem van de sportstand af en is de auto gelijk stiller. Plannen om een Miltec uitlaat te plaatsen heb ik maar in de ijskast gezet. IK heb nog 15K KM's te gaan voor de volgende beurt en zo veel rijd ik niet. Ik tank tegenwoordig wel E5. Voor mijn gevoel is dat beter.
Na 4 jaar afscheid nemen
- 118.000 km
Na 4 mooie jaren ga ik volgende week vrijdag deze beauty inleveren. Hij rijdt nog steeds als een zonnetje. De koppeling begint wel zo af en toe te slippen. Er staat een grote beurt aan te komen deze zomer. Ik rij er niet zo heel veel in en mijn vriendin vindt deze auto te sportief. In Januari zijn we met 2 grote koffers naar Schiphol gegaan en dat is dan wel een gedoe. Er gaat maar 1 grote koffer in de achterbak. Toen heb ik de knoop doorgehakt en gekozen voor een praktische auto de Ford Puma. Deze is full options, keyless, panorama en schuifdak, achterbak behoorlijk groot en gaat ook automatisch open en dicht. De laatste tijd wilde hij na 4 weken stilstand niet starten. Er zit een uitgebreide alarm in en die trekt extra stroom. De APK's kwam hij makkelijk doorheen. Verbruik 1 op 8 en 1 op 10 bij veel snelweg KM's. Hij zit geweldig en rijdt super. De bestuurders stoel kent 2 geheugens, die weer aan de sleutel verbonden was. Dat heeft de Puma niet, maar daar kan ik wel mee leven. De puma heeft weer wel stuurverwarming en voorruit verwarming, lane assist, adaptieve cruisecontrol, maar geen gescheiden temperatuur instelling. Die gebruikte ik wel veel bij de BMW. Kwaliteit van de lak is veel beter bij de BMW. Als laatste de lage instap was voor mij ook een punt van kritiek, alhoewel dat meer met mijn leeftijd te maken heeft. Adieu BMW
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.