BMW 320i Touring Dynamic Executive (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 320i Touring Dynamic Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 125.000 km |
KM-stand laatst | 184.000 km |
fijne reisauto
- 145.000 km
November 2010 de auto gekocht. Kwam uit de lease. Stond toen 125.000 km op de teller.
Uitvoering is prima, belangrijkste opties zijn (dynamic)
- xenon + sproeiers
- sportstoelen, onderstel en stuur
- 17 inch
- panoramadak
- telefoon voobereiding bluetooth
- lichtpakket
- neerklapbare achterbank + isofix
- zonneschermen achter
- pdc voor en achter
- cruise control
- regensensor
- shadowline
- dakrails
- automatische airco
- opbergpakket
- alarm klasse 3
- auto dimmende binnenspiegel
De auto voor aanschaf laten keuren bij de dealer. kwam niks meachanisch uit.
Na de eerste 20.000 km zijn mijn bevinden als volgt.
Motor komt goed mee met het verkeer maar mis toch een beetje vermogen. Natuurlijk niet te vergelijken met de gti die ik hiervoor had(lease). Mis net dat beetje scherpte en acceleratie. Vooral op de snelweg boven de 120 km merk je tijdens het inhalen dat je power te kort komt, echt terug naar zijn 4 en dan flink doorhalen. Overigens wel een plezierige beschaafde brom als je hoog in de toeren zit.
Wegligging is brilliant, bochten kun je scherp, strak en hard nemen.
Comfort is goed maar de runflats geven wel heel erg veel info door. Wanneer de banden aan vervanging toe zijn ga ik kijken voor 'normale' banden. Sportstoelen zijn een must!
Verbruik is prima, afhankelijk van mijn rijstijl, stad of snelweg km zit ik op 600 tot 800 km per tank. Boardcomputer geeft aan dat ik nu op 7,7/100 km zit. Is obv 1 tank. Niet verkeerd. Vlot schakelen, max 2500 toeren, uit laten rollen en vooruit kijken.
Solide auto, wel een kraakje in het dashboard, moet ik nog mee aan de slag.
Panoramadak is geweldig! Rubbers zijn echter wel aan vervanging toe, windgeruis is beperkt aanwezig.
Regensensor slaat vrij laat aan, staat vrijwel altijd uit.
Onderhoud tot nu toe, olie vervangen.Olie gehaald bij de dealer en laten uitvoeren door een BMW specialist, kosten € 175,- Remblokken achter zitten er aan te komen, voor de vakantie maar even doen.
+ uitstraling, ondanks de leeftijd zeer modern ontwerp.
+ betrouwbaarheid
+ rijgedrag
+ kosten, hoop dat dit ook zo blijft.
+ afwerking, alles zit waar het zou moeten zitten, hoogwaardige materialen, kofferbakruimte is strak afgewerkt.
- de standaard geluidsinstallatie is beperkt naar mijn mening, vervorming van klanken, gemis van diepte. Niet te vergelijken met de A3. Onvoorstelbaar gezien de vrij forse aanschafwaarde.
- beperkte kofferbakruimte.
- door de xenon sproeiers gaat de ruitenvloeistof erg hard!
Nog steeds erg tevreden
- 155.000 km
Heb niet veel te melden behalve dat ik nog steeds erg blij ben met het rijgedrag, comfort en uitstraling van de auto.
Voor de vakantie de remblokken laten vervangen. 4300 km gereden ofwel puur genieten.
Onderhoud totaal in 1 jaar
- vervangen remblokken achter € 120.-
- vervangen banden achter € 299,-
- apk keuring € 25,-
- vervangen olie en filter € 175,-
Verbruik op de boardcumputer staat
nu op 1 op 11,2.
Nog steeds erg tevreden
- 178.000 km
Inmiddels weer wat km's verder. Geen bijzonderheden. Heb last gehad van een defect achterlicht, en heb wederom een storing dat 1 van de lampen weer defect is. Moet ik even naar laten kijken. Het vervangen koste me de vorige keer € 15 of iets dergelijks.
Tja, verder beetje saai. Auto werkt nog steeds naar behoren. Alles werkt (op het lampje na dan:) zoals het zou moeten werken.
Als ik een punt van krtiek moet uiten is dat mbt het geluid van de boxen. Ronduit slecht.
Verder tja... Verbuik is overigens prima. De BC geeft aan 1 op 12. Obv meetingen na het tanken kom ik uit op 1 op 12,79. Toch wel fijn met de huidige brandstofprijzen.
inmiddels 2 jaar in bezit
- 184.000 km
De auto inmiddels twee jaar in bezit. Blijft een fantastische auto. Het design raakt wel wat verouderd. Helemaal als je naast een nieuwe 3 serie staat. Op zich niet zo vreemd natuurlijk.
Verbruik is nog steeds prima, gemiddeld 1 op 11,45. De fabrieksopgave is naar mijn idee nooit en te nimmer te evenaren. Desalniettemin, niet ontevreden over.
Wat betreft de kosten voor het onderhoud, kan ik heel kort over zijn. Keurig! In twee jaar tijd vrijwel geen grote mankementen. Wel heb ik vandaag de corona verlichting rechts moeten vervangen, twee lampjes achter en een xenon lampje. Direct nieuwe remschijven en blokken voor laten vervangen zoals opgeven door de BC. Was totaal € 531,71 kwijt. Heb het onderhoud overigens niet door de dealer laten doen. Al met al valt het reguliere onderhoud dus reuze mee.
Op naar de 200.000 KM!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.