Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 3-serie Touring

BMW 318i Touring High Executive (2006)

autoreview

BMW 318i Touring High Executive (2006)
Anoniem
  • Gebruikersreview
25 juli 2014 om 16:04
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering318i Touring High Executive
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf132.000 km
KM-stand laatst140.000 km
Lezerswaardering: 83%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1 jaar in bezit

  • 140.000 km
  • 25 juli 2014

Vooraf

Door veranderingen in werk- en gezinssituatie zijn we van 2 auto's naar 1 auto gegaan in 2012. Toen hadden we in bezit een Volkswagen Passat variant 1.8 automaat highline uit 1998 en een Seat Ibiza 1.4 100pk sensation 5d uit 2006. Door gezinsuitbreiding was het het handigst om de Passat te houden. Deze is natuurlijk veel ruimer en comfortabeler dan de Seat. Maar helaas kwamen er de nodige onderhoudskosten aan voor de Passat(distributieriem, nieuwe koplampen(dof), voorbanden(18"), APK, Automaatolie(schakelen ging minder)en nog wat kleine dingetjes). Deze kosten wogen in mijn ogen niet op tegen de economische waarde van de auto. Dus uiteindelijk voor de Seat gekozen.

Aanschaf

Na een jaartje wat extra sparen en met de Seat gereden te hebben, de BMW aangeschaft bij een autobedrijf in Soest. De keus ging eigenlijk tussen weer een VW passat(ruimte) en de BMW(mooiste). Maar omdat ik graag een automaat wilde en wat huiverig was voor een DSG uit 2006, uiteindelijk voor de BMW gekozen.
Bij de aflevering waren er nog wat dingen niet in orde en deze zijn uiteindelijk geregeld(na enig aandringen, maar dat is meer voor een dealerreview).

Eerste indruk en gebruik van de auto

Wat een heerlijke comfortabele auto. Alles is erg degelijk. Zeker in vergelijking met de Seat en Passat. Maar dat zijn natuurlijk ook andere auto's qua klasse en leeftijd.
De luxe is fantastisch. Alles wat je nodig hebt is aanwezig en zelfs stoelverwarming! ik wil geen auto meer zonder.
De ruimte binnenin is niet zo groot als bij de Passat, maar ruim voldoende voor dagelijks gebruik(boodschappen, dagje weg met 2 kleine kinderen(2en 0,5 jaar)).
We zijn ook regelmatig een weekendje weg geweest met de kinderen maar dan zit de auto tot de nok vol(kinderwagen, etc.).
Als we volgend jaar weer op vakantie gaan, gaat er een bak op het dak.

Het I-drive systeem is heerlijk. Je kunt zien wanneer de auto aan onderhoud toe is en krijgt daar eventueel ook een melding van. Het navigatiesysteem(business) is wel verouderd. Er zit alleen maar pijlnavigatie in zonder kaart. Dat valt wel een beetje tegen. Ik zou toch een auto met het Professional systeem aanraden(breder beeld en kaartnavi en een usb aansluiting).
Verder kun je zoveel instellen! Teveel om op te noemen.
De parrot was al ingebouwd maar dit had ik ook liever via de I-drive gehad.

De automaat(6) schakelt heerlijk. Het zelf schakelen had van mij niet gehoeven. Dit is een keertje leuk maar heeft verder geen toegevoegde waarde(misschien met flippers wel).

Het is een 318 dus een 2 liter motor met 129pk/180nm(320 is 150pk/200nm, ook 2 liter). Een 320 had de voorkeur maar was geen breekpunt.
Tot nu toe nog geen spijt van. De motor loop lekker en trekt goed/voldoende. Ook op de snelweg bij inhalen. Het verbruik valt ook mee, zeker de snelweg kilometers. Gecombineerd verbruik is ongeveer 1 liter op 12 Km.

Na het eerste jaar 8000km

Nog steeds erg tevreden over de auto. Heel veel plezier van gehad tot nu toe. We zijn ermee op vakantie geweest naar Italië en dat ging heel goed. De auto zat wel goed vol(nog geen dakkoffer) maar het ging net. De automaat is heerlijk, zeker bij file en het rijd heerlijk ontspannen. De Duitse autobahn ging ook goed. Geen topsnelheid gereden met de kinderen op de achterbank maar de auto kan zeer goed meekomen. Hij rijd zeer soepel, ook berg op, zeker vergeleken met de Passat maar dat zal aan de bak liggen(aut4).
Nog steeds niet gewend aan de pijlnavigatie hebben we een Tom Tom mee genomen. Dit blijft toch een groot minpunt aan de auto, ook omdat je het niet zo eenvoudig kunt veranderen/aanpassen.
De APK en eerste beurtje(voor de zekerheid) zijn achter de rug. De kosten vallen me tot nu toe erg mee. De Passat was duurder in onderhoud maar dat zal ook met z’n leeftijd te maken hebben.
Een keer een lekke band gehad wat de auto netjes aangaf. Er bleek een spijker in de band te zitten. Het was nog niet aan de buitenkant te zien dat de band zachter werd.

Aanpassing audiosysteem

Het ontbreken van een CD-wisselaar(ook al ouderwets) en een USB/Ipod aansluiting begon vervelend te worden. Dus op zoek gegaan naar de mogelijkheden. Dit zijn er eigenlijk 3.
Het vervangen van de gehele unit inclusief beeldscherm, het inbouwen van een Retrofit interface van BMW of een aftermarket Gateway.
De eerste optie is de duurste, voordeel is wel dat je dan een nieuwere kaartnavigatie hebt. De precieze kosten weet ik niet maar 2K ga je wel halen, denk ik. De BMW interface is een goede mogelijkheid maar daar had ik mindere goede ervaringen overgelezen. Dus gekozen voor de Gateway. Deze heb ik zelf ingebouwd en gecodeerd(BMW enabler tool). Dit ging allemaal erg goed. Het coderen was ik wat huiverig voor maar dat werkte in 1 keer. Dus ik hoefde niet naar de dealer toe.
Op de gateway een iPod aangesloten en deze is nu geheel geïntegreerd in de I-drive. De gateway heeft ook bluetooth dus de Parrot is er uit en telefoon gaat nu ook via de I-drive.

Conclusie

Al met al erg tevreden over de BMW zeker qua rijeigenschappen. Dit jaar hebben we geen sneeuw gehad dus daar heb ik nog geen ervaring mee.
De degelijkheid en luxe zijn heerlijk. De Gateway is een wel goede verbetering.
Enige minpuntje blijft de verouderde navigatie/I-drive.
Het plan is om deze auto zeker nog een aantal jaren te houden. Zeker met het aantal kilometers wat we afgelopen jaar hebben gereden. Kunnen we weer even sparen en misschien een keer de opvolger van de E91 aanschaffen. Deze auto vind ik zeker een aanrader. De aanschaf is duurder dan een vergelijkbare station maar als je van degelijkheid houdt echt een aanrader. Een vergelijkbare A4/ Passat was trouwens net zo duur.
Hopelijk heeft iemand die ook van plan is een BMW 3serie te kopen iets aan deze review.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW 3-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 3-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

INFO
Athlon
Athlon
BMW 318i Business Edition (4D/8A)
€ 649
Stel samen ▸
Alphabet
Alphabet
BMW 318i Business Edition Plus (4D/8A)
€ 669
Stel samen ▸
Arval
Arval
BMW 318i Touring Business Edition (5D/8A)
€ 644
 
BMW 3-serie in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    BMW 330xi High Executive Liefhebbers auto

    BMW 330xi High Executive Liefhebbers auto

    • 2006
    • 190.483 km

    € 8.900

    BMW 316i

    BMW 316i

    • 2008
    • 147.320 km

    € 7.900

    BMW 3-serie Touring 318i * Trekhaak * Nieuwe apk *

    BMW 3-serie Touring 318i * Trekhaak * Nieuwe apk *

    • 2006
    • 220.269 km

    € 4.450

Meer BMW 3-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 3-Serie G20/G21 | Nieuw: i3 (CN)

    492
    • 17 mei 2022

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 3-serie specificaties
  • BMW 3-serie occasions
  • BMW 3-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 3-serie tests
  • BMW 3-serie gebruikersreviews
  • BMW 3-serie index
PREMIUM
BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

Over het uiterlijk van de nieuwe 4-serie Gran Coupe kun je al een halve editie van AutoWeek...

Lees meer
 

BMW 3-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 320i Touring (2007)

    BMW 320i Touring (2007)

    3
    • 10 maart 2021
  • Gebruikersreview
    BMW 318i Touring (2008)

    BMW 318i Touring (2008)

    2
    • 18 juli 2019
  • Gebruikersreview
    BMW 330d Touring Dynamic Executive (2006)

    BMW 330d Touring Dynamic Executive (2006)

    5
    • 19 augustus 2018
  • Gebruikersreview
    BMW 325i Touring High Executive (2007)

    BMW 325i Touring High Executive (2007)

    4
    • 28 oktober 2017
  • Gebruikersreview
    BMW 318i Touring High Executive (2008)

    BMW 318i Touring High Executive (2008)

    • 15 november 2016
  • Gebruikersreview
    BMW 318i Touring High Executive (2007)

    BMW 318i Touring High Executive (2007)

    10
    • 23 januari 2016
  • Gebruikersreview
    BMW 318d Touring (2008)

    BMW 318d Touring (2008)

    1
    • 23 augustus 2014
meer reviews
BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

Vier jaar lang stond deze BMW M3 in de tuin van de vader van Laurens Westerdijk in weer en...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Officieel: BMW 3-serie facelift

    Officieel: BMW 3-serie facelift

    9
    • 17 mei 2022
  • BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    32
    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 3-serie facelift gelekt

    BMW 3-serie facelift gelekt

    62
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 315 (1983) - Liefhebber Gezocht

    BMW 315 (1983) - Liefhebber Gezocht

    67
    • 3 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 330e Touring (2021)

    BMW 330e Touring (2021)

    18
    • 1 mei 2022
Merk
Merk
  • BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Officieel: BMW 3-serie facelift

    Officieel: BMW 3-serie facelift

    9
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    BMW jaagt gefacelifte X6 over de Ring

    BMW jaagt gefacelifte X6 over de Ring

    12
    • 17 mei 2022
  • BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    32
    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    BMW XM: 650 pk sterk plug-in hybride bakbeest

    BMW XM: 650 pk sterk plug-in hybride bakbeest

    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW iX3 High Executive (2021)

    BMW iX3 High Executive (2021)

    7
    • 13 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden