Occasionwedstrijd #770: De geslaagde facelift (Pink Panther heeft gewonnen!)

MCW 84

Asfaltkampioen

autoweek-occasion-wedstrijd.jpg


Welkom bij Occasionwedstrijd #770: De geslaagde facelift
Veel auto's krijgen na een aantal jaar een facelift. De auto wordt technisch dan vaak geupdate (ook wel eens niet) en krijgen de lampenunits, grille, bumpers e.d. een nieuw ontwerp. Vaak wordt er gekozen om een bestaand model daarmee te voorzien van een nieuw(er) familiegezicht. Het pakt nog wel eens flink anders; de één doet het erg subtiel en de ander wat uitgesproken. Of het altijd een verbetering is? Daar zijn de meningen vaak over verdeeld.

LidqVlo.jpg

De opdracht:
Ga op zoek naar een auto die jij geslaagder vind ná de facelift. Als een auto meerdere facelifts hebt gehad mag je de laatste facelift vergelijken met het originele model of juist een eerdere facelift. Het is wel belangrijk dat de facelift wel iets uitgebreider is dan alleen iets andere indeling koplampen. Dus bv ook andere bumpers, motorkap oid. Hoeveel anders is niet zo belangrijk/strikt, als je maar wel duidelijk verschil ziet.

ps: graag een foto in een linkje voor de pre-facelift. Dit kan gewoon een persfoto zijn.

Criteria:
- Bouwjaar: 1982-2012
- Budget: EUR 80.000
- Auto moet in rijdbare staat zijn.
- Auto mag overal te koop zijn.

Vaste spelregels:
- Links naar de advertenties en prijs zijn verplicht (vreemde valuta s.v.p. omrekenen naar euro's).
- Maximaal 5 foto's van de geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd. De claim dient binnen 24 uur uitgewerkt te worden.
- Een geplaatste stem mag niet meer gewijzigd worden.
- De winnaar wordt verzocht vóór ZA-middag 12:00 uur de nieuwe wedstrijd te openen. Staat er op dat uur nog geen, dan gaat de eer naar nr. 2.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.
- Als er al een auto van een bepaald modeljaar is ingezonden, kan er geen tweede ingezonden worden, die wordt afgekeurd.

aibB9RE.jpg


Inzenden kan tot woensdag 7 juni, 20:00 uur. Stemmen kan tot vrijdag 9 juni, 20:00 uur. Veel succes!
Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 599
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders - Probenator
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: Kunst met een C: Pink Panther
612: Geef het beestje een naam - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher
623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 - Timo
624: De Tweezitter - Guus Leferink
625: Drie van hetzelfde! - Probenator
626: I hear the drums echoing tonight - rzasa
627: Als een tang op een varken - British Racing Green
628: Voor een dubbeltje op de eerste rang - British Racing Green
629: The 24 hours of lemon - Jp053
630: Met de groeten van Fiat - smarter
631: Het Japanse bubbeltijdperk - GT86
632: For leisure and pleasure - Nemesis Inferno
633: Zijn we er al? - Zadelsnuiver
634: Door de ogen van een kind - Bobbeltje
635: Covid-19 Ambulance - 929V6
636: 'n Schoon Woage vur de New Kids! - Total Loss
637: Sint en Pieten gaan undercover - Zadelsnuiver
638: Forum Barrelbrigade 2020 - rzasa
639: Asymmetrisch - lybra
640: Greatest hits of the 70s - Escher
641: Mag het ook een kleurtje zijn? - Timo
642: Een ode aan de Britse automobiel – Jay DoubleYou
643: Terug naar de tekentafel - Barri
644: De zakelijke auto van de jaren '90 - rzasa
645: Een goed bouwjaar - Timo
646: Net ingereden - smarter
647: Verlengd - Pink Panther
648: Lang niet gezien - Barri
649: De sneeuwploeg - Barri
650: Kia rijdt een klasse rijker - Jp053
651: Uitgestorven in de folder: de tweedeurs sedan - 929V6
652: 1981 - SVF
653: roestbak - Zonder BMW met Skoda
654: het uitzetraampje: Jp053!
655: Bye Bye Civic: hulp gevraagd - MB Doubleyou
656: De panoramische achterruit als stijlelement - Escher
657: Het modellengamma- Escher
658: Two-tone - Jp053
659: De zeldzaam (geworden) stationwagon - Barri
660: De witte wijzerplaat - Jp053
661: Met deze witte blijf je zeker niet zitten - Zonder BMW met Skoda
662: De tankdop - Caspervc
663: De meterplank, ofwel: het dashboard - SVF
664: De doorlopende lichtbalk- Escher
665: American Luxury- Escher
666: The devil himself- opel-omega
667: Coronaknaller - Zonder BMW met Skoda
668: Typisch 1980 - Jp053
669: Gelijk aan de reclame! - 929V6
670: GL# - Barri
671: Code Rood - BRG
671 #2: Facelift - Modeljaarupdate - 929V6
673: Spoiler alert part 2 - Barri
674: de Barrelbrigade - SVF
675: De deurgreep - SVF
676: Bejaardenbak - Bobbeltje
677: Bijzonder stuurwiel - Zadelsnuiver
678: Pace car / Safety car - Jp053
679: Frunk! - rzasa
680: De vergelijkende test - lybra
681: Vieze import - Probenator
682: De eerste keer - Renate
683: Late varianten - lybra
684: Alfa Romeo GT Junior.... of zoiets - Jp053
685: De trouwauto - Zadelsnuiver
686: overpriced - rzasa
687: Maar wat dan wel? - lybra
688: Kleurloos - lybra
689: All I have to do is dream - vers gemaaid gras
690: Voorkomen is beter dan genezen - Jp053
691: Auf wiedersehen Mutti - Phils
692: Van een fiets naar de Quote 500 - V70man
693: De wintermobiel – die stiekem zo leuk is dat ‘ie blijft - V70man
694: De 'Ik heb de loterij gewonnen '-auto voor 2022 - Pink Panther
695: De 'Ik heb de loterij niet gewonnen'-auto voor 2022- brg & Escher
696: How to look rich on a budget - SVF
697: Identiteitscrisis - MBdoubleyou
698: De exoot - Zadelsnuiver
699: H-Kennzeichen - 929V6
700: Le Dakar D'Antan : Pink Panther
701: de coupé: V70man
702: De veilig op weg mobiel - MX6
703 De spaarwagen - Bobbeltje
704: Te mooi om waar te zijn - Zonder BMW met Skoda
705: De mooiste 5 - afentoe
706: Grijze muis? - Jeroen W
707: De andere Amerikanen - Jp053
708: Het jonge muurbloempje van de verkooplijsten - afentoe
709: Waddenauto - Guus Leferink
710: Zelfde naam, ander jasje - Guus Leferink
711: De hete hatchback! - SVF
712: De Japanse rampenbak - Total Loss
713: Wat een apart stofje/huidje! - vers gemaaid gras
714: Retro - Zadelsnuiver
715: Geef het beest(je) een naam - Escher/Total Loss
716: Die rooie - Guus Leferink
717: Geen evolutie, maar revolutie - Jp053
718: Dull as dishwater - brg
719: Hout waar je van houdt - Escher
720: Bouwvak & Camping - Zonder BMW met Skoda
721: Met een witte blijf je zitten - Bobbeltje
722: Geel, Geler, Geelst - EVV
723: Toch geen rouwauto - vers gemaaid gras
724: Mongol Rally 2023 - Spekky
725: LHD/RHD - MCW
726: Plaats voor zes - Total Loss
727: Pfff, wat is het heet - SVF
728: Barrelbrigade - Jeroen W
729: HEILIGSCHENNIS!!! - LPG Powered
730: De Chinezen komen eraan! - MCW
731: De sportievere c-segmenter - Jp053
732: De overlever - Jeroen W
733: Je hebt een WAT gekocht? - Jp053
734: Waar is de 1.8 gebleven? - Guus Leferink
735: Een beetje anders - Frits79
736: Pre War - Jp053
737: Nog niet ingereden - Pink Panther
738: Het aanbod verschraalt - 929V6
739: Neue Deutsche Welle - vers gemaaid gras
740: WK 2022 - Guus Leferink
741: Concurrentie!! - rzasa
742: Automatic - MCW
743: Vier de verre vierdeurs - Dizono
744: Mooi speelgoed - Dizono
745: Met twee doe je mee - Guus Leferink
746: Yeah baby!! England in the seventies!! - rzasa
747: Ode aan de diesel - Pink Panther
748: Zoek een (wat is zeldzaam) zeldzame auto - Timo
749: Modderfiguren - 929V6
750: Frans comfort - zadelsnuiver
751: De (bescheiden) droomgarage met 12 cilinders - Jp053
752: It's the vinyl countdown - MCW
753: In memoriam - MCW
754: Hoor de vogeltjes fluiten - Bobbeltje
755 Je 1e occasion Wedstrijd inzending - Zonder BMW met Skoda
756: Jouw rallyhobby - Bobbeltje
757: Tupperware uit de jaren 80 - vers gemaaid gras
758: De koplampwisser - JP053
759: Streetview deel 2 - 929V6
760: Zeg 'ns AAA - SVF
761: Wie A zegt moet B zeggen - MCW
762: Wie B zegt moet C zeggen - Jp053
763: The seventies (horsepower) - Guus Leferink
764: Een groene keuze - Pink Panther
765: Uw favoriete kleur - Jp053
766: De lelijkste auto - SVF
767: Klokje rond - V70man
768: Leuke vakantiegeld auto - MCW
769: Zo licht als een veertje - Bobbeltje
 
Laatst bewerkt:
Een facelift is zelden een verbetering. Met name Japanners en Koreanen maken er op dat punt best een potje van (op een enkele uitzondering na) Mijn inzending is niet bepaald mijn favoriete merk maar wel een schoolvoorbeeld van een geslaagde facelift:

VW Polo 1.3 Coupe 1991











Augustus 1991
72.988 km

€ 3.599

In 1990 kreeg deze 2e generatie Polo na 9 jaar een uitgebreide facelift die het model naar mijn idee een robuuster volwassener en vooral moderner aanzien gaf, precies zoals een facelift bedoeld is dus!
Daarmee kon hij prima nog 4 jaar mee totdat z'n compleet nieuwe opvolger uit kwam. Ik vind dit model echter een stuk beter en sympathieker overkomen!

Oud vs nieuw:

 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk had Austin-Rover aan het eind van de jaren 80 een heel nieuw model als opvolger voor de Austin/MG Metro nodig, maar met de beperkte middelen is deze facelift toch wel geslaagd geworden. Met o.a. nieuwe motoren (K-serie), een verbeterde Hydragas-vering en een sterk gewijzigd ex- en interieur. Als Rover 100 (of tot 1994 nog steeds Metro op de thuismarkt) kon het model er weer even tegenaan, tot Euro NCAP roet in het eten gooide.

Rover 114 GTi 16V 1991 (klik!)
13a89275e02b85261434f627f4d6ee25.jpg


3076ff84bb99df1eb1df8f363b3fd574.jpg


b9cb1c0e4ded87075d842310b7c78743.jpg


d33600d3760db84b4b5d67dc61dc4534.jpg


42d37452ed14b334dd63934c7cc77489.jpg


€ 9.990,-
 
Laatst bewerkt:
Willen jullie nog wel even een foto van pre-facelift (mag ook persfoto zijn) erbij doen als link?
 
Van lelijk eendje, vaak verkozen tot lelijkste auto ooit gebouwd naar een meer FIAT gezicht, maar wel 1 van de beter geslaagde facelifts als je het mij vraagt. Had beter ineens zo op de markt kunnen komen.

Fiat Multipla 1.9 MJT Dynamic

f62ea292-d242-4cd3-b2b9-6459c5112bb4


06d07875-0d5b-4956-a41d-224d62a0e1d2


baeee4c7-aac5-4620-9bdd-b08e88cc6936


675090e2-f182-4a72-9de5-ecf3fac49e04


165ed70e-525d-4365-8bc7-cc4d1b4670a8


Prijs € 6.900,00
Bouwjaar 2007
Kilometerstand 210.000km

De verschillen:

m353.webp
 
Laatst bewerkt:
Ook al gaf Jaguar deze serie van de XJ een andere interne benaming (X300 i.p.v. XJ40), het is toch technisch en qua carrosserie en platform dezelfde auto met een andere neus, kont en interieur plus nog wat detailwijzigingen. Een facelift dus. Maar wel een die zeer veel verfijnder aandeed dan het origineel met z'n hoekige neus. Precies zoals het origineel had moeten zijn eigenlijk!

Hier met mooie V8 erin, 63.000 km, bouwjaar 08/1999, te koop voor € 16.950,- in Katwijk.

f4dc9a68-eeab-4b95-bb90-30ec1f272a13_01c882cb-1917-4fca-ba93-31d928cb500c.jpg


f4dc9a68-eeab-4b95-bb90-30ec1f272a13_605c0571-b6fb-46b6-88a2-d9f1f0219497.jpg


f4dc9a68-eeab-4b95-bb90-30ec1f272a13_80c46eae-f15b-414b-ab5c-f9dcfca0f680.jpg


f4dc9a68-eeab-4b95-bb90-30ec1f272a13_f1831a45-789e-4820-859e-9879914c8adf.jpg


f4dc9a68-eeab-4b95-bb90-30ec1f272a13_cd1ebf99-bc0e-43a3-8041-bfdd00c9c2a6.jpg


2560px-1992_Jaguar_Sovereign_4.0_Front.jpg
 
Opels B-segment avontuur begon met de Corsa A, die werd gelanceerd in 1982 als kleine broertje van de Kadett D. Dat was zowel aan kont als neus (vierkante koplampen) duidelijk zichtbaar. De Corsa A wordt pas in 1993 opgevolgd door de nineties-ronde Corsa B. Intussen had de A de Kadett D zien gaan, de Kadett E zien komen èn gaan en de Astra F zien komen. Om enigszins bij te blijven, werd de Corsa in 1990 drastisch opgefrist, zodanig dat hij naast de aanstaande Astra F niet teveel uit de toon zou vallen. En dat leverde een mijns inziens aardige verbetering op (plaatje is klikbaar):



Opel Corsa GSi
1991 - 64.900 km - € 7.999,-


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp



1920x1080.webp


Te koop in Monschau, Duitsland.
 
Een flinke facelift voor de succesvolle Uno aan het eind van het jaar 1989. De voorzijde kreeg lagere koplampunits en een andere grille voor meer gelijkenis met de Tipo en Tempra en aan de achterkant kreeg de Uno strakkere, deels zwarte, lichtunits. De achterklep werd minder bol van vorm en de kentekenplaat kreeg een plek hoger op de klep, onder een strip voor de benodigde verlichting. Het dashboard werd grondig gemoderniseerd en er kwamen nieuwe motoren.



1993-fiat-uno-turbo-ie-642442715b2c3.jpg



1993-fiat-uno-turbo-ie-642442715babd.jpg


1993-fiat-uno-turbo-ie-642442715d79a.jpg


1993-fiat-uno-turbo-ie-6424427378051.jpg


1993-fiat-uno-turbo-ie-6424427379ef1.jpg


Bouwjaar: 1993
Prijs: € 26.000,--

g4wy2nnbknbp_800.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jaguar XF

- 03/2012
- 89.206 km
- 10.515 euro

Een mooie auto nóg mooier maken. Dat vind ik behoorlijk knap en Jaguar deed het! De Jaguar XF brak met de klassieke designtaal van de S-Type en kwam met de modern uitziende XF in 2007. De auto werd bejubeld vanwege zijn ontwerp maar die bol in die koplampen... het strook ook niet met de concept car die vooraf ging. In 2011 zette het Britse merk het goed met de facelift met nieuwe koplampen, grille en bumper. De achterkant werd ook iets gewijzigd al moet ik zeggen dat ik daar de pre-facelift nét wat mooier vind.

aa6yzq2brr5f_800.jpg


Gekozen voor deze bijzondere kleurencombinatie maar ik vind hem in vrijwel elke configuratie nog steeds mooi én tijdloos. Tevens mooier dan de huidige, generieke XF.

TdsQsuW.jpg


krdsrnS.jpg


tRfwxaC.jpg


GHrhyc5.jpg


Mczz5t1.jpg
 
Laatst bewerkt:
ALFA ROMEO 33

1.7 16v Q4 - 1993 - € 18.000


De Alfa Romeo 33 stamt uit 1983. Gebouwd met de technische componenten van de Alfasud, maar er kwam geen 3-deurs versie. Daarvoor was de Arna ontwikkeld.

Er zijn vele updates geweest, in 1984 kwam de Giardinetta, de 1.5 Quadrifoglio Verde en de 4x4. In 1985 een sportieve 1.3S.

De 1e facelift vond plaats in 1986. Aan de buitenzijde werden oranje knipperlichten vervangen door witte, de grille wijzigde en sideskirts werden standaard. De two-tone uitvoeringen verdwenen. Binnenin veranderd veel meer. Er komt een geheel nieuw dashboard, het oude waar de tellers met de stuurversnelling mee bewoog, werd geheel overboord gegooid.
Ook werd er een 3 cilinder 1.8l diesel geïntroduceerd, een 4 cilinder paste gewoon niet!

Een kleine aanpassing vond plaats in 1988, de Giardinetta wordt omgedoopt in Sports Wagon, de 1e 1.7 i.e. wordt geïntroduceerd en wat kleine cosmetische zaken (grille en sideskirts) wijzigen eveneens.

De grootste facelift vind plaats in 1990. Walter da Silva heeft de auto hertekend met kenmerken van de 164. het gehele front incl. motorkap en de achterzijde gaan op de schop. Zeer opmerkelijk: zelfs de portieren (grepen en spiegels) wijzigen! Op het dak na wijzigde alle panelen.
Ook het interieur ontkwam niet aan vernieuwingen.

Met name aan de achterzijde vind ik dat de auto werkelijk de jaren 80 achter zich laat, zeker de versie met achterspoiler.

Minstens zo fijn, de carrosserie is gegalvaniseerd!

De hier aangeboden versie is de 4wd variant die iets hoger op de wielen staat.

1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


Het verschil met pre-facelift variant:

qd3ym4mb9p8q.jpg


qv8y1c5brob0_800.jpg

Hier te koop
 
Laatst bewerkt:
Een van de meest ingrijpende maar ook succesvolle facelifts is naar mijn idee de overgang van de Saab 9000 CC naar CS.

Normaal gezien heb ik niks tegen grote koplampen :sneaky: maar in het geval van de Saab 9000 bleek duidelijk dat naarmate het model ouder werd een reductie wel op z'n plaats was. Maar niet alleen de voorkant moest worden aangepakt, ook de bilpartij moest er aan geloven. Het resultaat was een véél strakkere en jongere uitstraling en in een zwart Aero trainingspak kon deze Zweedse schone nog jaren na introductie menig jongenshart sneller doen kloppen.

1993 Saab 9000 2.3 CS Aero Turbo
€ 12.900











En natuurlijk een plaatje van vóór de ingreep:

9000-T162-1-600x400.jpg


Disclaimer: volgens Wikipedia is de 9000 CS een update van de vroegere CC:
"Saab presented the 9000 CS (Combi Sedan), an updated version of the former CC liftback body variant, in Europe in autumn 1991 for the 1992 model year".

Al met al een zeer ingrijpende facelift maar zover ik in kan schatten zijn de deuren, daklijn, voorruit en wielbasis ongewijzigd gebleven, je moet de auto's echt naast elkaar zetten om het te zien.

k240evnxm8w81.gif



 
Laatst bewerkt:
@Spekky,
Is dat wel echt een facelift? De 18 Turbo kreeg namelijk al eerder dan de andere uitvoeringen de kunststof bumpers, terwijl de basis-18 de chromen bumpers langer behield dan de andere uitvoeringen. Aan de carrosserie is er niets veranderd.
 
Deze heeft verder ook niks anders, geen ander grille, koplampen oid. Dan vind ik de verschillen wel erg minimaal.
 
Ik weet het nog heel goed. Eind jaren '70 had een oom van mijn vader een Opel. En niet zomaar een Kadett of Rekord, maar een grote coupé. in 1982 kreeg het model een facelift, waarbij de hoekige lijnen meer werden afgerond.
Tegenwoordig zijn ze vrij zeldzaam, ik heb de "mijne" gevonden in de UK.
Het is een Opel Monza GSE

De auto is uit 1984 en kost £ 23,750, met de koers van vandaag bijna € 28.000 en heeft ongeveer 137.000 km (85.000 mijl) gereden.

Foto's:

1984-opel-monza-63c157f0dd9d5.jpg


1984-opel-monza-63c157f0ddcc1.jpg


1984-opel-monza-63c157f0de1da.jpg


1984-opel-monza-63c157f0e0722.jpg


1984-opel-monza-63c157f0e3015.jpg


Het oude model:
opel_monza-a-1978-82_r2.jpg
 
Een van de mooiste auto's ter wereld nog mooier maken. Dat is er gebeurd met de facelift van de 456.

Ferrari 456​

M GTA
69.900 €
Kilometerstand
25.600 km
Erstzulassung
07/1999



ac52f3ce-4830-4e37-b724-834df7017a4d


dbe33bb3-2ac0-4579-b11e-534dcd3fd6ed


94fc0066-88d4-46f0-925d-54ff6450b8d7

Het interieur lijkt na de facelift erg op dat van de Maranello. Volgens mij is dat veel fraaier dan het 'jaren '80' interieur.
c1ab67f9-91d0-4b33-905d-18cfab1f6bd9


Voor de facelift:
DSC_0239-scaled.jpg


ceec46ac75e6be7f73874fd5573b298d_12_XL.jpg
 
SVF - Volkswagen Polo Coupé '91
74b4ce39-1c2d-4315-b4cc-8eb36ef7d7cd.jpg

>> voor de facelift

rzasa - Opel Rekord '82
opel-rekord-002.jpeg

>> voor de facelift

929V6 - Rover 114 GTi '91
13a89275e02b85261434f627f4d6ee25.jpg

>> voor de facelift

Zonder BMW met Skoda - Fiat Multipla '07
f62ea292-d242-4cd3-b2b9-6459c5112bb4

>> voor de facelift

Auteur - Jaguar XJ '99
f4dc9a68-eeab-4b95-bb90-30ec1f272a13_01c882cb-1917-4fca-ba93-31d928cb500c.jpg

>> voor de facelift

j.ko - Opel Corsa GSi '91
1920x1080.webp

>> voor de facelift

Jp053 - Fiat Uno Turbo '93
jw4NDWh.jpg

>> voor de facelift

MCW - Jaguar XF '12
TdsQsuW.jpg

>> voor de facelift

vers gemaaid gras - Jeep Compass '11
1920x1080.webp

>> voor de facelift

Pink Panther - Alfa Romeo 33 '93
1920x1080.webp

>> voor de facelift

Spekky - Renault 19 Cabriolet '94
f100249a-931a-49a4-8a78-61f4e66becbc

>> voor de facelift

Zadelsnuiver - Saab 9000 '93
full.jpg

>> voor de facelift

Jeroen W - Opel Monza GSE '84
DC0tHl7.jpg

>> voor de facelift

V70man - Ferrari 456 '99
ac52f3ce-4830-4e37-b724-834df7017a4d

>> voor de facelift

Succes!
 
1. Jp053 - Fiat Uno Turbo '93
2. 929V6 - Rover 114 GTi '91
3. Pink Panther - Alfa Romeo 33 '93
 
1 Pink Panther - Alfa Romeo 33 '93
2 929V6 - Rover 114 GTi '91
3 Jp053 - Fiat Uno Turbo '93
 
1. Spekky - Renault 19 Cabriolet '94
2. 929V6 - Rover 114 GTi '91
3. Zadelsnuiver - Saab 9000 '93
 
1. Pink Panther - Alfa Romeo 33 '93
2. 929V6 - Rover 114 GTi '91
3. Jp053 - Fiat Uno Turbo '93
 
1. rzasa - Opel Rekord '82
2. Jp053 - Fiat Uno Turbo '93
3. Pink Panther - Alfa Romeo 33 '93
 
1 Zadelsnuiver - Saab 9000 '93
2 Auteur - Jaguar XJ '99
3 929V6 - Rover 114 GTi '91

Ik had zelf eigenlijk de R25 willen insturen maar kon geen mooi exemplaar vinden.
 
Ik vind van de meeste inzendingen de versie voor mooier/leuker dan de versie na.
Toch, met moeite een top 3 kunnen maken:
1. Auteur - Jaguar XJ '99 => klassieke Jaguar XJ!
2. j.ko - Opel Corsa GSi '91
3. V70man - Ferrari 456 '99
 
1) Spekky - Renault 19 Cabriolet '94
2) Pink Panther - Alfa Romeo 33 '93
3) Jp053 - Fiat Uno Turbo '93
 
Ik ben vanavond werken tot 23:00 dus uitslag komt daarna, tenzij iemand zich geroepen voelt te tellen :)
 
Ik zag eerder tussen de inzendingen een Twingo II staan, maar die is later nog vervangen? Ik weet niet meer van wie die was, maar die had van mij punten gekregen. Anyway, er blijven dan punten over voor:

1. SVF - Volkswagen Polo Coupé '91 - Net als jij niet per sé fan van dit merk, maar hier kun je niet omheen: een facelift die zó goed is geslaagd dat het niet eens opvalt dat het in de basis een oud model betreft.
2. Zadelsnuiver - Saab 9000 '93 - Ook eentje waarbij je goed moet opletten om te zien dat het een facelift betreft en geen compleet nieuw model.
3. vers gemaaid gras - Jeep Compass '11 - Het blijft een model met wat vreemde proporties, zeker van achteren, maar man, wat doet die nieuwe neus hem goed.
 
1 Pink Panther - Alfa Romeo 33 '93
2 MCW - Jaguar XF '12
3 SVF - Volkswagen Polo Coupe '91
 
1e Auteur - Jaguar XJ '99 > had de post zo goed als klaar, je was me net voor.
2e Zadelsnuiver - Saab 9000 '93 > het merk dat bij uitstek een levensduur wist op te rekken.
3e Jp053 - Fiat Uno Turbo '93 > die is er ook echt op vooruit gegaan
 
Ik ben vanavond werken tot 23:00 dus uitslag komt daarna, tenzij iemand zich geroepen voelt te tellen :)

Ik heb even geteld. De uitslag:

1 Pink Panther - Alfa Romeo 33 '93 19 punten
2 929V6 - Rover 114 GTi '91 17 punten
3 Jp053 - Fiat Uno Turbo '93 13 punten

4 Zadelsnuiver - Saab 9000 '93 10 punten
5 Auteur - Jaguar XJ '99 8 punten
6 Spekky - Renault 19 Cabriolet '94 6 punten
7 SVF - Volkswagen Polo Coupé '91 5 punten
8 MCW - Jaguar XF '12 4 punten
8 rzasa - Opel Rekord '82 4 punten
8 vers gemaaid gras - Jeep Compass '11 4 punten
11 Jeroen W - Opel Monza GSE '84 3 punten
12 j.ko - Opel Corsa GSi '91 2 punten
13 V70man - Ferrari 456 '99 1 punt

Gefeliciteerd Pink Panther!! (waar is die PROOST smilie??)
 
Terug
Bovenaan