Volkswagen VW Golf 1.4 TSi Hatchback (2013)

autoreview

Volkswagen VW Golf 1.4 TSi Hatchback (2013)

Signalement

UitvoeringVW Golf 1.4 TSi Hatchback
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Na ca 70.000 km m’n ervaringen met de Golf 1.4 ACT TSi DSG Highline.
Een wel heel uitgebreide uitvoering, naast de 140pk ACT (actief cilindermanagement) en DSG automaat o.a. open dak en ACC adaptive cruise control. De laatste de ws meest gebruikte opties. De ACC geeft veiligheid en gemak, het te openen dak licht en lucht.

Wat is tijdens deze 70kkm opgevallen:
Bovenkant achterbumper is een verzamelplaats opspattend water en vuil.
Raam rechts achter gaat af en toe volledig open terwijl je deze automatisch wilt sluiten.
Rugleuning bestuurdersstoel regelmatig terugstellen; beweegt over tijd naar achteren.
Uitgeschakelde climate control geeft random toch warme lucht uit de uitstroomopeningen. Wanneer dit gebeurt, helpt Aan, daarna weer uitzetten van de Climat control. Verder werkt deze goed.
Radio zenderlogo’s van de Discovery Pro onlangs verdwenen; opnieuw geprogrammeerd.
De wegklapbare trekhaak wil weleens blijven "plakken", wanneer tijdje niet gebruikt.
Jammer dat de tankklep door op de klep (de lak) te drukken moet worden geopend.
Af en toe reageren de afstandssensoren, terwijl er geen obstakel in de buurt is.

Rijgedrag heerlijk voorspelbaar. Met gemiddeld 1:16,5 liter euro zuinig voor zo’n auto. Al vlot in drive, echter echt lekker snel in sport.
Inhalen gebeurd vlot en bijzonder ontspannen. 0 – 100 is zo gebeurd; op de Duitse Autobahn even over de 200 testen geen probleem: is er vlot en auto voelt stabiel.
Wanneer ik naar de auto loop, voel ik me een trotse eigenaar. De degelijkheid straalt ervan af.
De “handrem” is er een die ik niet mee wil missen. Dit hebben de technici van VW perfect voor elkaar: wegrijden op een helling, in de file stilstaan (daardoor geen kruipen van de automaat) alles gaat perfect. De verlichting xenon en led zijn super. Vooral de automatisch geregelde lichtbundel die zich aanpast bij tegenliggers of fietsers voor je. Deze mensen worden niet verblind terwijl je zelf maximaal zicht houdt. Automatisch inparkeren gebruik ik zelden; kan dit zelf sneller.
De lane assist -wanneer je niet actief meestuurt- schakelt deze met een piepwaarschuwing snel uit. Frontassist/ACC is een mooi systeem, reageert af en toe ook op een zuil van een vluchtheuvel of remt onterecht op links afslaand verkeer dat in de linksaf strook staat/rijdt.
De achteruitrij camera werkt goed en is bij inparkeren een bijna onmisbare accessoire geworden. Echt opgevallen toen het slot van de achterklep defect was. Daardoor de camera niet meer functioneerde.
Mijn Volkswagen app wordt bijna dagelijks geraadpleegd. De discovery pro krijgt regelmatig de nieuwe gratis software updates voor de navi. De navi werkt snel en goed; duidelijke opties. De reactie van het touch screen is niet te vergelijken met een iPad. iPad reageert veel sneller op bijvoorbeeld scherm vergroten / verkleinen. De interne SSD is voor een deel door me met muziek gevuld. Bluetooth werkt goed en stabiel en ondersteunt telefoon en muziek, echter de weergave van de standaard cd afbeeldingen wordt niet geupdate. Deze zijn wel zichtbaar indien iPod / iPhone met de juiste kabel is aangesloten. De afmeting en vorm van de dak-antenne is fraai. De verstelbare bodem van de laadruimte is voor de vakantie koffers een uitkomst. Het gekochte net als accessoire houdt koffers en kleinmateriaal op de plaats. Voor deze klasse is de auto ruim: voor, achter en de laadruimte. Dashboard zit degelijk in elkaar en met de pianolak fraai. De bediening typisch VW op de juiste plek. De auto voelt als een jas die goed past. Voor je gevoel klopt het allemaal en doet deze wat je ervan verwacht.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.