Volkswagen Polo 1.4 16V 75pk Trendline (2005)

autoreview

Volkswagen Polo
Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo - interieurVolkswagen Polo - interieurVolkswagen Polo - interieurVolkswagen Polo - interieur

Signalement

UitvoeringPolo 1.4 16V 75pk Trendline
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst25.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 31.000 km

Na de oude VW Golf (1994) verkocht te hebben werd het tijd voor een nieuwe auto. De Franse of Japanse auto’s spraken mij niet aan, en daarom is gekozen voor een nieuwe VW, ditmaal Polo.
Automaat, want erg handig in stadsverkeer en de vele files.
De zit is vrij laag, maar verder is alles ok. Wel is de auto minder sterk dan de 1,8 L Golf: een 1,6 L motor zou beter zijn. De Polo stuurt en rijdt verder prima.

Na 15000km: een uitstekende auto voor woon-werkverkeer, of anders gezegd, tot 150 a 200 km per dag. Daarna blijken de zittingen voor iemand van 1,90 m wel wat kort. De afwezigheid van een cruise control helpt ook al niet- je moet in een vaste houding geklemd blijven zitten op desnelweg.
Nog steeds een prima auto voor veel file- en stadsverkeer: niet schakelen, makkelijk inparkeren en een uitstekende stuurbekrachtiging.
Mijn echtgenote vindt deze auto prettiger op kleine boeren-weggetjes dan onze VW Touran!

Na 24000 km: airbag gestolen. Geskimde sleutel?

Na 31000 km - lampje 'onderhoud' gaat branden, nog niet nodig volgens garage. Hoeft pas na 2 volle jaren, ondanks weinige kilometers per jaar. Verder probleemloze auto - automaat blijft erg prettig.

Nu 55000 km. Inmiddels is de teller flink gestegen. De auto is gebruikt als verhuisauto, en als trekker van een Ikea-bak. Eigenlijk probleemloos, al blijven de zittingen aan de korte kant voor iemand van bijna 1,90 m.
Na montage van de trekhaak is ook de fietsendrager prima te doen. Nog steeds een goede auto, maar met weinig 'power'.

PROBLEMEN

  • 25.000 km

ca 5000 km: defecte airco, onder garantie vernieuwd.
ca. 12500 km: plotseling niet meer willen starten bij vrieskou (nee, niet de accu). Weggesleept, alles nagekeken, niets kunnen vinden. Computer ge-reset. Toch 45 euro moeten betalen aan arbeidsloon ...
ca. 15000 km servicebeurt: geen problemen. Weinig kosten.

Na 25000km. Opnieuwe servicebeurt ivm te weinig rijden. Verder geen problemen. Wel na gestolen airbag (zie boven) 3 weken moeten wachten op herstel. Hoe doen ze dat bij een geplofte airbag na een ongeval. Ook 3 weken?

Na 31.000 km. Defect in sproeier achterruit. Lastig in deze zomer met veel regen. Verder zijn voorbanden compleet versleten. Gevolg van heel veel stadsritjes, denk ik. Trekhaak voor fietsendragen laten aanbrengen, ca. 450 euro.

Na ca. 33.000 km. Auto even 10 meter weggezet om iets op te ruimen. De volgende dag startte de auto niet meer. VW service was binnen 20 min aanwezig: "bij een te korte afstand blijft er een verrijkt mengsel achter, waardoor er problemen kunne ontstaan". Hij had het vaker meegemaakt.

Servicebeurt na 35.000 km 6 jaar (en dus erg weinig km). Geen grote dingen. Verder nieuwe banden gekocht (veel stadsritten).

Na 55000 km: wat rillingen bij 100 km/uur. Schoonmaken van de remmen hielp niet. Waarschijnlijk wat onbalans in de wielen.
Nieuwe banden bij 45000 km, 4-seizoenenbanden laten monteren. De oude waren scheef afgesleten, dus extra laten uitlijnen. Desondanks trillingen bij 55000 km.
Hoorbare uitlaat, lege accu, trillingen en eigenlijk toch een te kleine auto met te weinig vermogen.
Tijd om in te ruilen.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens