Toyota MR2 2.0 GT-i (1998)

autoreview

Toyota MR2 2.0 GT-i (1998)

Signalement

UitvoeringMR2 2.0 GT-i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf140.000 km
KM-stand laatst151.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 151.000 km

Eerst en vooral kan ik al zeggen dat de MR2 een droomwagen is om mee te rijden. Maar ik ben pas eigenaar van een Toyota MR2 SW20 van 1998 met de laatste generatie 3S-GE motorblok. Een motor met 200PK en een koppel van 210Nm!
In de laatste bouwjaren 1998 en 1999 leverde Toyota in Japan deze MR2 in beperkte productie (1000 stuks). De meest belangrijke verandering was de motor; deze doorontwikkeling van de derde generatie 2 liter atmosferische 3S-GE kreeg o.a. een hogere compressieverhouding (11:1), een beter in- en uitlaatspruitstuk, variabele kleptiming (VVT-i) en agressievere ontstekings timing.

Nu mijn ervaring:

Het is echt een geweldige wagen! Ondanks zijn 200pk kan je hem voor zowel een rustige als een agressiefe rijsteil gebruiken. Zijn vermogen begint bij 3000t/min en bij 5000t/min schiet de vvt-i in actie. Het is een prima reis en toerwagen voor op de binnenbaantjes. Aangezien deze laatste modellen geleverd zijn met een coupé (dus geen targa) is hij veel stijver geworden, wat het bochtenwerk weer ten goede komt. En wanneer het in de couipé te warm wordt kun je gerust de klimaatcontrole ter hulp roepen. JE stelt hem gewoon in op graden en het is onmiddellijk een pak frisser.
Er werd vroeger wel eens gezegd dat de MR een hoge grens heeft vooralleer hij gaat uitbreken. Maar wanneer hij uitbreekt is er nog weinig aan te doen. Dus daarom is dit laatste SW20 model uitgerust met een sperdifferentieel dat ten goede komt op het droge maar vanaf dat het wegdak nat is heeft ook het sperdifferentieel niet veel meer te vertellen. Dus bij regenweer kan je best uitkijken wat je doet.

Nu het verdict: Deze Beams versie (de naam die aan dit laatste model MR2 SW20 werdt gegeven) is het neusje van de zalm voor de liefhebber. Hij is perfect voor het betere bochtenwerk en met zijn 200PK is hij een echte bom! Alleen kan je, zoals bij elke MR, weinig of geen bagage meenemen en heb je last van het ruisende wind geluid boven de 120KM/u maar niettemin is dit de must voor de MR liefhebber.

PROBLEMEN

  • 151.000 km

Voorlopig nog geen problemen te vermelden!

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens