Toyota Corolla Stationwagon 2.0 D XL (1994)

autoreview

Toyota Corolla Stationwagon

Signalement

UitvoeringCorolla Stationwagon 2.0 D XL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf86.400 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het is een uiterst betrouwbare auto, zuinig met diesel, 6 liter per 100 km , heeft een goede wegligging, niet windgevoelig, stuurt en schakelt heel licht en precies. De kruissnelheid ligt bij 130/140km per uur, daarboven wordt hij lawaaierig . De autokosten zijn zeer laag, want er zijn geen noemenswaardige reparaties. Ook de dealersorganisatie van Toyota is uitstekend (distributieriem, waterpomp en kruiskoppelingshoes)en hele kleine dingetjes, zoals verlichting e.d. worden vaak als service gedaan. Voor de rest is hij in service bij een grote Fitter (olie, filters en banden en remmen.) De koppeling is nog steeds volgens de dealer prima inorde en nog nooit vervangen.
Op de 165.600 km ben ik 2525,00 € kwijtgeraakt aan reparaties. Dit is nauwkeurig bijgehouden in een Exel-programma.
De auto kostte mij tweedehands (toen 6 jaar oud) 4250 €.
de rekensom is dus gauw gemaakt en de uitslag verbluffend.
De hele auto, die ´s nachts altijd in mijn verwarmde garage staat, toont hoegenaamd geen verouderings- en gebruikssporen.
Als nadeel heeft hij dat hij wat hoogtoerig is bij hogere snelheden , een wat langere overbrengingsverhouding in de versnellingsbak, zou het geluid en het verbruik gereduceerd hebben. Verder heeft hij wel een verstelbaar stuur, dakrailings, in de zilvermetallic meegespoten bumpers, stuurbekrachtiging, maar geen electrische ramen.
Nochtans ben ik zeer tevreden over deze auto, die mij niet een keer in de steek heeft gelaten. Een absolute aanrader als occassion.Inmiddels zijn er weer 35000 km bijgekomen, zodat we de 300.000 km naderen. Er zijn geen reparaties uitgevoerd dan behalve de verplichte distibutieriem (100000 km) en tegelijkertijd olie ververst , samen € 365,00. Ook zijn er twee nieuwe achterbanden opgekomen, slijtage. De succes-story gaat voort! Ik ben gewoon heel erg tevreden met deze Corolla 2.0 GXL diesel. Verbruik nog steeds 1 op 15,5 km.(fileverkeer en snelweg door elkaar).
Ik heb becijferd dat deze auto mij tot nu toe (exvl afschrijving, maar incl.brandstof en reparatiekosten 10,7 eurocent (!) per km kost. Afschrijven hoef ik niet veel, daar de auto mij destijds € 4250,- heeft gekost. Dus wil u goedkoop rijden: Toyota 2.0 GXL Diesel.
Uitgerust met stuurbekrachtiging en verder helemaal basic.

PROBLEMEN

Hoes kruiskoppeling links voor 240000 km.
Waterpomp vervangen (gelijk met disributieriem 200000 km)
distributieriem (300000 km) verplicht.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Corolla

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens