Toyota Corolla / Suzuki Swace | Allion/Levin GT (CN); facelift p. 10

Rutger DC

Actieve Gebruiker
[size=medium]Hoe de nieuwe Toyota Auris de autosalon van Genève verovert[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 6 maart 2018 • Tekst: Bob Kroese • Foto's: Elco van der Meer[/size]

Eén van de weinige auto’s die tot aan de presentatie op de autosalon van Genève geheim bleef is nu onthuld: de nieuwe Toyota Auris! Het is meteen een van de meest verrassende nieuwkomers in Genève.

De Toyota Auris ken je als een degelijke, zuinige no-nonsens auto. Dat is de nieuwe nog steeds, maar dan wel in een aanzienlijk aansprekender jasje gegoten. Het nieuwe model verrast in positieve zin met een dynamisch ogend voorkomen. En het blijft niet bij het uiterlijk: “Met de combinatie van een leuk sturende auto en meer power denken we een ijzersterk aanbod te hebben.” Met meer power doelt de woordvoerder op de nieuwe hybride uitvoering met 2.0 benzinemotor en een vermogen van 180 pk. “We bieden geen diesels aan, die hebben we niet meer nodig. Ook veeleisende dieselrijders kunnen nu namelijk bij ons terecht, dankzij de nieuwe, krachtige hybrideversie.”

De Auris wordt ook leverbaar met 1.2 turbo benzinemotor en de 122 pk sterke hybride aandrijflijn uit de Prius. Met dat model deelt de nieuwe Auris, die breder, langer en lager is geworden, ook zijn platform.

In Genève kunnen we nog niet plaatsnemen in het nieuwe model. De auto die het merk toont is nog een pre-productiemodel. De komende maanden gaat Toyota de Auris nog verder ontwikkelen: “We willen gewoon nu al graag laten zien waar we mee bezig zijn, daarom tonen we de Auris hier in Genève.” Je moet dus nog even geduld hebben als je interesse hebt in het nieuwe model, want hij komt pas begin 2019 naar Nederland.

autosalon-geneve-2018-toyota-auris-hybrid-294146-800.jpg

autosalon-geneve-2018-toyota-auris-hybrid-294134-800.jpg

autosalon-geneve-2018-toyota-auris-hybrid-294135-800.jpg

autosalon-geneve-2018-toyota-auris-hybrid-294137-800.jpg

autosalon-geneve-2018-toyota-auris-hybrid-294139-800.jpg

autosalon-geneve-2018-toyota-auris-hybrid-294141-800.jpg

autosalon-geneve-2018-toyota-auris-hybrid-294143-800.jpg

autosalon-geneve-2018-toyota-auris-hybrid-294144-800.jpg

autosalon-geneve-2018-toyota-auris-hybrid-294145-800.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/maart/44457-hoe-de-nieuwe-toyota-auris-de-autosalon-van-geneve-verovert

funf

Gebruiker
Tja, je kunt in elk geval niet meer zeggen dat Toyota met saaie modellen komt....

Voor mij is dit een beetje overdone. Die bumpers voor en achter zijn te zeer geprononceerd wat mij betreft. Ben benieuwd hoe de basisversie er straks bij staat.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
7967f5788e3a4b5fabd6662ce8870a67

a04aa75907ff4c00a672d688a131dc49

b7f04a30730c4ff5bd43ee33f532a510

19a677948a0549e28bff192d4794fe78

714b84e1288a4a2ea0b4d17422f6e90f

3d9aeff2ae054c7c95015a398e206d4b

bb892d3f03274653ac2058898ed11cb0

Bron: https://www.autotrader.co.uk/content/news/uk-built-2018-toyota-auris-makes-first-appearance-at-geneva-motor-show

D Elzinga

Gebruiker
Dit ziet er iig stukken beter uit dan de huidige Auris. Wel wederom een model dat je een beetje leuk "moet" aankleden.

Overigens is de nieuwigheid er straks wel een beetje vanaf als hij over pakweg een jaar bij de dealer staat...

Barri

Moderator

Best een aardig ding! Denk dat ie door de dikke bumpers wel grote wielen nodig heeft.
En dat dak hoeft echt niet in een afwijkende kleur...

RobG

Gebruiker
Ik vond de vorige Auris, van voor de facelift, echt wanstaltig lelijk. Na de facelift werd het beter. Deze is, okee. Die achterbumper steekt te veel uit. De 2 nepuitlaten zijn lelijk bij iedere fabrikant en hier sowieso niet op hun plaats omdat het een zogenaamd ecologische hybride is. De grille is veel te groot. Voor de rest netjes, al had je er ieder merklogo op kunnen plakken.

Enzo Ferrari

Gebruiker
Mooie wagen! Een spannend, maar ook weer niet een te overdreven druk ontwerp.

Leuk ook dat Toyota deze auto echt 'geheim' heeft weten te houden tot de beurs van Genève.

Skodarno

Gebruiker
Ik vind hem echt geslaagd, nieuwe design taal van Toyota is geweldig. Als het interieur ook maar wat lijkt op die van de CHR is ie icm de nieuwe motor een topper.

Wouter82

Moderator

Nee, ik vind het vooralsnog matig. Veel te dikke en ver uitstekende neus en kont. Bij de en profil-foto had ik direct een associatie met de Opel Adam.

SVF

Gebruiker
Mooi model!(y) Ik ben geen fan van dat zwarte dak cq c-stijl en op deze foto's ook niet in de meest sprankelende kleuren. Het interieur in het huidige model vind ik ronduit lelijk en bedaagd. Hopelijk is het interieur in deze nieuwe meer in stijl van de Prius.

pakkingharry

Gebruiker
Gadver wat is dat ding lelijk. Ik dacht dat het na de prius 4 niet erger kon. Maar dat kan het dus wel.

Zoveel doelloze lijnen. In de bumper in de achterklep.
Waarom?

Cd6lop

Gebruiker
Smaken verschillen zo blijkt maar weer, vind het wel jmmr dat we zo lang moeten wachten op de foto's van het interieur.

Kristian2

Gebruiker
Leuk ding. Beetje in de stijl van de huidige Megane. Benieuwd naar de stationcar alleen gezien het motorenaanbod geen optie voor iemand met een caravan.

Total Loss

Gebruiker
Dikke bak, wat mij betreft prima.
Wel suf dat hij pas over een jaar hier te leveren is, dat is lang wachten als je er 1'tje wil.
Benieuwd naar de binnenkant.

Wulp

Gebruiker
Wow ik ben eerlijk gezegd onder de indruk. Ja sommige details zijn over the top maar als geheel vind ik het een modern en fraai model. Ik zie hem overigens liever zonder two-tone denk ik. De achterkant is wel heel erg een overdone Mazda3 II kont

voiture

Gebruiker
Brr. Toyota's huidige ontwerpen kunnen mij absoluut niet bekoren.in elk geval is het geen grijze-muizen-merk meer :D.

Ik knap echt af op details als een zwart driehoekje in de voorportieren, dat extra ruitje in het voorportier en al die schreeuwerige lijnen en hoeken. En waar lijkt die oplopende raamlijn eigenlijk op? Volgens mij is er een auto met exact eenzelfde lijn.

Arno

Gebruiker
Voiture, die oplopende raamlijn is overduidelijk een knipoog naar de eerste generatie Auris.

Wulp

Gebruiker
Nee dat van de Megane lijkt op de vorige Auris.. Alsof die Megane zo bijzonder of origineel is zeg. Alleen de doorlopende lampen is apart

voiture

Gebruiker
O maar dat laatste bedoel ik ook niet te zeggen. De overeenkomst viel me op. En een huidige Megane ligt wat scherper op het netvlies dan een vorige Auris. Ik vind het overigens een lelijke lijn bij beide auto's.

Aras

Gebruiker
Jammer dat die achterbumper als een baggerlip naar buiten steekt. Verder een fraaie auto.

straatos

Gebruiker
bb892d3f03274653ac2058898ed11cb0

Je denkt alleen, dat als je de bumper en achterpartij zo naar achteren trekt (niet echt mooi, alsof er een drol in waiting is in het achterwerk), waarom dan niet de dakpartij ook wat verder naar achteren trekken...

Cd6lop

Gebruiker
Carfanatic zei:
apart om een auto te presenteren, maar het interieur niet te laten zien.

Ik begrijp het ook niet anders dan dat Toyota daar weer een nieuw marketingmoment in ziet en een apart persbericht van maakt, weer aandacht voor de Auris. Ik vind het vooral wat irritant.

LM 1

Gebruiker
Ik vind het een heel geslaagde auto. Zal in heel Europa in de smaak vallen, de huidige verkoopt nog steeds top.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Het zal nog wel even duren eer de nieuwe Auris in productie gaat. In Genève staat zo te zien slechts een exemplaar. In Parijs krijgen we vast meerdere uitvoeringen te zien en natuurlijk de Touring Sports.

Bedankt voor de fotoshop trouwens, SVF! Zo in een kleur ziet 'ie er een stuk netter uit. De auto heeft een optisch nogal zware neus en achterkant, mede door de wigvorm en de twee kleuren accentueren dat alleen maar. Verder heeft de auto inderdaad trekjes van de eerste Auris en Megane. Hoewel ik 'm niet vanuit alle hoeken even geslaagd vind, heeft Toyota in ieder geval iets aparts neergezet en dat valt best te prijzen, zeker gezien de meeste concurrenten niet bepaald spannend zijn. Een rustige set bumpers zonder uitsteeksels ontwerpen, daar zijn de Japanners niet allemaal even begaafd in.

Idefiqs

Gebruiker
In mijn ogen een vreselijke auto om te zien, de designtaal van Toyota vind ik momenteel om te huilen. Net als de CHR, niet om aan te zien.

Over smaak valt echter niet te twisten.

BeWo

Gebruiker
Lijkt wel een vinyldak, dat two-tone gebeuren :T

Elders op het web worden al langer vergelijkingen getrokken tussen de vulgaire ontwerpen uit de jaren '70 en het steeds bizardere design van nu. Lijkt wel of Toyota erop inspeelt.

Jans

Gebruiker
Eerste beelden van het (voornamelijke digitale) dashboard van de nieuwe Auris zijn te vinden op de promotiefilm van de japanse toyota-site (op 00.44)

https://youtu.be/LEeztpWL-XA

Skodarno

Gebruiker
BeWo zei:
Lijkt wel een vinyldak, dat two-tone gebeuren :T

Elders op het web worden al langer vergelijkingen getrokken tussen de vulgaire ontwerpen uit de jaren '70 en het steeds bizardere design van nu. Lijkt wel of Toyota erop inspeelt.

Toyota (Lexus) heeft jarenlang suffe modellen gemaakt, ik ben blij met deze inslag. Voor dertien in dozijn auto's kun je nu bij de Koreanen aankloppen.

Bimmert

Gebruiker
Idefiqs zei:
In mijn ogen een vreselijke auto om te zien, de designtaal van Toyota vind ik momenteel om te huilen. Net als de CHR, niet om aan te zien.

Over smaak valt echter niet te twisten.

+1

calin

Gebruiker
Jan Jans zei:
Eerste beelden van het (voornamelijke digitale) dashboard van de nieuwe Auris zijn te vinden op de promotiefilm van de japanse toyota-site (op 00.44)

https://youtu.be/LEeztpWL-XA

Screengrabs:

MB5aXo5.png

p9pGoFb.png

voiture

Gebruiker
Waarom plaatsen Japanners die achterlijke vergrendelknopjes boven de portiergrepen? Daar knap ik echt op af.

Cd6lop

Gebruiker
Fraai interieur, sprongen op vooruit gegaan. Overigens is dit de us versie. Materialen Europese versie nog mooier.

Wulp

Gebruiker
2019-toyota-corolla-7.jpg

2019-toyota-corolla-2.jpg

2019-toyota-corolla-10.jpg

2019-toyota-corolla-4.jpg

2019-toyota-corolla-5.jpg

2019-toyota-corolla-6.jpg

2019-toyota-corolla-3.jpg

2019-toyota-corolla-25.jpg

2019-toyota-corolla-24.jpg

2019-toyota-corolla-28.jpg

2019-toyota-corolla-35.jpg

2019-toyota-corolla-38.jpg

Alle foto's: https://www.carscoops.com/2018/03/new-toyota-auris-crosses-pond-becomes-north-americas-2019-corolla/

Toyota's en interieurs... het ziet er beter uit dan de huidige (kon ook niet veel slechter) maar echt bijzonder hoogwaardig of fraai kan ik het niet noemen. Zeker niet als je bedenkt dat stiksels ed waarschijnlijk alleen op duurste versie zit. En dan die lompe knoppen voor stoelverwarming..

SVF

Gebruiker
Er zijn maar weinig moderne interieurs waar ik enthousiast van word. De nieuwe Mercedes A-klasse vind ik ronduit lelijk en kitserig, de Mazda 6 vind ik fraai. Deze Auris heeft itt de huidige gelukkig weer een symetrish dashbord. De huidige is mi een compleet mislukte poging om er iets retro-achtigs van te maken. Het interiuer van de eerste Auris vind ik persoonlijk nog het mooist:

0586722-Toyota-Auris-1.6-VVT-i-Aspiration-2010.jpg

Ik hou wel van een cleane en gladde afwerking met vloeiende overgangen van dash naar deurpanelen. Ook een fraaie middenconsole!

De huidige is echt een verschrikking:

Interieur.jpg

De nieuwe oogt een stuk beter maar zoals bij veel moderne auto's ben ik geen fan van die grote dominant aanwezige schermen en allerlei richels, lagen en puisten (ook niet uit praktisch oogpunt, gaat veel vuil tussen zitten en lijkt me lastiger schoon te maken.) En ik vind de middenconsole van de eerste er veel fraaier uitzien.

Barri

Moderator

De huidige vind ik ook qua ergonomie vreselijk en dan bedoel ik vooral dat multimediasysteem. Dat is echt niet te bedienen onder het rijden.

Bij de nieuwe is het dash wel mooi, maar die losse schermen ben ik een beetje klaar mee. Waarom is zoiets niet te verzinken/weg te klappen in het dash? Het ziet er nu haast uit als een uitgeklapt enkel-DIN navi.
Ik vind het heerlijk als zo'n scherm weg of uit kan, zeker als je in het donker rijdt.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Om de een of andere reden is Toyota een fan van hoekige interieurs, de nieuwe Camry en Mirai hebben ook bizarre, hoekige (en lelijke) vormen. Zo lelijk is het interieur van de nieuwe Auris gelukkig niet, het is een soort mix van de C-HR en nieuwe Camry. Die C-HR heeft best een mooi afgerond en hoogwaardig dashboard, alleen dat omhoog priemende scherm vind ik niet fraai in het dashboard passen. Ik vind vooral de ventilatieroosters en de lijnen daaromheen niet mooi en het oogt inderdaad allemaal niet zo hoogwaardig.

Cd6lop

Gebruiker
D-C zei:
Om de een of andere reden is Toyota een fan van hoekige interieurs, de nieuwe Camry en Mirai hebben ook bizarre, hoekige (en lelijke) vormen. Zo lelijk is het interieur van de nieuwe Auris gelukkig niet, het is een soort mix van de C-HR en nieuwe Camry. Die C-HR heeft best een mooi afgerond en hoogwaardig dashboard, alleen dat omhoog priemende scherm vind ik niet fraai in het dashboard passen. Ik vind vooral de ventilatieroosters en de lijnen daaromheen niet mooi en het oogt inderdaad allemaal niet zo hoogwaardig.

Dit zijn foto's van USA spec versies. Usa toyota's hebben altijd ander materiaal gebruik. Een usa Yaris wijkt niet qua ontwerp af maar wel vwb materiaalgebruik.

De Usa ch-r wijkt ook qua materiaalgebruik af vsn de Euro versie.

Wulp

Gebruiker
Het ontwerp is echter gewoon hetzelfde hoor. Ik denk sowieso dat materiaalgebruik dit keer gewoon hetzelfde is

Cd6lop

Gebruiker
Bird Nerd zei:
Het ontwerp is echter gewoon hetzelfde hoor. Ik denk sowieso dat materiaalgebruik dit keer gewoon hetzelfde is

Denk het niet. Ch_r usa versie wijkt ook af. Goedkopere materialen. Amerikanen malen daar niet om. Deze Corolla is in de usa een budget wagen met dito prijsstelling en afwerking. Voor europa is de auris geen budget wagen en heeft dus andere specs en afwerking. Altijd zo geweest bij vrijwel alle merken en volumemodellen.

Bovenaan