Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Subaru
  • L-serie Coupé

Subaru 1.8 GT Coupé (1992)

autoreview

6
Subaru 1.8 GT Coupé (1992)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering1.8 GT Coupé
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf152.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 4 februari 2006

Ongeveer anderhalf jaar heb ik in mijn vorige auto gereden. Een erg mooie Subaru L-serie 1.6 DL Station, ook uit 1992. Omdat die toch wel enige vervelende mankementen vertoonde (zie andere revieuw), heb ik toch besloten om de wagen te verkopen. Ik had al enige een tijd Subaru L-serie 1.8i GT Coupe op het oog met ongeveer 150duizend op de teller. Ik was natuurlijk gelijk verkocht, mede omdat ik gehecht ben geraakt aan het type auto door mijn goede ervaringen met de vorige.

Dit type is echter veel luxer, heel apart vormgegeven en een heel stuk ’moderner’.
Onder de kap ligt een mooie 1.8 liter boxermotor met multipoint injectie met een vermogen van 105 pk. Ook deze boxer maakt weer een schitterend geluid, vooral bij hoge toerentallen. Het is dus een vrij sterke motor voor een auto van net duizend kilo, waardoor de auto dus ook nog best snel is.
Er zit behoorlijk veel luxe op de auto:

Electrisch bedienbare ramen
Electrisch bedienbare spiegel
Electrisch schuifdak
Verstelbare dashboardverlichting
Kuipstoelen met velours bekleding
In hoogte verstelbare stoel
Verstelbare lendesteun
In hoogte verstelbaar stuurwiel
Centrale deurvergrendeling
Toerenteller
Leeslampjes
Verlicht dashboard kastje
Stuurbekrachtiging
Hellingrem
Koplampsproeiers

Verder aan de buitenkant, een GT bodykit, lichtmetaal van Wolfrace (aparte steekmaat van 4x140, daardoor zeer zeldzaam, zeker met TRX banden) en metallic lak.
Bovendien heeft de auto schijven rondom, en de voorste zijn geventileerd. Remt dus gigantisch!

De auto rijdt echt fenomenaal mooi. De stoelen zitten erg fijn, en de auto is vrij stil. Het mooiste aan de auto is dat hij erg exclusief is. Ooit zo’n ding zien rijden, en dan ook nog met lichtmetaal?
Veel mensen die de auto zien en er verstand van hebben blijven er echt even bij kijken, zo bijzonder.

Omdat ik de auto nog niet zo heel lang heb, is het natuurlijk nog even afwachten hoe het met de kwaliteit zit, maar Subaru kennende zit dat wel goed.

UPDATE

Inmiddels heb ik de auto verkocht. Gezien de reparaties die moesten plaatsvinden zoals nieuwe distributieriem, nieuwe nokkenaslagers, nieuwe radiateur en andere dure zaken. Na even zoeken heb ik een mooie Subaru Legacy 2.0 gekocht waar binnenkort ook een review van verschijnt.

PROBLEMEN

  • 4 februari 2006

De dynamo is stuk gegaan, ik heb een gereviseerde op de kop kunnen tikken. Nieuwe V-snaren erop en ik kan weer lekker toeren.

Verder is de schakelaar van de blower niet meer goed waardoor de eerste twee standen het niet meer doen.

Verder nog geen mankementen, hoop dat er ook niet al te veel zullen komen. Ik neem de kleine repataties in de toekomst voor lief en hou de auto in ere.

UPDATE
Het blowerschakelaar probleem is opgelost door een nieuwe kachelweerstand van 15 euro.

(7-2-2006) Nieuwe olie en oliefilter, alles probleemloos verlopen, loopt weer een stuk mooier, stiller.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Subaru L-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Subaru L-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Subaru L-serie specificaties
  • Subaru L-serie occasions
  • Subaru L-serie video's
Advies en informatie
  • Subaru L-serie tests
  • Subaru L-serie gebruikersreviews
  • Subaru L-serie index
PREMIUM
Occasiontest: jong gebruikte Subaru XV en Forester

Occasiontest: jong gebruikte Subaru XV en Forester

Omdat nieuwe Subaru’s door de bpm-wetgeving uit de markt zijn geprijsd, gooien de Japanners...

Lees meer
 

Subaru L-serie reviews

  • Gebruikersreview
    Subaru L1800 Allrad (1987)

    Subaru L1800 Allrad (1987)

    11
    • 14 oktober 2012
  • Gebruikersreview
    Subaru 1.8 GT Coupé (1992)

    Subaru 1.8 GT Coupé (1992)

    6
    • 4 februari 2006
  • Gebruikersreview
    Subaru 1.6 GL Coupé (1991)

    Subaru 1.6 GL Coupé (1991)

    • 31 januari 2005
  • Gebruikersreview
    Subaru 1300 DL (1984)

    Subaru 1300 DL (1984)

    4
    • 20 januari 2012
  • Gebruikersreview
    Subaru 1.8 GL (1990)

    Subaru 1.8 GL (1990)

    5
    • 28 november 2011
  • Gebruikersreview
    Subaru 1.8 GL 4WD Stationwagon (1986)

    Subaru 1.8 GL 4WD Stationwagon (1986)

    6
    • 30 april 2011
  • Gebruikersreview
    Subaru Leone 1.6 DL (1986)

    Subaru Leone 1.6 DL (1986)

    9
    • 25 mei 2009
meer reviews
Subaru Outback 2.5i – 2004 – 467.656 km - Klokje Rond

Subaru Outback 2.5i – 2004 – 467.656 km - Klokje Rond

Ooit kocht Edwin Kroon de goedkoopste Subaru Legacy die op Markplaats stond, met het idee om...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Subaru L1800 Allrad (1987)

    Subaru L1800 Allrad (1987)

    11
    • 14 oktober 2012
  • Gebruikersreview
    Subaru 1300 DL (1984)

    Subaru 1300 DL (1984)

    4
    • 20 januari 2012
  • Gebruikersreview
    Subaru 1.8 GL (1990)

    Subaru 1.8 GL (1990)

    5
    • 28 november 2011
  • Gebruikersreview
    Subaru 1.8 GL 4WD Stationwagon (1986)

    Subaru 1.8 GL 4WD Stationwagon (1986)

    6
    • 30 april 2011
  • Gebruikersreview
    Subaru Leone 1.6 DL (1986)

    Subaru Leone 1.6 DL (1986)

    9
    • 25 mei 2009
  • Subaru XT

    Subaru XT

    3
    • 11 juli 2007
  • Gebruikersreview
    Subaru 1.6 DL Stationwagon (1992)

    Subaru 1.6 DL Stationwagon (1992)

    24
    • 16 november 2005
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Subaru Forester 2.0 Comfort (2010)

    Subaru Forester 2.0 Comfort (2010)

    3
    • 6 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0R Executive Pack (2005)

    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0R Executive...

    • 20 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Subaru XV 2.0i Comfort (2016)

    Subaru XV 2.0i Comfort (2016)

    • 13 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Subaru Outback 2.5i Premium (2019)

    Subaru Outback 2.5i Premium (2019)

    4
    • 3 juli 2022
  • Nieuws
    Toyota bZ4X en Subaru Solterra nu al teruggeroepen

    Toyota bZ4X en Subaru Solterra nu al teruggeroepen

    136
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Prodrive P25 is Subaru 22B STi met ruim 400 pk

    Prodrive P25 is Subaru 22B STi met ruim...

    19
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Subaru's grootste SUV vernieuwd

    Subaru's grootste SUV vernieuwd

    6
    • 14 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden