Renault Mégane C-C 2.0 16V Privilège (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mégane C-C 2.0 16V Privilège |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 41.000 km |
KM-stand laatst | 57.652 km |
wat een luxe!
- 42.500 km
inmiddels 3 weken in het bezit van een renault megane cc exception, deze uitvoering staat niet in de lijsten van autoweek maar ik kan hem iedereen aanraden!
De auto is gekocht van een leasebedrijf en had slechts 41000km gereden. Auto is in de kleur bleu gris een erg chique auto. De dakbogen hebben een alu afwerking. Van binnen is het alleen maar luxe. Lederen bekleding, 6cd wisselaar met navigatie in het dashoboard, climate control etc etc.
Na de eerste 1500 kilometer, waarvan 80% met dak open is gereden. Het windscherm is wel echt een aanrader, anders is de windcirculatie op hogere snelheid (80+) echt niet fijn te noemen.
Opvallend is de enorme stilte in het interieur, de 2liter motor hor je amper werken maar heeft altijd voldoende vermogen. Verbruik blijft netjes gelet op het gewicht van de wagen. Tot heden een gemiddeld verbruik van 8,5 l per 100km. Dit terwijl er veel stadsritjes bijzitten.
Het standaard glazen dak is erg fijn, geeft een enorm ruimtelijk gevoel en ziet er gewoon mooi uit.
Eerste minpunten zijn ook ontdekt. de batterij van de sleutelkaart is inmiddels 3x vervangen, blijkbaar lekt hij ergens stroom. Moet dus nagekeken worden. Gevolg is wel dat je moeilijk moet doen om de auto open te krijgen en de bagageruimte krijg je vervolgens niet meer op slot.....
Daarnaast is er af en toe een kraakje hoorbaar bij het sluiten van het rechterraam. Alsof het net niet goed past. Even afwachten wat dat precies is.
Verder niets dan lof voor deze eerste ervaringen, laat de rest van de zomer maar lekker warm zijn!!
Zal binnenkort wat meer foto's toevoegen.
kap open!
- 50.100 km
de megane is nu ruim 5 mnd in mijn bezit en sindsdien 80% van de tijd open gereden. Heerlijk genieten dus! zoalng het droog is kun je ook prima open rijden, kou is niet erg, ramen omhoog en je merkt er met het windscherm bijna niets van, en anders kan de stoelverwarming ook lekker aan!
Hij bevalt dus prima, nu ruim 9000 km gereden en nog geen enkel mankement gehad, mag natuurlijk ook niet bij zo'n jonge auto.
Groot pluspunt is de bagageruime met het dak dicht, dat is gewoon een enorme hoeveelheid ruimte. De hele vakantiespullen erin voor 4 personen en ruimte over!
Over de gehele periode is he verbruik 9.1liter per 100km. Niet echt verkeerd gelet op het vele stadsverkeer en toch wel stevig doorrijden. Vermogen heeft hij genoeg, meer zou zeker kunnen maar ik heb niet snel het idee dat ik iets tekort kom.
De navigatie af fabriek heb ik echt ontdekt, wat een genot om niet met een tomtommetje in de weer te moeten. Gewoon ingeven en rijden maar. Wel een nieuwe dvd gekocht, de oude navigatie dvd was niet slecht maar wat worden er veel rotondes aangelegd in Nederland.
De oranje lampjes van de knipperlichten zijn wel vervangen, daar zat bijna geen oranje verf meer op, maar service van garage Arend in Oisterwijk, geen kosten dus!
Komende tijd maar eens kijken hoe het open rijden in de winter is met echte kou!
dag cc.....
- 57.652 km
tja er zijn tijden van komen en tijden van gaan. Maar met dubbele gevoelens heb ik afscheid van mijn CC genomen. Heb er nu een jaar in rondgereden en uiteindelijk heeft het verstand gewonnen. De auto is gewoon top, ondanks de missers die er zijn, maar er zijn ook nog 2 kinderen die groter worden en mee moeten en daarnaast is de CC ook niet de goedkoopste in het gebruik....
dus conclusie de CC eruit voor een zuinigere en ruimere auto.
De CC heeft het afgelopen jaar bijna 17.000km gereden en daarvan zijn denk ik 12.000km open gereden. Zodra het droog was ging de kap open. Als het te koud was dan kon mooi de stoelverwarming aan!
Maar zoals gezegd, de ruimte is niet optimaal achterin. Ondanks de zogenaamde achterbank kunnen kinderen al snel de benen niet meer kwijt. Daarnaast is het verbruik rond de 1 op 10 a 11 gebeleken over deze periode. Om precies te zijn 1 op 10,6. Veelal stadsritjes zijn hier natuurlijk de oorzaak van.
Na enkele weken twijfelen dus de knoop doorgehakt. Dit mede met de 60.000km beurt in het vooruitzicht waarbij er toch wat verspijkerd moet worden, o.a. voorbanden, wiellagers achter, sensoren van de centrale vergrendeling en remblokken.
In mijn herinnering blijft het een vreselijk mooie en lekkere auto. Dat de centrale vergrendeling het zelden doet, dat 1 van de 2 handsfree cards het niet doet, dat het spuitwerk op de handgreep van de deur loslaat, dat de parkeersensoren vaak van streek zijn, dat doet er allemaal niet toe! open rijden is en blijft heerlijk!
Dus de volgende eigenaar zal er zeker veel plezier aan beleven! En ik... nou over enkele jaren komt er zeker weer een cabrio!
- Betrouwbaarheid3
- Prestaties3
- Comfort4
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Mégane
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Een gezinscabrio voor een klein prijsje - Op Zoek Naar

Renault Mégane CC 2.0 16V T Tech Line (2006) - Klokje rond

Renault Mégane Coupé-Cabriolet 2.0 16V Tech Line (2006)

Designreview Renault Austral: ‘bewust generieker en conservatiever dan de Megane E-tech’

Elektrische Renault 5: Goedkoper dan Zoe en concurrenten
