AutoWeek 8 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 8 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Autotests
  • Renault
  • Mégane Coupé-Cabriolet

Coupé-cabrio-koningin

Renault Mégane Coupé-Cabriolet 2.0 16V Tech Line (2006)

Met de tweekleurige bekleding en aluminiumlook details ziet het interieur van de Mégane C-C er frivool uit. Boven de handrem zitten allerlei knoppen, onder meer die van de bediening van het dak. De achterste hoofdsteunen dienen als rolbeugel.
  • Autotest
28 maart 2007 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
De Renault Mégane CC geldt zo'n beetje als de koningin onder de auto's met een stalen klapdak. Maar de concurrentie in het segment van de zogeheten coupé-cabriolets neemt toe. Hoe stevig zit deze Renault nog op haar troon?

De Renault Mégane Coupé-Cabriolet is marktleider in het segment van de 'zonne-wagens'. Het Franse model is alweer zo'n drie jaar op de markt. Het verschil met de nieuwe generatie opvouwbare stalen daken van de concurrentie is dat deze uit drie delen bestaan, waardoor er minder concessies hoeven te worden gedaan aan het design. Met een tweedelig dak zoals dat van de Mégane is het achterdek
niet geheel in verhouding met de rest van de auto. Een voordeel is echter dat het openen/sluiten van het Mégane-dak dankzij het simpeler mechaniek slechts 22 seconden duurt.
Wij reden met een Mégane Coupé-Cabriolet 2.0 16V Tech Line. Behalve een klapdak heeft de Mégane ook een glazen dakpaneel. Het kan niet worden geopend, maar wel worden verduisterd met een simpel gaatjes-rolscherm dat maar twee standen kent: gesloten of geopend. Dankzij de optionele leren bekleding en de gekozen kleuren-combinatie ziet het interieur er frivool uit, maar dat mag ook best in een auto waarbij je pal in het interieur kunt kijken. Andere leverbare extra's zijn stoel-verwarming en rolbeugels die bij een koprol omhoogschieten.
De zit is uitstekend: de stoelen moet je gewoon met de hand verstellen maar ze bieden goede zijdelingse steun. Het is duidelijk dat het interieur van deze CC echt geen vier volwassenen kan her-bergen. Eén passagier zou nog met de benen op de achterbank zijdelings vervoerd kunnen worden, al is het dan bijna onmogelijk om de veiligheidsgordel vast te gespen. Met het dak open meet de bagageruimte van de Mégane 190 liter. In gesloten toestand is dat 490 liter. Dan is de hoeveelheid opbergruimte dus vrij behoorlijk en kunnen makkelijk een paar koffers en/of weekendtassen worden vervoerd.

Phase II
Dat het moeilijk is om een cabriolet kraakvrij te maken, blijkt ook in de Mégane. Hij kraakt en zucht een beetje aan de linker zijkant. Het wordt wellicht veroorzaakt door beweging van de carrosserie of van een ruit. Zoiets was vroeger bij open auto's normaal, maar tegenwoordig mag dat toch niet meer.
De elektrische stuurbekrachtiging is licht en in het middengebied nog een beetje vaag, maar gelukkig niet gevoelloos. Het is dan ook één van de verbeteringen die Renault doorvoerde voor de Mégane Phase II, die dit voorjaar uitkwam. De Mégane wordt van huis uit geleverd met 16-inchwielen, maar onze testauto stond op 17-inchexemplaren. Bovendien was onze Mégane uitgerust met elektronische stabiliteitsregeling. Veel mensen ervaren de aanwezigheid van zo'n 'vangnet' als geruststellend. Je kunt je lekker uitleven, want de Renault stuurt ook op hogere snelheid gehoorzaam de bocht in en wijkt niet van zijn koers. Onderstuur is niet merkbaar, of je moet het wel héél bont maken. Ook bij twee snel op elkaar volgende bochten gedraagt de Mégane zich keurig. Het overheersende gevoel is 'Frans': lichtvoetig, frivool en meer op comfort gericht. Een kniesoor die in dat geval op een rammeltje hier of daar let. Deze Mégane geeft je echt een gevoel van 'hoera, vrij!' Misschien is het wel de stemming van een koningin die lekker in haar vel zit...

Signalement

Merk Renault
Model Mégane C-C 2.0 16V Tech Line
Carrosserie 2-deurs, cabrio
Transmissie 6 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 32.550

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 4-cil. in lijn
Cilinderinhoud 1.998 cc
Maximaal vermogen 99 kW / 135 pk bij 5.500 tpm
Maximaal koppel 191 Nm bij 3.750 tpm
Inhoud brandstoftank 60 l
Lengte / breedte / hoogte 4.355 mm / 1.777 mm / 1.404 mm
Wielbasis 2.522 mm
Massa leeg 1.365 kg
Laadvermogen 480 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.200 kg / 650 kg
Banden205/55R16Prijzen
Topsnelheid 205 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 10,3 s (fabrieksopgave: 9,9 s)
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 4,7 s / 6,5 s
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 9,6 s / 11,9 s
Brandstofverbruik 0,0 l/100km
CO2-uitstoot 196 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Renault Mégane
Renault Renault Mégane

Uitgelicht aanbod

    1.6 dCi 131pk Bose 5-Deurs Leder|LED|Massagestoel|Navi|Cam|Enz.

    Renault Mégane 1.6 dCi 131pk Bose 5-Deurs Leder|LED|Massagestoel|Navi|Cam|Enz.

    • 2017
    • 130.567 km

    € 13.450

    CC 2.0 16v PRIVILEGE uitv. op LPG G3 incl. NWE APK/GARANTIE.

    Renault Mégane CC 2.0 16v PRIVILEGE uitv. op LPG G3 incl. NWE APK/GARANTIE.

    • 2004
    • 278.460 km

    € 1.749

    Estate 1.6 16V 110 Expression

    Renault Mégane Estate 1.6 16V 110 Expression

    • 2010
    • 133.135 km

    Op aanvraag

Meer Renault Mégane occasions
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Mégane specificaties
  • Renault Mégane occasions
  • Renault Mégane video's
Advies en informatie
  • Renault Mégane tests
  • Renault Mégane gebruikersreviews
  • Renault Mégane index
PREMIUM
Een gezinscabrio voor een klein prijsje - Op Zoek Naar

Een gezinscabrio voor een klein prijsje - Op Zoek Naar

Op het AutoWeek-forum staan regelmatig verzoeken om hulp bij de keuze van een gebruikte auto....

Lees meer
Klokje rond Renault Mégane CC

Klokje rond Renault Mégane CC

John Rijneveen rijdt nagenoeg altijd open met zijn Renault Mégane CC. Daar heb je een...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Renault Mégane RS – 2006 – 332.815 km - Klokje Rond

    Renault Mégane RS – 2006 – 332.815 km -...

    • 15 februari 2021
  • Review
    Renault Mégane (2017)

    Renault Mégane (2017)

    3
    • 1 februari 2021
  • Review
    Renault Mégane (2013)

    Renault Mégane (2013)

    4
    • 1 februari 2021
  • Review
    Renault Mégane TCe 180 GT (2010)

    Renault Mégane TCe 180 GT (2010)

    4
    • 16 december 2020
  • Review
    Renault Mégane Estate TCe 140 Bose (2019)

    Renault Mégane Estate TCe 140 Bose (2019)

    7
    • 3 december 2020
  • Review
    Renault Mégane TCe 180 Dynamique (2009)

    Renault Mégane TCe 180 Dynamique (2009)

    3
    • 23 november 2020
  • PREMIUM
    Kia Ceed Sportswagon PHEV vs. Renault Mégane Estate PHEV

    Kia Ceed Sportswagon PHEV vs. Renault Mégane...

    • 10 november 2020
Merk
Merk
  • Review
    Renault Grand Scénic dCi 110 Bose 7P (2016)

    Renault Grand Scénic dCi 110 Bose 7P (2016)

    10
    • 20 februari 2021
  • Review
    Renault Zoe R135 Edition One (2020)

    Renault Zoe R135 Edition One (2020)

    2
    • 19 februari 2021
  • Review
    Renault Twingo 1.5 dCi ECO2 Dynamique (2012)

    Renault Twingo 1.5 dCi ECO2 Dynamique (2012)

    7
    • 16 februari 2021
  • Renault Mégane RS – 2006 – 332.815 km - Klokje Rond

    Renault Mégane RS – 2006 – 332.815 km -...

    • 15 februari 2021
  • Autonieuws
    Renault Captur als sportieve R.S. Line

    Renault Captur als sportieve R.S. Line

    34
    • 12 februari 2021
  • Review
    Renault Captur Plug-in Hybrid 160 Intens (2020)

    Renault Captur Plug-in Hybrid 160 Intens...

    7
    • 9 februari 2021
  • Autonieuws
    Renault-CEO: R5 vervangt Zoe, komst R4 niet uitgesloten

    Renault-CEO: R5 vervangt Zoe, komst R4...

    47
    • 9 februari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep