Renault Mégane C-C 1.6 16V Tech Line (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mégane C-C 1.6 16V Tech Line |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 390.000 km |
KM-stand laatst | 442.000 km |
Leukste cabrio heden?
- 405.000 km
October 2018 liep ik bij toeval mijn huidige cabrio tegen. Was eigenlijk bezig met een saab cab. Renault rdw gecheckt, en zag dat ie van 2007 tot 2014 in het buitenland was geweest. Via renaults onderhouds programma was dat in zuid frankrijk. Historie was dus bekend, onderhoud en dat ik de 3e eigenaar werd. Met de verkoper een afspraak gemaakt, en nog wat afgedinkt en meegenomen.
Onderweg naar huis alles op me gemak nog eens gecheckt alles werkte.Niets vreemds kunnen vinden. Betreft de upgrade megane en duurste uitvoering, geen stoel verwarming, welweer een, belangrijk, een trekhaak. Nu 8 maanden later is de auto uitstekend bevonden als cabrio. Veel pluspunten ten aanzien van de canvascab cabrios.
De megane zetten we voor alles in. Grote kofferbak, 4persoons mogelijkheid en een verbruik op de meter van 6.9 op 100km.netjes.Met de kap open, in een woord fantastisch. Met de kap dicht, een geruisloze wagen. Bij de 4ton door renault de distr.riem laten vernieuwen. Historie kon men niet achterkomen wanneer de riem vernieuwd zou zijn. Gezien we een reis van zo een 3000km voor de boeg hadden naar Zuid italie. Met de hymer eriba hefdak caravan.mooi paar trouwens. Terugreis met open dak gereden. In italie een must. Volop hebben we er van genoten. De 1200kg geremde trekkracht heeft ie met cum laude doorstaan. Motor rijd nog als nieuw (1.6) en dat na 4ton. 4ton!! Onderhoud doe ik zelf. Filters en olie, remmen etc. Al met al nu net terugkomende uit italie kan ik geen nadeel vinden. Oja toch wel, de standaard xenos verlichting is een aanfluiting. De heenweg had ik snachts meer aan mijn mistlampen. Al met al ben ik blij dat ik geen saab had aangeschaft want deze auto met elektrisch metalen kap is een must, daarom rij je door het gemak van 18seconden voor het openen van de kap meestal open. Top auto, niet verwacht van Mr. Renault. Gezien de staat van de auto en km stand geef ik hem 5sterren
Ps:elektrische autos hier niet gezien, laat staan een stroompaal. In frankrijk voordat we de Montblanc tunnel in reden wel een rits Tesla oplaadpalen gezien bij een station, maar geen tesla. Ook grappig dacht dat we achterliepen op mileu ten aanzien van europa. Volgens de duitsers in italie word gas in duitsland gepromoot en in nl draaien we de gaskraan dicht. Verwarde wereld mensen
29feb 2020
Kmers nu 425000km.
Huidige verbruik. 7.0 op 100km
Rijd nog prima en technisch nog geen problemen.
Helaas, lekkage.
Druppels bij het raam precies op de zetels.
Het weer zit helaas niet mee om dat probleem snel op te lossen. Word vervolgd.
Update
- 426.000 km
Auto rijd nog steeds betrouwbaar zonder problemen.lekkage, geen. Probleem heeft zichzelf opgelost
Still going strong
- 430.000 km
Titel zegt t al. Rijd nog als nieuw. Onderkant versus bovenkant als nieuw. Onderkant zit onder een laag wd40, apk meester dacht dat alles recent vernieuwd was. Niet dus😎
Door de corona, mag hij de caravan trekken binnen nederland. Prima trekker.
Verbruik
- 432.000 km
Foto toegevoegd, gisteren gemiddeld ruim 1 op 16 gereden. Vandaag, 5.8 gem op 100km.jaja,ook het verbruik is zeer netjes. Kijk er eigenlijk nooit na, maar dit had ik niet verwacht. Net zo zuinig als onze fiat 500😎
Banden
- 438.000 km
Mijn Megane,heden verse Apk en is cum laude door de keuring gekomen.Schouderklopje na,keurige technische staat.Z
Deze week all weather banden gemonteerd.Kan er voorlopig weer tegen.
Benzin ron95 versus ron 98
- 440.000 km
Laat ik het eens over de benzine hebben.Nu,na een jaar testen ben ik tot de conclusie gekomen om geen ron 95 meer te tanken.
Pluspunten van ron98 is auto rijd soepeler,meer trekkracht en zuiniger in verbruik.Laat ik het zo zeggen,mijn megane lust geen ron95,zoals veel mensen geen spruitjes lusten.Nu hoor ik naast mijn eigen ervaring dat ron95 vele nadelen heeft.Zoek maar eens op,vernield sommige motorblokken en zorgt vooral bij klassiekers die lang stil staan problemen.Werk aan de winkel denk ik voor de grote jongens shell,esso etc.
Bougies en bobines
- 441.000 km
De cabrio uit de winterslaap gehaald en na 3 maanden starten.Liep op3 cilinders en motormanagement lampje ging branden.Dacht meteen aan de brandstof die misschien vergaan was. Octaan verhogend spul gehaald en in de tank gedaan.4 beru bobines besteld en bougies.
Klusje van niets. Starten en gelukkig hij loopt weer als vanouds.Al met al was het nu de oude 3maanden benzine of toch de bobines Daar kom ik niet meer achter.
Affijn we gaan erweer voor dit jaar.Kom maar op zon. Dan mag ie weer de caravan trekken wat met de hybride niet gaat
Verkocht
- 442.000 km
Verkocht voor een duster dci.
Al met al een fijne tijd met 'm gehad.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Mégane
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Een gezinscabrio voor een klein prijsje - Op Zoek Naar

Renault Mégane CC 2.0 16V T Tech Line (2006) - Klokje rond

Renault Mégane Coupé-Cabriolet 2.0 16V Tech Line (2006)

Max Verstappen wint met flinke voorsprong in Monaco

Opel Insignia Grand Sport GSI Edition Bitter – In het Wild
