Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Kangoo Express

Renault Kangoo Express dCi 90 Black Edition (2015)

autoreview

Renault Kangoo Express dCi 90 Black Edition (2015)
Renault Kangoo Express dCi 90 Black Edition (2015)Renault Kangoo Express dCi 90 Black Edition (2015)Renault Kangoo Express dCi 90 Black Edition (2015)Renault Kangoo Express dCi 90 Black Edition (2015)Renault Kangoo Express dCi 90 Black Edition (2015)Renault Kangoo Express dCi 90 Black Edition (2015)Renault Kangoo Express dCi 90 Black Edition (2015)Renault Kangoo Express dCi 90 Black Edition (2015)Renault Kangoo Express dCi 90 Black Edition (2015)Renault Kangoo Express dCi 90 Black Edition (2015)Renault Kangoo Express dCi 90 Black Edition (2015)Renault Kangoo Express dCi 90 Black Edition (2015)Renault Kangoo Express dCi 90 Black Edition (2015)Renault Kangoo Express dCi 90 Black Edition (2015)Renault Kangoo Express dCi 90 Black Edition (2015)Renault Kangoo Express dCi 90 Black Edition (2015)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringKangoo Express dCi 90 Black Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst51.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Laat ik maar eens een review schrijven

  • 51.000 km
  • 25 augustus 2017

Ik rijd zakelijk in deze auto. Ik dacht dat het leuk was om een review te schrijven hier over.

Ik heb een job zowel binnen als buiten de deur. Ik ben geen bouwvakker maar zit in de IT. Mijn collega's rijden een Skoda station, maar ik heb dus gewoon een "dikke" bus.

Auto is reuze handig. Logischerwijs heb je achterin gewoon veel laadruimte.

Ja, het rijdt als een busje; maar ik heb ook met van die oude Caddy's gereden en dan is dit toch een stuk beter!

Ik heb gelukkig een "dikke" uitvoering, een Black Edition. Daar zit nog best veel op. Volgens mij vrijwel alles. Navigatie (R-Link 2 geloof ik), kan audio streamen van mijn smartphone, mistlampen, LED dagrijverlichting, parkeersensoren, sidebars, zwart lichtmetaal (15"), dikke bumpers volgens mij.
Wat er dan weer niet op zit is een passagiers airbag!

Nou, het rijden. Je zit lekker hoog. Zelfs in de laagste stand vind ik mezelf al vrij hoog zitten, hij staat nu ietsje hoger maar niet op z'n hoogst.
Schakelpook zit op een verhoging dus lekker binnen handbereik. De stoelen zijn netjes maar geven weinig steun. Ze zitten voor mijn postuur goed. Ik weet van collega's die lang zijn dat ze er niet fatsoenlijk in kunnen zitten. Ik zit echter prima.
Het stuur staat iets uit het midden, maar ja, ik heb er geen last van. Het is een stuur met knopjes, maar geen leder helaas. Dat zou het dan nog "af' maken.

De motor heeft 90 pk. Dat houdt niet echt over maar traag is ie zeker niet! Ik ben niet zo'n stamper maar je kan het gas goed doseren en je komt ook snel uit de startblokken als het moet. Geen merkbaar turbogat. Ook op de snelweg gaat ie hard zat, van horen zeggen weet ik dat ie over de 180 gaat. ;-)
Momenteel rijd ik er zo'n 6 l op 100 km mee. Misschien niet superzuinig, maar eerst was het 6.3, na een beurtje was het gemiddeld 5.8, maar is na een reset weer op zo'n 6 komen staan. Ik denk wel dat je extreem rustig moet gaan rijden wil je zuiniger rijden. Ik ben geen trage rijder maar anticipeer behoorlijk, ik zou wel echt als een opa moeten rijden naar mijn idee wil ik zuiniger halen. Maar wat wil je met zo'n frontaal oppervlak...

Stuurgedrag is niet zo... Op zich ligt ie in lange bochten best stabiel. Maar bij krappe bochten heb je echt heel snel last van onderstuur. Als het nat is en op een rotonde moet je echt niet te hard gaan want je veegt zo aan de kant. Bij droog heb je snel last van piepende bandjes (zitten normale Michelin Energy banden onder).

Qua comfort is het trouwens prima. Geen starre as achter. Is ook zonder belading nog behoorlijk comfortabel, zelfs personenauto comfortabel. Ik vind het zo prima.

Remmen gaat erg hard. Auto wil duidelijk lading want hij is erg spits op de rem. Zeker het laatste stukje is wat lastig doseren.

Van binnen is alles keihard plastic maar het zit op zich wel stevig in elkaar. Ik heb niet echt last van rammels, maar je merkt wel dat de carroserie wat wringt. Zeker met de zon er op in de hitte wil het tussenschot wel wat knarsen.

Ik heb hem vanaf 0 en staat nu ruim boven de 51000 km. Logischerwijs (?) heb ik er geen problemen mee gehad. Ik ben er behoorlijk zuinig op, het is niet eens mijn auto maar ik rijd er wel dagelijks mee. Dus houd ik hem netjes bij.

Zoals gezegd heb je lekker veel ruimte (voorin trouwens niet!). De passagiers stoel is trouwens een iets andere stoel. Deze is nauwelijks te verstellen je passagier zit dus echt opgevouwen.

Dit is een facelift uitvoering zeg maar, die ziet er een stuk dikker uit dan het model er voor (andere voorkant). Al met al ziet ie er best goed uit met zwart metallic lak en de RVS sidebars.

Zoals ik het zie maakt Renault best leuke bedrijfsauto's. Volgens mij is dat allemaal best degelijk en het ziet er goed uit. Een Volkswagen ligt misschien wat meer voor de hand.

Dit is trouwens geen goedkope auto! Ruim 26.000 euro inclusief de BTW en BPM! Daar koop je dus ook gewoon een degelijke familie station voor... Ik vind het nogal aan de prijs. Ook de reden dat ik er niet privé mee rijd. Zou ook niet handig zijn met de kinderen trouwens.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Renault Kangoo? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Kangoo
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Renault Kangoo 1.5 Blue dCi 80 Generique

    Renault Kangoo 1.5 Blue dCi 80 Generique

    • 2020
    • 62.329 km

    € 16.335

    Renault Kangoo 1.5 dCi 75 Energy Comfort

    Renault Kangoo 1.5 dCi 75 Energy Comfort

    • 2018
    • 66.570 km

    € 12.687

    Renault Kangoo Family TCe 115 Limited

    Renault Kangoo Family TCe 115 Limited

    • 2017
    • 70.732 km

    € 15.900

Meer Renault Kangoo occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Renault Kangoo III / Nissan Townstar

    86
    • 23 juni 2022

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Kangoo specificaties
  • Renault Kangoo occasions
  • Renault Kangoo video's
Advies en informatie
  • Renault Kangoo tests
  • Renault Kangoo gebruikersreviews
  • Renault Kangoo index
PREMIUM
Renault Megane E-Tech Electric vs. Volkswagen ID3 - Dubbeltest

Renault Megane E-Tech Electric vs. Volkswagen ID3 - Dubbeltest

De nieuwe Renault Megane E-Tech is in alles een directe rivaal voor de Volkswagen ID.3, maar...

Lees meer
 

Renault Kangoo reviews

  • Gebruikersreview
    Renault Kangoo Express dCi 90 Black Edition (2015)

    Renault Kangoo Express dCi 90 Black Edition...

    • 25 augustus 2017
  • Gebruikersreview
    Renault Kangoo Express dCi 75 Express (2013)

    Renault Kangoo Express dCi 75 Express (2013)

    1
    • 24 december 2016
  • Gebruikersreview
    Renault 1.9 dTi Grand Comfort (2001)

    Renault 1.9 dTi Grand Comfort (2001)

    3
    • 29 maart 2022
  • Renault Kangoo 1.4 europe breed privilege;...

    2
    • 7 november 2018
  • Gebruikersreview
    Renault Kangoo Express dCi 110 Comfort (2013)

    Renault Kangoo Express dCi 110 Comfort...

    1
    • 9 juni 2017
  • Gebruikersreview
    Renault Kangoo Express Maxi Z.E. (2013)

    Renault Kangoo Express Maxi Z.E. (2013)

    14
    • 21 maart 2016
  • Gebruikersreview
    Renault Kangoo 1.5 dCi (2004)

    Renault Kangoo 1.5 dCi (2004)

    • 10 januari 2015
meer reviews
Renault Zoe - 2013 - 187.101 km - Accudegradatie

Renault Zoe - 2013 - 187.101 km - Accudegradatie

246

Halverwege 2020 is de oude Renault Clio van Robert Pennings aan vervanging toe. Bij de school...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Prijzen elektrische Renault Kangoo E-Tech Electric bekend

    Prijzen elektrische Renault Kangoo E-Tech...

    23
    • 31 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault 1.9 dTi Grand Comfort (2001)

    Renault 1.9 dTi Grand Comfort (2001)

    3
    • 29 maart 2022
  • Nieuws
    Renault Kangoo E-Tech Electric: tot 300 kilometer elektrisch

    Renault Kangoo E-Tech Electric: tot 300...

    27
    • 3 november 2021
  • Nieuws
    EuroNCAP crasht Opel Mokka en Renault Kangoo

    EuroNCAP crasht Opel Mokka en Renault Kangoo

    13
    • 7 juli 2021
  • Weblogs
    Linkse auto's - Weblog

    Linkse auto's - Weblog

    67
    • 16 juni 2021
  • Nieuws
    Test: Renault Kangoo

    Test: Renault Kangoo

    20
    • 28 mei 2021
  • Nieuws
    Nieuwe Renault Kangoo als MPV-alternatief

    Nieuwe Renault Kangoo als MPV-alternatief

    24
    • 31 maart 2021
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Renault Kadjar Energy dCi 110 Intens (2015)

    Renault Kadjar Energy dCi 110 Intens (2015)

    1
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Renault Laguna III - Facelift Friday

    Renault Laguna III - Facelift Friday

    48
    • 24 juni 2022
  • Achtergrond
    Een refurbished Renault: fabrikanten ontdekken tweedehands markt

    Een refurbished Renault: fabrikanten ontdekken...

    95
    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    Kleine update voor Renault Zoe

    Kleine update voor Renault Zoe

    23
    • 17 juni 2022
  • Nieuws
    Prijzen elektrische Renault Master E-Tech Electric bekend

    Prijzen elektrische Renault Master E-Tech...

    101
    • 14 juni 2022
  • PREMIUM
    Renault Megane E-Tech Electric vs. Volkswagen ID3 - Dubbeltest

    Renault Megane E-Tech Electric vs. Volkswagen...

    • 14 juni 2022
  • Nieuws
    Renault 15 GTL (1978) - Liefhebber Gezocht

    Renault 15 GTL (1978) - Liefhebber Gezocht

    38
    • 8 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden