Renault Kangoo 1.9 Dti Euro 2000 (2001)

autoreview

Renault Kangoo 1.9 Dti Euro 2000 (2001)
Renault Kangoo 1.9 Dti Euro 2000 (2001)Renault Kangoo 1.9 Dti Euro 2000 (2001)Renault Kangoo 1.9 Dti Euro 2000 (2001)Renault Kangoo 1.9 Dti Euro 2000 (2001)Renault Kangoo 1.9 Dti Euro 2000 (2001)

Signalement

UitvoeringKangoo 1.9 Dti Euro 2000
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf172.000 km
KM-stand laatst172.000 km
Lezerswaardering: 4%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 172.000 km

Ik kocht deze Renault Kangoo omdat ik in de fietsenhandel werk en voor m'n werk dagelijks 100km moest rijden. Mijn oude Opel vectra reed perfect alleen niet zuinig, 1/10 met sportief rijgedrag. Had de auto binnen 2 week verkocht, allereerst de subwoofer versterker en radio eruit gehaald.

Daarna de Kangoo gekocht voor 1200 euro. Met nieuwe distributieriem en een set extra winterbanden op velg erbij.

Ik zelf was nooit fan van de Renault Kangoo maar omdat dit de DTI was, leek het me wel wat, tenminste een beetje sneller dan de Dci. Ging er sterk op achteruit met luxe, comfort, snelheid, maar dat ie de 165 haalde deed al een beetje goed.

Er konden 3 fietsen achterin, eventueel 2 tomos brommers, en 1 scooter en redelijk wat gewicht want was een speciale uitvoering aan laadgewicht op kenteken.

De problemen die ik er mee had, waren eigenlijk verwaarloosbaar.
1x is de linker voor stabilisatiestang bout geknapt, dus gelijk links en rechts het rubber incl bout vervangen.
Zo moest ik 's ochtends bij koud weer elke dag áltijd 2x starten voor hij aansloeg, terwijl ik nog goed voorgloeide ook. De automonteur waar ik 'm van kocht zei dat hij de gloeispiralen en iets anders al vervangen had, maar het verder niet wist, zijn conclusie was dan ook; zolang hij maar start.

Hoe warmer het werd, hoe makkelijker hij startte. Soms 1x starten, dat was een unicum.
Altijd starten met een piepende multiriem, wel eens strakker gezet maar het kwam altijd terug.

De auto had een elektrisch pakket met elektrische ramen, stuurbekrachtiging etc. Geen airco, weet ook niet of dat bij een duurder pakket erop hoort te zitten.

Heb op den duur een subwoofer in de cabine gezet, klonk super. Had boxen bij dr achterdeuren gemonteerd. En wat was dat een klankkast. Zo was het in een slome diesel rijden geen straf meer, want ik had m'n muziek terug.

Heb er ook wel eens een aanhanger achter gehad en dat wou wel aardig. 850kg aan gewicht meenemen is z'n max dus dat is wel jammer.

Optisch

Omdat ik hem standaard niet mooi vindt heb ik hem wat mooier gemaakt. Andere velgen eronder die ik had liggen van m'n vorige auto's, spacers achter want de ET waarde was niet goed. Achterramen geblinddeerd en er xenon ingezet omdat ik met de normale verlichting het niet goed zag.

Het praktische gedeelte is de kangoo wel de beste in zijn klasse, want in een Peugeot partner / Citroen berlingo, past een stuk minder in ook qua hoogte. Daarbij zijn de 2.0 hdi probleemblokken en de 1.9d zonder turbo angstaanjagend sloom.

Het verbruik was altijd 1/15. Dan maakte ik veel stads en snelwegkilometers en reed rond de 110/140. Met een aanhanger reed ik de hele rit 200km heen 200km terug 100/110km/u, en was het verbuik 1/12

De topsnelheid is 165km/u en als je geluk hebt 170km/u Dan rijd het niet fijn meer. Tot de 150km/u heb je alles nog wel onder controle. 0-100 deed ie in 12 seconden

Verder ben ik 1.88m, en ik kon gewoon niet goed zitten in die auto. Komt onder andere omdat de stoel doorgezakt was, een paar maand later heb ik de beschermplaat achter de stoelen omgebogen zodat de bestuurdersstoel verder naar achteren kon. Kreeg er last van de rug van.

Verkocht 19-09-2014

Heb de kangoo na een halfjaar in bezit te hebben verkocht omdat de APK er aan zat te komen, de koppeling aardig minder werd, dus met een eerlijke beschrijving, maar wel in zeer nette staat verkocht voor een paar 100euro meer dan ik er voor gegeven heb. De auto rijd nu rond in Amsterdam!

3,3
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens