Renault Kangoo 1.9 Dti Euro 2000 (2001)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kangoo 1.9 Dti Euro 2000 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 172.000 km |
KM-stand laatst | 172.000 km |
- 172.000 km
Ik kocht deze Renault Kangoo omdat ik in de fietsenhandel werk en voor m'n werk dagelijks 100km moest rijden. Mijn oude Opel vectra reed perfect alleen niet zuinig, 1/10 met sportief rijgedrag. Had de auto binnen 2 week verkocht, allereerst de subwoofer versterker en radio eruit gehaald.
Daarna de Kangoo gekocht voor 1200 euro. Met nieuwe distributieriem en een set extra winterbanden op velg erbij.
Ik zelf was nooit fan van de Renault Kangoo maar omdat dit de DTI was, leek het me wel wat, tenminste een beetje sneller dan de Dci. Ging er sterk op achteruit met luxe, comfort, snelheid, maar dat ie de 165 haalde deed al een beetje goed.
Er konden 3 fietsen achterin, eventueel 2 tomos brommers, en 1 scooter en redelijk wat gewicht want was een speciale uitvoering aan laadgewicht op kenteken.
De problemen die ik er mee had, waren eigenlijk verwaarloosbaar.
1x is de linker voor stabilisatiestang bout geknapt, dus gelijk links en rechts het rubber incl bout vervangen.
Zo moest ik 's ochtends bij koud weer elke dag áltijd 2x starten voor hij aansloeg, terwijl ik nog goed voorgloeide ook. De automonteur waar ik 'm van kocht zei dat hij de gloeispiralen en iets anders al vervangen had, maar het verder niet wist, zijn conclusie was dan ook; zolang hij maar start.
Hoe warmer het werd, hoe makkelijker hij startte. Soms 1x starten, dat was een unicum.
Altijd starten met een piepende multiriem, wel eens strakker gezet maar het kwam altijd terug.
De auto had een elektrisch pakket met elektrische ramen, stuurbekrachtiging etc. Geen airco, weet ook niet of dat bij een duurder pakket erop hoort te zitten.
Heb op den duur een subwoofer in de cabine gezet, klonk super. Had boxen bij dr achterdeuren gemonteerd. En wat was dat een klankkast. Zo was het in een slome diesel rijden geen straf meer, want ik had m'n muziek terug.
Heb er ook wel eens een aanhanger achter gehad en dat wou wel aardig. 850kg aan gewicht meenemen is z'n max dus dat is wel jammer.
Optisch
Omdat ik hem standaard niet mooi vindt heb ik hem wat mooier gemaakt. Andere velgen eronder die ik had liggen van m'n vorige auto's, spacers achter want de ET waarde was niet goed. Achterramen geblinddeerd en er xenon ingezet omdat ik met de normale verlichting het niet goed zag.
Het praktische gedeelte is de kangoo wel de beste in zijn klasse, want in een Peugeot partner / Citroen berlingo, past een stuk minder in ook qua hoogte. Daarbij zijn de 2.0 hdi probleemblokken en de 1.9d zonder turbo angstaanjagend sloom.
Het verbruik was altijd 1/15. Dan maakte ik veel stads en snelwegkilometers en reed rond de 110/140. Met een aanhanger reed ik de hele rit 200km heen 200km terug 100/110km/u, en was het verbuik 1/12
De topsnelheid is 165km/u en als je geluk hebt 170km/u Dan rijd het niet fijn meer. Tot de 150km/u heb je alles nog wel onder controle. 0-100 deed ie in 12 seconden
Verder ben ik 1.88m, en ik kon gewoon niet goed zitten in die auto. Komt onder andere omdat de stoel doorgezakt was, een paar maand later heb ik de beschermplaat achter de stoelen omgebogen zodat de bestuurdersstoel verder naar achteren kon. Kreeg er last van de rug van.
Verkocht 19-09-2014
Heb de kangoo na een halfjaar in bezit te hebben verkocht omdat de APK er aan zat te komen, de koppeling aardig minder werd, dus met een eerlijke beschrijving, maar wel in zeer nette staat verkocht voor een paar 100euro meer dan ik er voor gegeven heb. De auto rijd nu rond in Amsterdam!
- Betrouwbaarheid3
- Prestaties3
- Comfort3
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Renault 19 16V (1993) - Liefhebber Gezocht

Opel Astra Sedan vs. Volkswagen Vento vs. Renault 19 Sedan - Uit de Oude Doos

Renault 19 (1995) - Liefhebber Gezocht

Op zoek naar een jarennegentigauto voor maximaal 1.500 euro

Renault 19 1.7 Latitude (1995) - In het Wild

Lezersreacties (0)
Reageren