Land Rover Ninety V8 (1986)
autoreview

Signalement
| Uitvoering | Ninety V8 |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 1986 |
| Jaar van aanschaf | 2010 |
| KM-stand bij aanschaf | 250.000 km |
| KM-stand laatst | 130.000 km |
De eerste rit met onze Ninety
- 130.000 km
Nou ja, na een kleine proefrit voor onze vakantie hebben we deze auto gekocht en vandaag afgehaald. Lekker puur techniek, herrie, rammelen, wind door je gezicht met de geweldige lucht/ventilatiekleppen onder de voorruit.
Even moeten wennen aan de RHD uitvoering omdat deze auto vanuit de UK is ingevoerd.
De V8 maakt toch wel indurk, evenals de versnellingsbak, maar die maakt indruk omdat deze heel veel bijgeluiden van versleten lagers heeft.
Wat betreft comfort, nog wat aan doen. De stoelen zijn gewoon doorgezakt.
Prestaties op de weg natuurlijk matig, maar in het terrein onverslaanbaar.
Betrouwbaarheid, zal afhangen van wat liefdevol onderhoud. Deze auto stopt echter niet als er wat rammelt, ergo, als er niets meer rammelt moet je gaan uitkijken.
Gebruikskosten zullen na nog een paar maanden belasting behoorlijk omlaag gaan en beperkt blijven tot benzine, verzekering en APK. Sleutelen, dat doen we helemaal zelf, dat is ook de reden waarom we deze auto hebben aangeschaft.
Met deze auto kun je lekker "afschakelen" van een drukke baan.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Peugeot 407 1.8 16V – 2006 – 491.533 km - Klokje rond

Mercedes-Benz GLC: met nieuwe neus achter de elektrische aan

Autorijden met een arm in het gips: dit mag wel en dit mag niet

Tesla breekt verkooprecord van Volkswagen in Noorwegen



