Land Rover Defender

Curlew

Gebruiker
Morgen wordt de nieuwe Defender (90 en 110) officieel onthuld. De eerste afbeeldingen zijn al gelekt:

ffbb31db-land-rover-defender-1.jpg

593fe10a-land-rover-defender-2.jpg

81c53731-land-rover-defender-3.jpg

925d8f7e-land-rover-defender-4.jpg

Alle info: https://www.carscoops.com/2019/09/2020-land-rover-defender-uncovered-early-in-90-and-110-guises/

Echt geen lelijk ding maar qua uiterlijk vind ik het meer een nieuwe Freelander (ja ik weet dat die is opgevolgd door de Discovery Sport)

m1fyh7wbh4lf_480.jpg

De DC 100 concept uit 2011:
m1fy0okba3e1_480.jpg

m1fy7w0bjd4p_480.jpg

Dakloos

Gebruiker
Wel erg lage kwaliteit, de foto's van de gecamoufleerde exemplaren onder scoops lieten meer zien. Ik begrijp de brede strook in carrosseriekleur tussen de zijruiten niet, lijkt me vooral een dode hoek veroorzaken.

D Elzinga

Gebruiker
Het is een geinig ogend apparaat dat ongetwijfeld voor sommigen een leuk modeaccessoire zal zijn, maar als opvolger voor iets dat als een stuk gereedschap kon worden ingezet? Waar je mee door een rivier waadt, als manusje van alles inzet op je boerderij, op expeditie kan naar de leeuwen, militaire mogelijkheden biedt, de meest onaardse rotspartijen kan bedwingen, en tot in het extreme en ter plekke gemodificeerd kan worden als het doelmatige gebruik daarom vraagt? Ik schreef het al in het scooptopic, maar volgens mij is dit ding daarvoor veel te kwetsbaar met z'n elektronica en designgimmicks. Dit lijkt geen universeel bruikbaar automobiel equivalent van het zwitsers zakmes, maar vooral de illusie ervan.

Dakloos

Gebruiker
@ D Elzinga; de achterlichten lijken in ieder geval beter beschermd dan bij de originele Defender. ;)

Je mag verwachten dat dit meer hufterproof is dan de de door Curlew genoemde Freelander, maar ik vrees dat je in bepaalde onderdelen toch gelijkt hebt.

Guest
Geen lelijke auto, best leuk, maar het is geen defender. Ik had meer een reincarnatie verwacht van het oude model. Zoals MB met de G, en Jeep met hun Wrangler.

s velthuis

Gebruiker
Dakloos zei:
@ D Elzinga; de achterlichten lijken in ieder geval beter beschermd dan bij de originele Defender. ;)

Die waren voor een appel en een ei te vervangen en zaten bovendien gewoon op het plaatwerk. Schade-rijden met dit modepopje wordt een heel wat duurdere hobby...

brg

Gebruiker
Gullwing zei:
Geen lelijke auto, best leuk, maar het is geen defender. Ik had meer een reincarnatie verwacht van het oude model. Zoals MB met de G, en Jeep met hun Wrangler.

LaRo had uitdrukkelijk aangekondigd dit niet te willen en daarom bewust niet retro gegaan is zoals de Mercedes G.

MBdoubleyou

Gebruiker
Ik vind het een geweldig leuke auto. Modern maar wel met herkenbare elementen van de oude Defender. Gelukkig is het anders dan bij de Mercedes G. Daarbij heeft Mercedes het niet aangedurfd om wat nieuws neer te zetten. En tegelijkertijd heeft de nieuwe G ook helemaal niks meer gemeen met de eerste G dan de vorm. Verder is het nu gewoon een luxe proletensloep.

Natuurlijk is het een moderne auto geworden vol electronica. Ik denk niet dat LandRover geld kan verdienen met een hele basic versie die nog in iedere garage in Afrika is te repareren. Zo te zien is in ieder geval wel een basisversie met stalen velgen :).

Ik neem aan dat er later toch nog wel een basisdiesel met bv 150pk beschikbaar gaat komen. En een 4 cilinder benzineversie uiteraard.

brg

Gebruiker
South African Rand:
Defender 110
910400 ZAR = 55.969,17 EUR

Defender 90
830300 ZAR = 51.044,82 EUR

Curlew

Gebruiker
Gelukkig is het anders dan bij de Mercedes G. Daarbij heeft Mercedes het niet aangedurfd om wat nieuws neer te zetten.

Dat is ook weer zo. Je komt met een compleet nieuw model maar gaat het sterk op het oude model laten lijken.. hm..

Foie Gras

Gebruiker
Lezen mensen teksten nog wel?
'The floor has been double rubberised, meaning you can still wash the mess after a long trip'. Oftewel, 'modepopje' is volstrekt overbodig en pure nonsense;)

D Elzinga

Gebruiker
Foie Gras zei:
'The floor has been double rubberised, meaning you can still wash the mess after a long trip'. Oftewel, 'modepopje' is volstrekt overbodig en pure nonsense;)

Ja leuk dat je de matjes makkelijk schoon kunt maken, maar het gaat me om het technische gedeelte; ik lees over een auto met allemaal snufjes om te kunnen doen wat een vaardige bestuurder met een Land Rover uit 1948 ook al kon, zie allemaal digitale knopjes, metertjes en schermpjes op het dashboard. En dat gaat vast niet stuk in Laren of als je heel avontuurlijk over een bospaadje rijdt, maar bij het echt zware terreinwerk? Wat doet dat allemaal als het interieur letterlijk ondergedompeld in het water is?

camel%20trophy.JPG

Foie Gras

Gebruiker
D Elzinga zei:
Foie Gras zei:

Ja leuk dat je de matjes makkelijk schoon kunt maken, maar het gaat me om het technische gedeelte; ik lees over een auto met allemaal snufjes om te kunnen doen wat een vaardige bestuurder met een Land Rover uit 1948 ook al kon, zie allemaal digitale knopjes, metertjes en schermpjes op het dashboard. En dat gaat vast niet stuk in Laren of als je heel avontuurlijk over een bospaadje rijdt, maar bij het echt zware terreinwerk? Wat doet dat allemaal als het interieur letterlijk ondergedompeld in het water is?

camel%20trophy.JPG

Digitaal/touchscreen betekent niet dat het niet waterdicht kan. Zo te zien is hij in ieder geval in het water getest, dus meeste berichten zijn hier nogal voorbarig;)

defender-camo-press-pic-1001x565-%284%29.jpg

929V6

Actieve Gebruiker
Uiteindelijk dus gewoon een nieuwe PC Hooft-trekker, ook al is de elektronica net zo waterdicht als de meest geavanceerde duikapparatuur.

s velthuis

Gebruiker
D Elzinga zei:
Foie Gras zei:

camel%20trophy.JPG

Een rubbermatje... Nou nou. Doorwaaddiepte is 90 cm, maar ik ben vooral benieuwd of ze voor deze een snorkel durven te leveren. Wil die auto als een echte Defender kunnen waden moet hij enerzijds zo lek zijn als een zeef en anderzijds een met de hogedrukreiniger afspuitbaar dashboard hebben. Dat eerste zou kunnen, het tweede zie ik niet gebeuren.

https://youtu.be/jWmobWCHH8U

Daarnaast rij je bij serieus off road al snel met je plaatwerk langs takken, bomen, stenen, etc. Het moet niet alleen robuust zijn (montagepunten voor een exoskelet), maar ook snel en goedkoop te fixen. Die indruk wekt dit plaatwerk niet.

https://youtu.be/1grdqKlSaeE

der Magistrat

Gebruiker
Ik snap de commentaren wel, maar als je een cabriolet tegenwoordig nog amper verkocht krijgt want 'te niche', dan een robuuste auto van >€50.000 al helemaal niet. De tijden zijn wat dat betreft wel echt veranderd. Ik vind de vorige Defender ook een stuk leuker, maar commercieel gezien is dit volgens mij ook wel veel interessanter.

Muddy Bandit

Gebruiker
Ik vind het maar 3x niks….. puur een imagospeeltje voor de elite, maar als werkpaard heb je er totaal niets meer aan.(n)
Het zal me benieuwen wanneer de merknaam veranderd wordt in City Rover.

Guest
Dat gejammer over off road rijden, maar wie deed dat nog met de laatste defender? Die waren ook al behoorlijk prijzig,
met eentje van 30 jaar oud van 10k vind je een kras niet erg, maar een nieuwe van 75k?

Curlew

Gebruiker
Een vriend van me heeft er eentje uit 2007. Die gaat sowieso enkele malen per jaar serieus off-road ergens in de wereld. Net zoals anderen dat ook met hem doen

s velthuis

Gebruiker
Gullwing zei:
Dat gejammer over off road rijden, maar wie deed dat nog met de laatste defender?

Het ding heeft één taak. Eén. Als je niet wakker ligt van niet kunnen off roaden heb je echt niets te zoeken bij een Defender. Neem dan één van de 180.000 verschillende types SUV's. Modepopjes zijn er verder al genoeg. Keuze zat. Een Defender die niet iedere plek in de wereld kan bereiken is zoiets als een BMW 1 met voorwielaandrijving of een Scenic waar je niet achterin kunt zitten... Je hebt zelf Porsches gehad. Een nieuwe 911 die uit milieuoogpunt afgeknepen wordt op 140 km/h is ook prima neem ik aan? Kan of mag toch nooit harder.

s velthuis

Gebruiker
der Magistrat zei:
Ik snap de commentaren wel, maar als je een cabriolet tegenwoordig nog amper verkocht krijgt want 'te niche', dan een robuuste auto van >€50.000 al helemaal niet. De tijden zijn wat dat betreft wel echt veranderd. Ik vind de vorige Defender ook een stuk leuker, maar commercieel gezien is dit volgens mij ook wel veel interessanter.

Eens, maar heb dan ook de ballen om de merknaam gewoon te schrappen. Noem het geen Defender meer. Het schept verwachtingen. Geef het een nieuwe naam met een frisse start. City Rover is prima. Zoals de nieuwe Puma geen Puma had moeten heten, nieuwe Eclipse geen Eclipse had moeten heten, nieuwe Espace geen Espace had moeten heten en de nieuwe 1 überhaupt geen BMW had moeten heten. Onder andere namen of labels best aardige auto's, maar de namen zijn misleidend.

929V6

Actieve Gebruiker
Muddy Bandit zei:
Ik vind het maar 3x niks….. puur een imagospeeltje voor de elite, maar als werkpaard heb je er totaal niets meer aan.(n)
Het zal me benieuwen wanneer de merknaam veranderd wordt in City Rover.

Hadden we al eens, was niet zo'n succes...

mns afd AE en D

Gebruiker
s velthuis zei:
Gullwing zei:
Dat gejammer over off road rijden, maar wie deed dat nog met de laatste defender?

Het ding heeft één taak. Eén. Als je niet wakker ligt van niet kunnen off roaden heb je echt niets te zoeken bij een Defender. Neem dan één van de 180.000 verschillende types SUV's. Modepopjes zijn er verder al genoeg. Keuze zat. Een Defender die niet iedere plek in de wereld kan bereiken is zoiets als een BMW 1 met voorwielaandrijving of een Scenic waar je niet achterin kunt zitten... Je hebt zelf Porsches gehad. Een nieuwe 911 die uit milieuoogpunt afgeknepen wordt op 140 km/h is ook prima neem ik aan? Kan of mag toch nooit harder.

Woorden, beste Velthuis, zijn levende dingen.
Ze veranderen van betekenis of van connotaties, veranderen van woordfamilie of van geslacht, verdwijnen, duiken onverwacht weer op in een andere wereld. Ze worden voortdurend gekneed, vervormd, misvormd, misbruikt, gekweld, aanbeden. Sommige verliezen hun betekenis, worden lege hulzen, die soms weer opgevuld worden. Andere duiken onder, overwinteren, verhongeren, sterven uit. En dagelijks worden nieuwe geboren, gesmeed, aan elkaar gelast, in elkaar geflanst, gezaaid, fout uitgesproken en gespeld, en rollen er velen (al dan niet als misprint) simpelweg van de band.
Niks, kortom, om u nu echt druk over te maken. U kunt een woord in stand houden, maar als niemand meedoet bent u onverstaanbaar, bent u de fameuze roepende in de woestijn.

En van wie is een woord eigenlijk?

In onze post-post-moderne wereld hebben woorden sowieso elke claim op permanente waarde verloren.
Lewis Carroll had het al zien aankomen:
" 'When I use a word,' Humpty Dumpty said in rather a scornful tone, 'it means just what I choose it to mean - neither more nor less.' "

Ik roep met u mee, in uw woestijn. Laat dat als kleine troost gelden.
Wij vechten echter een achttiende eeuws achterhoede gevecht. Wij vechten tegen de vulgaire bierkaai. Hompie Dompie wint keer op keer.

mvrgr, m'ns

D Elzinga

Gebruiker
Ja, nvm. Zo te lezen is die stream waar ook ter wereld amper kijkbaar door het gehaper. Nu laadt hij zelfs helemaal niet meer, net voor onthulling.o_O

D Elzinga

Gebruiker
Ik vind de getoonde velgen echt ernstig misstaan, zeker in glimmend zwart gespoten met van die rode remklauwen erachter. Het is an sich verder wel een geinig model, maar dan vooral in de zin van "hip eerbetoon".

Curlew

Gebruiker
land-rover-defender-2020my.jpg

Meer foto's: https://www.motor1.com/news/369788/2020-land-rover-defender-debut-new-frankfurt/

Curlew

Gebruiker
Gelukkig kan je er allerlei pakketten bij krijgen. Configureren is ook al mogelijk: https://buildyour.landrover.com/lr2/r/model/_/nl_nl/l663_k20/4pbiz?_gl=1*1ueu5ke*_gcl_aw*R0NMLjE1NjgxMDM3ODguQ2p3S0NBandrOTNyQlJCTEVpd0FjTWFwVWJfMUt3dS0zbnBrRzNrb2ZFejNVZ2JVQTBhR05HV0xQWmowX3FUN0F5azgtTzh5M1NmQjJob0MxeG9RQXZEX0J3RQ..&_ga=2.180457703.1171303732.1568103792-638208742.1568103792

rLaZBzJ.png

brg

Gebruiker
British Racing Green zei:
South African Rand:
Defender 110
910400 ZAR = 55.969,17 EUR

Defender 90
830300 ZAR = 51.044,82 EUR

AW zei:
De 90 is er dan vanaf € 94.300, de 110 is leverbaar vanaf € 101.300. De 90 komt bovendien ook als grijs kenteken-uitvoering vanaf € 46.730.

Doe dan maar de grijs kentekenversie voor de helft van de prijs.

Curlew

Gebruiker
Paar voorbeeldjes (de 4 packs zijn op alle modellen te krijgen)

jgVvChW.png

ltx2Jp8.png

uzvavU8.png

igaX6S0.png

2Cx9Peb.png

9RA5fIv.png

OvL8Gxz.png

dAAOmwb.png

0H22JCg.png

RNdSNOR.png

9GvlnIA.png

V4gOLA3.png

En een witte met black pack, country pack en zwarte roofrails maakt 'm helemaal tof

xLfCmwS.png

nNGlYzp.png

TYN

Gebruiker
Het AW-forum laat zich weer van z'n beste kant zien hier, mijn god. :D

Ik vind het een leuk model, ze hebben de oervorm goed behouden, en die steelies zijn geweldig.

EN vwb de off-road capaciteiten, 99% van de kopers gebruikt het ding daar nooit voor, dus waarom moet de nieuwe Defender volledig 'Camel Trophy'-ready uit de fabriek komen? Daarbij, welke echte off-road enthousiast laat een 4x4 standaard? Die zetten er een stel aftermarket bumpers op, snorkel en rocksliders erbij, setje mud-terrains, en wellicht een paar cm de hoogte in. En dan heb je een gruwelijk capabele off-roader. Ook in het geval van deze Defender.

Want even voor de goede orde, deze zijn ook allemaal niet in deze vorm de fabriek uit komen rollen:
land-rover-defender-for-sale.jpg

llams-extended-height.jpg

lead7-nissan-armada-mountain-patrol-drive.jpg

Gavin-Gillette-2014-Land-Cruiser-200-Series-VX.jpg

Custom-Rambler-LandCruiser-79-by-TJM-bullbar.jpg

R107

Gebruiker
Echt een leuk ding (y), wat mij betreft een mooie opvolger voor de oude Defender (en die dan ook maar snel vergeten, is qua rijden niet meer van deze tijd).

Maar dan die prijzen.... vanaf € 94.300 ?? In Duitsland een vanafprijs van 49.000 !! Dit is dus weer zo'n leuke auto die voor NL totaal oninteressant is, met dank aan onze totaal doorgeschoten CO2-belasting-regeling. Waren wij vroeger niet het land van de gewone man en de Opel Kadett? Daar is nog weinig aan veranderd, om onszelf niet een poot uit te laten draaien door de (r)overheid zijn wij veroordeeld tot Astra-/Golf-/Focus-achtige voertuigen met smeuïg pruttelende 3-cilindertjes in het vooronder.

JoelD

Gebruiker
R107 zei:
Echt een leuk ding (y), wat mij betreft een mooie opvolger voor de oude Defender (en die dan ook maar snel vergeten, is qua rijden niet meer van deze tijd).

Maar dan die prijzen.... vanaf € 94.300 ?? In Duitsland een vanafprijs van 49.000 !! Dit is dus weer zo'n leuke auto die voor NL totaal oninteressant is, met dank aan onze totaal doorgeschoten CO2-belasting-regeling. Waren wij vroeger niet het land van de gewone man en de Opel Kadett? Daar is nog weinig aan veranderd, om onszelf niet een poot uit te laten draaien door de (r)overheid zijn wij veroordeeld tot Astra-/Golf-/Focus-achtige voertuigen met smeuïg pruttelende 3-cilindertjes in het vooronder.

Er zit tussen de 50 en 60.000 Euro aan BPM op. 199 gr/km voor de 2.0 diesel, en dat zijn nog de NEDC waardes. WLTP is minimaal 230 gr/km.

Curlew

Gebruiker
Basismodel: € 47.185. Maar dan + € 42.011 BPM + € 9.909 BTW + € 1.195 rijklaar: € 100.300

TYN

Gebruiker
Hier in UK vanaf 40k pond. De NLse BPM gaat echt helemaal nergens meer over.

Defender Commercial:
637019072559002147DB.jpg

Guest
hahaha, dan ben je wel een held als je zo;n ding in Nederland op kenteken zet. 100% belasting

R107

Gebruiker
Zoals ik al zei, het is echt totaal doorgeslagen. Want wat denk je ook van de afschrijving? Die gaat natuurlijk net zo hard mee met de BPM-afschrijvingstabel van de belastingdienst. Wat dus betekent dat je over dat gigantische BPM-deel in 2,5 jaar tijd 52% afschrijving kunt rekenen.

Kortom, dealers kunnen zo'n auto leuk in de showroom zetten maar kopers zullen er nauwelijks zijn. Weldenkende mensen die er één willen hebben die wachten een tijdje en halen er dan één uit het buitenland. En zo gaat dat met heel veel auto's waarop een bovenmatig BPM-deel van toepassing is, waardoor de NL-economie veel omzet mist en de (r)overheid uiteindelijk ook veel minder inkomsten binnenkrijgt. Zo wordt er uiteindelijk dus niemand beter van.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
De Defender ziet er uit als een product dat 10, 15 jaar geleden het daglicht zag, maar op zich is dat niet zo verkeerd, toen kenmerkten auto's zich namelijk door strakkere lijnen en minder overbodige details dan nu het geval is. Best een leuk ding, maar minimaal een ton voor een auto met stalen velgen is natuurlijk gekkenwerk.

Op grijs kenteken zullen er vast wel de nodige van verkocht worden. Nu is het hopen op een plug-in hybride, daarmee maakt de auto wel een kans.

Guest
Door die "grappige" c/d ? stijl doet mij wel wat denken aan de Toyota FJ Cruiser.

R107 zei:
... waardoor de NL-economie veel omzet mist en de (r)overheid uiteindelijk ook veel minder inkomsten binnenkrijgt. Zo wordt er uiteindelijk dus niemand beter van.

tja, dat krijg je als de regering bestaat uit mensen die nog nooit een bedrijf van dichtbij hebben gezien, die denken niet zoals de markt denkt.

s velthuis

Gebruiker
Of is het maar goed dat een overheid ook wat verder kijkt op gebied van milieu en ethiek en dus ook grenzen oplegt?

Bovenaan