Ford Mondeo 2.0i Ghia Platinum (2000)

autoreview

Ford Mondeo 2.0i Ghia Platinum (2000)

Signalement

UitvoeringMondeo 2.0i Ghia Platinum
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf110.532 km
KM-stand laatst140.200 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Vooralsnog een betrouwbare auto.

  • 116.312 km

We hebben de mondeo aangeschaft ver bij onze woonplaats vandaan (zo`n 125 km) omdat we opzoek waren naar dit model (ghia platinum uitvoering) en deze de beste km stand had. Vanwege de grote afstand vonden wij het geen zin hebben om de auto met garantie te kopen. Het kopen zonder garantie scheelde ook in de aanschafprijs. Bij de proefrit bleek de auto goed te rijden echter de distributie was binnen 10000 km aan vervanging toe, maar ook dit kon gedeeltelijk van de aanschafprijs af. De onderhoudshistorie is geheel compleet (dealer onderhouden) bij de auto aanwezig.

Na de aanschaf hebben we bij onze garage (we hebben een vast onderhoudsadres voor de auto) de distributie met waterpomp laten vervangen en een grote onderhoudsbeurt met APK laten uitvoeren waarbij geen bijzonderheden naar voren kwamen. Sinds deze beurt hebben we nu zo`n 5000 km probleemloos gereden.

Rijgedrag:

Het weggedrag van deze mondeo is goed. De auto ligt goed op de weg en de stuurbekrachtiging is niet te soft. Bij het rijden is valt het wel op dat er pas boven de 2500 rpm opgeschakeld moet worden omdat anders de indruk is dat de motor wat moeite heeft om op te trekken.

Comfort en interieur:

De stoelen zitten comfortabel en zijn goed te verstellen. Ik vind ze zelfs niet onderdoen voor de comfortabele stoelen van mijn vorige franse auto (citroen). Ook zijn de opbergmogelijkheden zoals het dashboardkastje veel ruimer dan die van mijn vorige auto. Twee kleine minpuntjes zijn de afstandsbediening van het audio systeem, deze zit net wat te ver van het stuur vandaan en vlak achter de bediening van de richtingaanwijzers. De cruise controle knoppen op het stuur zijn net wat te groot waardoor ze nogal eens aangetikt worden met sturen als je niet de bekende tien voor twee greep handhaafd.
De hoedenplank rammelt iets op wegen met oneffenheden zoals klinkerwegen. Dit is op te lossen met wat schuimrubber.

Onderhoud:

Kmstand: 112000
Distrubutie, waterpomp, airco onderhoud en grote beurt met APK.

______________________________________________________________

Update:

Nu 6 maanden verder nog geen problemen gehad, alles werkt goed en de auto rijdt nog steeds zeer goed en comfortabel. De climate control houdt het binnen de auto netjes op 21 graden Celsius, ook als het buiten de auto boven de 30 graden is. Ook het tempo waarmee de climate control het afkoelt als de auto een middag in de zon heeft gestaan valt niet tegen. Dan is in ongeveer 5-10 minuten het al geregeld tot de gewenste temperatuur. Het was nu tijd voor een kleine onderhoudsbeurt en daarbij zijn geen mankementen naar voren gekomen. Op naar de volgende beurt en als het allemaal zo blijft gaan dan blijven we dik tevreden.

Onderhoud(126901km): Olie en oliefilter.(kleine beurt)

Probleemloze APK

  • 133.071 km

Nu bijna een jaar verder en nog steeds rijdt de auto naar volle tevredenheid. De auto vandaag voor de APK gebracht en deze kwam er probleemloos doorheen. Enige minpuntje is dat er een lichte rammel hoorbaar is bij het rijden. Dit krijgt bij de volgende beurt de aandacht.

Toch een probleempje.

  • 134.800 km

Bij het starten plotseling zwarte rook onder de motorkap. Meteen de auto uitgezet en de kap geopend. De rook kwam tussen de isolatie van de motorkap vandaan. Deze losgetrokken en daar bleek kortsluiting bij een van de ruitensproeiers. Deze worden verwarmd bij het aanzetten van de voorruitverwarming. De stekkers losgemaakt en naar de garage gegaan. Daar konden ze me meteen helpen en daar bleek een gedeelte van de bedrading geheel weggesmolten en ook het isolatie materiaal was al geschroeid. De ruitensproeier kon direct vervangen worden inclusief bedrading. Nog geen 5 minuten werk en het was weer gemaakt. Wel even schrikken want als er te laat gereageerd was had het wel een brandje kunnen opleveren.

Afscheid

  • 140.200 km

Naar wat wikken en wegen hebben we de auto op marktplaats gezet, na 3 weken heeft zich er een koper gemeld en die heeft onze auto vandaag gekocht. We hebben zo`n 30000 km met plezier in de auto gereden en de auto heeft ons in die periode nog nooit laten staan. We sluiten niet uit dat we in de toekomst weer voor een ford gaan.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens