Ford Galaxy 2.0 16v Ghia (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Galaxy 2.0 16v Ghia |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 60.000 km |
KM-stand laatst | 61.500 km |
Galaxy Geimporteerd
- 61.500 km
Na twee jaar een Citroen C4 Picasso te hebben gereden moest er een nieuwe (lees: grotere) auto komen vanwege gezinsuitbreiding. Ik ben op zoek gegaan naar een auto met een derde zitrij. Na wat orienteren bleven er een aantal auto's over die binnen het budget van 19.000 euro vielen. In de lijst stonden verder een Kia Carnival en een Mitsubishi Grandis. Uiteindelijk is het de Ford geworden, omdat deze veruit de meeste ruimte biedt èn omdat de derde zitrij niet verwijderd hoeft te worden wanneer deze niet gebruikt wordt. Deze derde zitrij kan volledig plat gelegd worden.
Vervolgens in de zoektocht naar de Galaxy uitgekomen bij EU-Import. Zij hebben uiteindelijk uit Frankrijk een Galaxy ingevoerd en de aanwezige schades netjes laten herstellen. Uiteindelijk de Galaxy gekocht voor 19.500 euro met 6 maanden garantie en een kilometerstand van 60.000.
Aanwezige opties:
- Wegzwenkbare trekhaak
- Parkeersensoren voor en achter
- Bergvakken in het plafond
- Tafeltjes achter de voorstoelen
- Bluetooth telefoon verbinding (met Franse spraaksturing)
- 6 CD-wisselaar
- Extra getinte achterste ruiten
- Inklapbare spiegels
De eerste ervaringen:
- Super weggedrag in vergelijking tot de vorige auto. Eigelijk is de auto veel meer reisauto, doordat hij veel koersvaster is en veel beter op de weg ligt.
- Als caravantrekker een beetje beperkt door het maximum aanhangergewicht van 1100 kg. Dit rijdt wel erg stabiel met een caravan, maar met zo'n auto heb je ook snel een grotere caravan.
- Relatief zuinig. Met caravan is 1 op 9 te halen bij een snelheid van 95 km/uur. Zonder caravan is de 1 op 11 geen probleem. (wanneer je de maximumsnelheden aanhoud. Daarboven loopt het snel op)
- Erg gevoelige parkeersensoren, die absoluut noodzakelijk zijn voor zo'n slagschip. Voor en achter piept alleen dwars door elkaar. Bij de Citroen werd het visueel weergegeven waar het belemmerende opstakel zich bevond.
Wat zou beter kunnen:
- Ik heb proefgereden in een diesel en dan merk je hoe prettig het is om veel meer vermogen en koppel te hebben. (voor mij te duur)
- Samenhangend met het vorige punt. Er zou meer aanhangermassa mogelijk moeten zijn op deze auto.
- De spiegels zouden automatich in mogen klappen bij het sluiten van de deur.
- De kleur van het radiodisplay past niet bij de rest van het dashboard (groen in plaats van rood)
Wordt vervolgd!
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties3
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren