Ford Focus 1.8i 16V Trend (1999)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Focus 1.8i 16V Trend |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 84.168 km |
KM-stand laatst | 138.500 km |
Aankoop
- 84.168 km
Na het behalen van mijn rijbewijs moest er eens een auto komen. Internet in de gaten houden en kijken bij de plaatselijke dealers. Van huis uit altijd bij de plaatselijke Ford dealer met volle tevredenheid. De hele familie rijdt bijna allemaal een Ford. Toen een auto van de familie voor onderhoud naar de garage moest stond er een mooie PantherBlack Ford Focus 1.8 Trend. Geblindeerde ruiten en 18" velgen. Van een liefhebber geweest, die er goed voor gezorgd had. Weinig kilometers voor zijn leeftijd. In het weekend een proefrit gemaakt en overgegaan tot de koop. Je kan als een 18-jarige slechter beginnen
Jaar onderhoud
- 107.345 km
Onderhoud en apk. Voor de jaarlijkse apk en onderhoud gaat hij naar de plaatselijke Ford dealer. Ze rade mij een grote beurt aan. Omdat het al 5 jaar en 50.000 km geleden was. Verder geen bijzonderheden
1e jaar
- 95.167 km
Nu een jaar met de auto rond gereden. En het bevalt me nog steeds goed. Met de apk een kleine beurt uitgevoerd. voor de rest 2 zomerbanden vervangen en 2 winterbanden.
Een minder jaar
- 117.450 km
Het is weer tijd voor de APK. Het afgelopen jaar is niks stuk gegaan dus verder geen kosten. Voor de apk alles visueel langsgelopen en de slijtage punten leken aardig in orde. Ik dacht, mooi goedkoop dit jaar. Helaas, de roestduivel heeft ook deze ford te pakken gehad. Het subframe en de draagarm rechts achter waren afgekeurd op roest. Dit is gerepareerd en andere onderdelen uit voorzorg aangepakt. Meteen een laag tectyl erover. Een kleine beurt gegeven en we kunnen er weer een jaar tegen aan.
Ervaring algemeen
De Ford Focus mk1 staat bekend om zijn strakke onderstel. In de praktijk blijkt dit ook zo te zijn. Als jongere hou ik wel van snelheid en leuke bochten. En dat lukt wel met deze auto. De 1800 motor heeft voldoende koppel om snel te schakelen. Ook op de snelweg is deze motor een genot omdat met hogere snelheden lage toeren draait. 120km/h met 3000rpm. Je komt erachter dat deze auto zeer goed is als je in een andere auto rijdt.
Domper, airco kapot
- 113.252 km
De airco compressor is lek. Bij de garage geprobeerd te laten maken. Maar binnen een week werd hij niet meer koud. De kosten zijn vrij hoog, dus laat ik het erbij. Je mist de airco snel met een zwarte auto.
Still going strong
- 138.500 km
Afgelopen december is de auto weer gekeurd. Daarbij is de complete uitlaat vervangen omdat deze op meerdere punten lek was. Verder is er standaard onderhoud uitgevoerd door de Ford Dealer. Van het voorjaar werd het tijd dat er andere velgen op kwamen. 18" verkocht en 17" Duval velgen gekocht. In Mei is de auto 16 geworden. Normaal rij ik ongeveer 11000 km per jaar. Dit jaar heb ik de 11000 in het eerste half jaar al gereden. In de tussentijd geen problemen voor gekomen. Hij heeft me nog nooit laten staan.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Ford Focus
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Ford Focus 1.8 TDCi 115 pk Trend (2001)

Ford Focus 1.4i 16V Trend (1999)

Fiat 600 Jungla (1972) - Liefhebber Gezocht

Toyota bZ4X vs Volkswagen ID4 - Dubbeltest

'Volvo EX30: Chinese auto zonder dat mensen het weten' - AutoWeek Podcast

Lezersreacties (0)
Reageren