Ford Fiesta 1.8 DI Century (2000)

autoreview

Ford Fiesta 1.8 DI Century (2000)

Signalement

UitvoeringFiesta 1.8 DI Century
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf148.000 km
KM-stand laatst186.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 186.000 km

Met 1.250,00 bijbetalen op mijn Skoda Felicia '97 de auto 'zo meegenomen' bij Postma in Alkmaar. Bij de rechterwielkast was roest onder de lak zichtbaar (dec. 2008). Verder was de auto van binnen en buiten netjes. Uit het onderhoudsboekje bleek dat de Fiësta bij 140.000 km nog een kleine beurt had gehad bij een Ford dealer. Na enkele maanden wat gerammel hetgeen een stabilisatorrubber bleek te zijn. Bij ca. 155.000 km heb ik voor de zekerheid, bij de Ford dealer hier, de distributieriem laten vervangen (dure grap!). Hoewel deze uitvoering maar 45Kw is, kun je er in het verkeer zeer behoorlijk mee meekomen. De Fiësta ligt als een blok op de weg. Na ca. 9 mnd was er roest bij beide wielkasten achter en bleek er knap roest aan de dorpels. Voor de APK, sept. 2001, heb ik het plaatwerk in orde laten maken. Dat hielp niet erg want 3 mnd later zaten er weer behoorlijk blazen onder de lak. Inmiddels was de versnellingsbak iets hoorbaar wat volgens de Ford dealer niet echt een probleem was. Wat ik verder van de Fiësta kan zeggen is dat het prima rijdt, de stoelen zitten zeer behoorlijk en over de hele periode van 38.000 km heb ik gemiddeld 1:16,5 gehaald. Olie heb ik nauwelijks bijgevuld (1,5 ltr) en nooit laten verversen. Bij ca. 180.000 km werd het druklager van de koppeling hoorbaar en informatie leerde me dat reparatie ca. E 700,00 zou gaan kosten. Dit, en vooral ook de roest heeft me doen besluiten de Fiësta te vervangen door een Opel Astra.

Vergeten ...

  • 186.000 km

Het is geen DI maar een gewone 1.8
Let bij aanschaf van een Fiësta van bouwjaren terug op roest rond de wielkasten achter en dorpels. Postma in Alkmaar zou ik zelf niet aanraden.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.