en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Skeep © zei:De basisvorm komt wel erg overeen met de huidige Fiesta. Ik ben dan ook benieuwd of het echt wel een compleet nieuw model is of toch een doorontwikkeling van de huidige.
FordNL op facebook zei:De nieuwe Ford Fiesta Titanium is de belangrijkste versie in de reeks. Hij tilt de elegantie die we van de voorgaande Ford Fiesta uitvoeringen gewend zijn naar een nieuw niveau.
FordNL op facebook zei:De nieuwe Ford Fiesta ST-Line is herkenbaar aan zijn sportieve design en de karakteristieke wielophanging die met 10 mm is verlaagd. Hij is bovendien leverbaar met unieke lichtmetalen wielen, grille en bumpers.
FordNL op facebook zei:De nieuwe Ford Fiesta Vignale is uitgerust met 18-inch lichtmetalen wielen en voorzien van exclusieve details zoals met leder bekleedde zetels en hoogwaardige lakkleuren.
FordNL op facebook zei:De nieuwe Ford Fiesta Vignale is uitgerust met 18-inch lichtmetalen wielen en voorzien van exclusieve details zoals met leder bekleedde zetels en hoogwaardige lakkleuren.
Jazzik zei:FordNL op facebook zei:De nieuwe Ford Fiesta Vignale is uitgerust met 18-inch lichtmetalen wielen en voorzien van exclusieve details zoals met leder bekleedde zetels en hoogwaardige lakkleuren.
Wie legt mij uit wat "hoogwaardige lakkleuren" zijn? Zijn er hoogwaardige en minderwaardige kleuren bij Ford?
Moderator
Pjötr zei:Ik lees dat deze Fiesta wat meer "hoger in de markt staat", prima dat daar een Vignale voor is, maar ik vraag me af in hoeverre de gemiddelde Ford koper daarop zit te wachten. Bij Opel was dat ook niet echt een succesvolle strategie, en ik denk dat ook Ford meer een een auto is van "doe maar gewoon", maar de tijd zal leren.
Wouter82 zei:Tja ze moeten iets om de Ka+ ook maar enigszins verkoopbaar te maken![]()
Oh ja is ook zo Wouter, de Ka+. Daar had ik persoonlijk niet bij stil gestaan.
D. Elzinga zei:Oh ja is ook zo Wouter, de Ka+. Daar had ik persoonlijk niet bij stil gestaan.
Heeft er überhaupt iemand wel eens een Ka+ in gedachten dan? Volgens mij was dat suffe ding al in de vergetelheid geraakt voordat hij goed en wel in de showroom stond.:T
der Magistrat zei:D. Elzinga zei:Oh ja is ook zo Wouter, de Ka+. Daar had ik persoonlijk niet bij stil gestaan.
Heeft er überhaupt iemand wel eens een Ka+ in gedachten dan? Volgens mij was dat suffe ding al in de vergetelheid geraakt voordat hij goed en wel in de showroom stond.:T
Volledig off-topic hoor, maar ik zag er vandaag een. Ik fietste voorbij en keek nogal verwonderd naar een voor mij niet direct bekende, maar erg suf ogende Ford: Áh! Iemand rijdt een Ka+. Och, net als met de Ecosport heb ik zo weer wat om me over te verwonderen: waarom, waarom?
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:5. Stuurwielverwarming (primeur in deze klasse?)
Moderator
https://www.autoweek.nl/nieuws/bommetje-nieuwe-ford-fiesta-st/[size=x-large]Bommetje: nieuwe Ford Fiesta ST![/size]
Drie pitten, 200 pk!. Liefhebbers van hothatches wachten al even in spanning op de nieuwe Fiesta ST. Ford brengt de giftige lefgozer mee naar Genève en vandaag hebben we alle details al voor je! Uiteraard krijgt ook de nieuwe generatie Ford Fiesta een ST-versie, een variant die zich kan meten met de Volkswagens Polo GTI en Renaults Clio RS van deze wereld. Waar de uitgaande generatie over een 182 pk sterke 1,6-liter-Ecoboost-viercilinder beschikt, heeft de hagelnieuwe Fiesta ST een 200 pk en 290 Nm sterke 1.5 Ecoboost onder de kap. Waar de 1.5 Ecoboost in de Focus een vierpitter is, is het hart van de Fiesta ST een volledig nieuwe driecilinder... mét cilinderuitschakeling. Met zijn nieuwe krachtbron is de ST in staat in 6,7 seconden naar een snelheid van 100 km/h te denderen, tweetiende tel rapper dan zijn voorganger. Het gemiddeld verbruik moet op zo'n 4,9 l/100 km liggen. Voor het eerst voorziet Ford de Fiesta ST van diverse rijmodi die het karakter van de auto bepalen. Er valt te kiezen uit Normal, Sport en Track. Daarnaast monteert Ford een klep in de uitlaat die het geluid moet versterken. In het interieur wordt het geluid eveneens versterkt. Bij lage motorbelasting schakelt de driecilinder in het vooronder één cilinder tijdelijk uit. Begin 2018 verschijnt de ST op de Nederlandse markt, zowel met drie als met vijf portieren. De prijzen volgen in een later stadium. De Fiesta ST is niet de enige spierbundel in zijn segment die tijdens de Autosalon van Genève zijn publieksdebuut beleeft. Zo neemt Toyota de Yaris GRMN mee naar de Zwitserse beurs, met een 210 pk sterke 1.8 met supercharger de sterkste Yaris die we ooit hebben gezien.