Ford Fiesta | Facelift 2021

Guest
Toevoeging foto na introductie 21.00u:

Cyc1Sd3WEAAStxg.jpg

=================================================================================================

Bron

ford-fiesta-embargoed-web.jpg

Eerst maar eens meer foto's zien voor een goede beoordeling....

Guest
Ook op AutoExpress:

All-new version of Britain's best selling car is being revealed tonight but here's the first picture of the 2017 Ford Fiesta

Ford is set to reveal an all-new seventh generation Fiesta at a special launch event tonight, and Auto Express will be there to bring you all the news and pictures of the brand new supermini. For now though, Ford has whetted our appetites by sharing the first official image of the car on Twitter

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Verschrikkelijke foto, maar mooi dat Ford voor een rustig design heeft gekozen. Toch komt het bij Ford toch altijd allemaal een beetje willekeurig over, de finesse lijkt steeds te ontbreken bij de ontwerpen. Zoals de lijn tussen de koplampen en rommelige A-stijl, dat moet toch beter kunnen. Maar goed, inderdaad eerst maar eens betere foto's afwachten.

Guest
De basisvorm komt wel erg overeen met de huidige Fiesta. Ik ben dan ook benieuwd of het echt wel een compleet nieuw model is of toch een doorontwikkeling van de huidige.

Mach1

Gebruiker
Skeep © zei:
De basisvorm komt wel erg overeen met de huidige Fiesta. Ik ben dan ook benieuwd of het echt wel een compleet nieuw model is of toch een doorontwikkeling van de huidige.

Die gedachte had ik ook al bij het zien van de scoops en nu weer bijdeze beelden. Ik vind de huidige mooier, bij deze nieuwe is het scherpe er vanaf.

Guest
Van links naar rechts: Fiesta Active - Fiesta ST-line - Fiesta Vignale - Fiesta Titanium

slide_07.jpg

FordNL op facebook zei:
De nieuwe Ford Fiesta Titanium is de belangrijkste versie in de reeks. Hij tilt de elegantie die we van de voorgaande Ford Fiesta uitvoeringen gewend zijn naar een nieuw niveau.

slide_06.jpg

Achterkant van de ST-line

Cyc3hXKWQAAvanl.jpg

Guest
OFFICIEEL: DE NIEUWE FORD FIESTA!

KLIMT OP DE LADDER, OOK ALS VIGNALE!

Ford heeft zojuist in zijn Europese thuisbasis in Keulen de zevende generatie van de Fiesta aan de wereld voorgesteld!

Eerder vanavond liet de Britse tak van Ford al een afbeelding los van de splinternieuwe Fiesta. Nu hebben we meer beeld en meer informatie!

De nieuwe Fiesta is in vier smaken gepresenteerd. Er is een 'stylish' Titanium, een ST-Line, een Vignale én een Fiesta Active, een model dat min of meer getypeerd kan worden als een hoogpotige Fiesta met zwarte kunststof bumperranden.

Vanbinnen krijgt Fiesta een 8-inch scherm bovenop het dashboard geplaatst. Sony wordt aan de kant geschoven en B&O; Play is verantwoordelijk voor het audiosysteem.

Op veiligheidsgebied rept Ford over de komst van zaken als Pre-Collision Assist met Pedestrian Detection, Active Park Assist, Adaptieve Cruise Control, Blind Spot Information System, Lane Keep Aid en meer.

Autoweek sprak tijdens de onthulling kort met Ford CEO Mark Fields. We vroegen hem waarom Ford juist nu de Fiesta omhoog beweegt. "We zijn Ford sowieso als merk omhoog aan het brengen, onder meer met de Vignale-modellen. Ik denk niet dat we te laat zijn, de uitgaande Fiesta had genoeg opties voor diegene die daar behoefte aan hadden." Bang dat Ford nu klanten verliest aan de onderkant is hij niet . "Voor die mensen zit er genoeg in de pijplijn", zegt Fields met een grijns. "Maar daar ga ik je vanavond nog niets over vertellen"

Tegen verwachting in laat Ford tot op heden slechts summiere informatie los. Uitgebreide specificaties én meer beeldmateriaal, volgen spoedig!

FordNL op facebook zei:
De nieuwe Ford Fiesta ST-Line is herkenbaar aan zijn sportieve design en de karakteristieke wielophanging die met 10 mm is verlaagd. Hij is bovendien leverbaar met unieke lichtmetalen wielen, grille en bumpers.

5f9y2bpbemnl_800.jpg

Ford Fiesta Titanium

fm4y09pbww7u_800.jpg

h6gyjmyb9yl8_800.jpg

FordNL op facebook zei:
De nieuwe Ford Fiesta Vignale is uitgerust met 18-inch lichtmetalen wielen en voorzien van exclusieve details zoals met leder bekleedde zetels en hoogwaardige lakkleuren.

y00ylcsbkhbo_800.jpg

e3eyvzebf2qo_800.jpg

jfpyolnboagn_800.jpg

w87yyj6bvpvf_800.jpg

6wny5vhbndte_800.jpg

f0jy1iabi8ib_800.jpg

Lancia Lover

Gebruiker
Ah, het zoveelste model met horizontale, door de achterklep in tweeën gehakte, achterlichten. Lekker origineel.

Ik heb niet het idee naar een gloednieuw model te kijken, dus wat dat betreft had Ford wat mij betreft net zo goed door kunnen gaan met het huidige model. Tenzij het dashboard natuurlijk een wereld van verschil is, maar Ford kennende heb ik daar niet zo'n vertrouwen in... Wel leuk inderdaad dat er een driedeurs-uitvoering komt!

Barri

Moderator

Een nette evolutie van het huidige model. Ook leuk dat de verschillende uitvoeringen er verschillend uitzien (bumpers etc.).

929V6

Actieve Gebruiker
De voorkant van een Fiat Punto, de vouw en de oplopende ruiten opzij kennen we ook al van een paar honderd modellen en de achterkant is uitwisselbaar met nog een stuk of zes andere Fords. Een ideale auto om onopgemerkt in de massa te verdwijnen, dus.

s velthuis

Gebruiker
Inwisselbaar koreaans. Het mooie scherpe en eigentijdse wat de vorige twee zo kenmerkte is er wel af. Dit jaar met zo makkelijk en kia kunnen zijn. Jammer.

Jazzik

Gebruiker
FordNL op facebook zei:
De nieuwe Ford Fiesta Vignale is uitgerust met 18-inch lichtmetalen wielen en voorzien van exclusieve details zoals met leder bekleedde zetels en hoogwaardige lakkleuren.

Wie legt mij uit wat "hoogwaardige lakkleuren" zijn? Zijn er hoogwaardige en minderwaardige kleuren bij Ford?

JoostM

Gebruiker
Buitenkant ziet er echt goed uit. Interieur ook, al twijfel ik nog wel over het navigatiescherm, of ik dat zo mooi vind....

929V6

Actieve Gebruiker
Jazzik zei:
FordNL op facebook zei:

Wie legt mij uit wat "hoogwaardige lakkleuren" zijn? Zijn er hoogwaardige en minderwaardige kleuren bij Ford?

Ik gok dat het meer met de afwerking van de lak dan met de kleur zelf te maken heeft. Parelmoer, mica en dat soort dingen.

D Elzinga

Gebruiker
Net ontwerp maar totaal niet opzienbarend oid. Die Vignale zal straks trouwens wel een spotwaardig ding worden, denk ik zo(y)

Pjötr

Actieve Gebruiker
Hm, nette auto daar niet van. Maar meer ook niet.

Het valt me op dat Ford heel vaak, zeker bij de Fiesta, een soort Evolutie maakt van een oud model. Nou ja of in ieder geval zo lijkt het.

Fiesta 1 wordt opgevolgd door Fiesta 2, die optisch vooral wat meer afgerond lijkt te zijn.
Fiesta 3 wordt opgevolgd door nummer 4, die eigenlijk optisch alleen een andere neus en kont heeft en die dan weer wordt opgevolgd door 5, die ook weer een andere neus en kont lijkt te hebben.
De 6 was wel weer helemaal nieuw, en 7 ook, en dan deze 8e generatie lijkt me weer op een evolutie van nummer 7.
(Als ik de nummering van "mij" bekijk, lijkt er door mij een model als generatie niet als generatie door Ford gezien, geen idee welke)

Misschien is mijn analyse een beetje te zwart-wit, en zal er technisch wel het een en ander veranderd zijn.

Maar goed, dit model is wel leuk, en mooi dat er een 3deurs uitvoering komt EN een luxe Vignale. Ik lees dat deze Fiesta wat meer "hoger in de markt staat", prima dat daar een Vignale voor is, maar ik vraag me af in hoeverre de gemiddelde Ford koper daarop zit te wachten. Bij Opel was dat ook niet echt een succesvolle strategie, en ik denk dat ook Ford meer een een auto is van "doe maar gewoon", maar de tijd zal leren.

Wouter82

Moderator

Pjötr zei:
Ik lees dat deze Fiesta wat meer "hoger in de markt staat", prima dat daar een Vignale voor is, maar ik vraag me af in hoeverre de gemiddelde Ford koper daarop zit te wachten. Bij Opel was dat ook niet echt een succesvolle strategie, en ik denk dat ook Ford meer een een auto is van "doe maar gewoon", maar de tijd zal leren.

Tja ze moeten iets om de Ka+ ook maar enigszins verkoopbaar te maken :rolleyes:

Barri

Moderator

Ach, de DS3 liep ook altijd best lekker. Als je kan kiezen tussen een kale C-segmenter of een volle B-segmenter, dan zullen er zeker klanten zijn die voor het laatste kiezen.

Pjötr

Actieve Gebruiker
Oh ja is ook zo Wouter, de Ka+. Daar had ik persoonlijk niet bij stil gestaan.

@ Barri.
Eens, de DS3. Maar de Citroën-koper is ook wat minder conservatief he? Maar met het vergelijk van de C & B-segmenter ben ik het helemaal eens!
Het B-segment zijn tegenwoordig erg sterke aanbiedingen en goede auto's. Die eigenlijk helemaal niet meer onderdoen voor grotere auto's. Het verschil wordt volgens mij ook steeds kleiner.
Het is dat mijn ouders een Caravan hebben, die overigens niet supergroot is, en waarschijnlijk met gemak door deze Fiesta getrokken kan worden, maar anders waren zij ook wel overgestapt naar een kleinere auto.

Ik zie Ford meer als bijvoorbeeld Opel, (VW,) Toyota, Hyundai. Zonder het merk af te branden, maar dat zijn toch meer merken die (gevoelsmatig) niet de duurste uit de klasse zijn, de middenmoot. Niet de uitvinders van het wiel, maar ook niet de laatste die met iets komen. Gewoon leuke auto's (en merken) die soms wat uitschieters hebben (weggedrag wat bij Ford altijd goed was/is), maar tegelijkertijd wel een beetje "doe maar gewoon auto's" zijn. Waar overigens echt niets mis mee is, maar met zo'n imago is lastig om jezelf wat hoger in de markt te zetten.

Je kan een VanDerValk nog zo chique maken, 4sterren koks, weet ik het allemaal, en het interieur door mensen van het Hilton laten ontwerpen. Maar zolang het de naam VanDerValk draagt, zou het nooit op hetzelfde niveau zijn als een Hilton, hoe hard je ook probeert.

-edit-
De rode hierboven vind ik best een mooie auto. Qua kleur, velgen en interieur (en ontwerp) vind ik hem niet lelijk. Gewoon leuk, niets meer of minder.

s velthuis

Gebruiker
Wouter82 zei:
Tja ze moeten iets om de Ka+ ook maar enigszins verkoopbaar te maken :rolleyes:

Ook zo'n mislukt slap 13 in een dozijn aftreksel van een 10 jaar oude koreaan. Dat ding had nooit de naam van z'n originele stamvader mogen dragen.

D Elzinga

Gebruiker

Heeft er überhaupt iemand wel eens een Ka+ in gedachten dan? Volgens mij was dat suffe ding al in de vergetelheid geraakt voordat hij goed en wel in de showroom stond.:T

Guest
Je kunt pas een interessante auto ontwerpen als je het risico neemt dat veel mensen hem lelijk gaan vinden.. Dat risico neemt alleen Citroën (Cactus), misschien Toyota, Nissan (Juke).. Wie nog meer? Een tijdje terug nog Peugeot met de haaiebek.

Ford is zeker al decennia 'Koreaans' bezig dan. Eigenlijk andersom, in de vroege Hyundais zie je duidelijk de Ford Korea-erfenis.

der Magistrat

Gebruiker
D. Elzinga zei:

Heeft er überhaupt iemand wel eens een Ka+ in gedachten dan? Volgens mij was dat suffe ding al in de vergetelheid geraakt voordat hij goed en wel in de showroom stond.:T

Volledig off-topic hoor, maar ik zag er vandaag een. Ik fietste voorbij en keek nogal verwonderd naar een voor mij niet direct bekende, maar erg suf ogende Ford: Áh! Iemand rijdt een Ka+. Och, net als met de Ecosport heb ik zo weer wat om me over te verwonderen: waarom, waarom?

verlichting2

Gebruiker
Waarom worden de turboloze 3 cilinders nu een 1100 terwijl de turbo's op een 1000 cc blijven zitten? Eerder zagen we ook zoiets bij de Twinair in de Panda. De turboloze versie heeft meer slagvolume dan de turbovariant.

Is er een techneut in de zaal (op het forum) die mij dit in begrijpelijk Nederlands kan uitleggen?

Het dash van de nieuwe Fiesta is echt een mega verbetering. De achterkant vind ik wat anoniem, terwijl de straks oude Fiesta daarin juist zijn herkenbaarheid had.

smarter

Gebruiker
Ik gok zelf dat voldoende trekkracht onderin bij lage toeren de grootste uitdaging is bij de turboloze variant, iets meer slagvolume helpt dan een beetje mee. Bij de turbo versies is dat niet nodig, dus zo min mogelijk CC's helpen daar dan weer mee voor een lagere (theoretische) CO2 uitstoot.

smarter

Gebruiker
Trouwens, naast de 4 reeds gepresenteerde versies komt er ook gewoon een prijsbewuste Trend uitvoering direct vanaf de introductie in Juli.

smarter

Gebruiker
der Magistrat zei:
D. Elzinga zei:

Volledig off-topic hoor, maar ik zag er vandaag een. Ik fietste voorbij en keek nogal verwonderd naar een voor mij niet direct bekende, maar erg suf ogende Ford: Áh! Iemand rijdt een Ka+. Och, net als met de Ecosport heb ik zo weer wat om me over te verwonderen: waarom, waarom?

Over de Ka+: Ik had er zelf op voorhand weinig van verwacht, maar diverse klanten zijn er prima over te spreken. Meer zitruimte dan Fiesta op de achterbank, hogere instap en zeker de oudere generatie kan soms moeilijk wennen aan een 1.0 3 cilinder en ziet de meerwaarde van een 1.2 4 cilinder motor met 85pk merk ik op de showroomvloer. De Ka+ rijdt heel vergelijkbaar met de 2005 Fiesta of Fusion die ze nu in willen inruilen. Ik snap alleen zelf echt niet waarom de naam Ka gebruikt wordt voor dit model, echt een misser,

Over de Ecosport: Los van het model waarvan je houdt of niet is de Ecosport zoals deze nu verkocht wordt echt een andere auto dan hoe deze 2 jaar geleden geïntroduceerd werd. Deze is nu wel normaal geprijsd (ca. € 3.000 prijsverlaging gehad vorig jaar) en de onderstel-afstemming is aangepast, het reservewiel achterop is optioneel geworden en de interieur afwerking (metalen deurgrepen, half lederen bekleding, mooiere hemelbekleding, Sony audio met navigatie beschikbaar enz.) is flink verbeterd. Veel auto's worden beoordeeld op basis van de eerste testen en beoordelingen bij introductie, maar vaak worden deze doorlopend verbeterd naar aanleiding van deze kritieken, maar dat lees je niet vaak terug.

Ook de huidige Fiesta zoals deze nu in de showroom staat heeft in mijn ogen echt een veel beter interieur en dashboard dan ten tijde van de introductie in 2008. Medio 2011 is het hele dashboard van lichtgrijs naar zwart gewijzigd, vanaf 2013 metalen deurgrepen, pianoblack afwerking, navigatie met kleurenscherm, alle displays en knopverlichting van rood naar blauw, mooier leer op het stuur, mooiere hemelbekleding, stof i.p.v. plaatstalen achterzijde van achterbank enz. De basis vorm en indeling zijn niet gewijzigd, maar wat er nu nieuw in de showroom staat tot zomer volgend jaar is absoluut een prima aanbod. De nieuwe Fiesta gaat echt wel hoger geprijsd worden dan de huidige aanbiedingen, zeker als ze weer een prijs-stap willen maken t.o.v. de Ka+

Vergeet ook niet de prijsstijgingen bij alle merken de laatste paar jaar. A-segment met 5-deuren, airco, radio en een motor van 75pk kost tegenwoordig gewoon gemiddeld 14-15K rijklaar. De tijd dat je voor 10K klaar was is al even geleden.

Springbok

Gebruiker
Ik vind het wel echt een mooie auto weer. Net als de huidige, wat nog steeds wel mijn favo B-segmenter is.

In leuke uitvoering met lekkere motor vast weer heerlijk om te rijden. Zo in het rood hierboven: pak maar in.

Guest
FORD VERWACHT VEEL VAN FIESTA ST-LINE
4 SMAKEN, 4 KOPERSGROEPEN

Deze week stelde Ford een hagelnieuwe Fiesta aan de wereld voor. Wij vroegen Ford Nederland welke variant naar verwachting het hardst gaat lopen.
De zevende generatie Fiesta werd deze week tijdens een Go Further-event naar voren geschoven. Met de komst van de dit jaar op de markt verschenen Ka++ heeft Ford aan de onderkant van het B-segment een nieuweling, wat ruimte schept voor de Fiesta om te klimmen op de ladder.

Het is dan ook niet voor niets dat de Fiesta, net als de Focus op termijn, ook als Vignale is voorgesteld. De luxueus aangeklede Fiesta is één van de vier smaken waarin de compacte Ford wordt aangeboden. Naast de Vignale staan de Active, ST-Line en Titanium op de menukaart.

Welke versie het hardst gaat lopen, kan Ford op dit moment nog niet zeggen. "Het is een beetje koffiedik kijken, elke versie zal natuurlijk wel zijn eigen groep kopers vinden," vertelt Ford Nederland ons. Wel lijkt Ford veel te verwachten van de ST-Line, de lager op de weg gelegen Fiesta met sportief DNA. "Als we naar de huidige Fiesta kijken, dan zien we dat de kort geleden gelanceerde ST-Line het erg goed doet." Op motorenvlak, verwacht Ford logischerwijs het meest van de nieuwe 1.1-liter benzinemotor én de 1.0-liter EcoBoost. De 1.5 TDCi diesel zal een kleinere rol spelen op de Nederlandse markt.

AutoWeek

----

Naar mijn mening smoelen de ST-line en de Vignale het beste. Aangezien de Vignale vermoedelijk wat prijziger is, lijkt het logisch dat de ST-line de kar moet gaan trekken. Wel even afwachten of de 10mm verlaging de auto niet te stug maakt.

Paar dingen vallen op:

1. Die deurgrepen lijken wel uit een Giulietta te komen
2. De ruimte op de achterbank lijkt niet over te houden, maar de stoel staat ook wel heel erg ver naar achter.3
3. Hoofdruimte achterin lijkt ondanks/dankzij panoramadak in orde.
4. Cluster voor de neus is wel een beetje old-fashion. Daar was wat mooiers mogelijk geweest
5. Stuurwielverwarming (primeur in deze klasse?)
6. Aankleding binnenin. Blijft een heerlijke combinatie (zwart leer / rode details)

Per saldo: (y)

Cd6lop

Gebruiker
Een heel nette B-segment auto, ben benieuwd naar de eerste reviews. Met name het interieur ziet er goed uit. Afwerking en uitrusting gaan ook steeds meer de richting op van C-segment, het ziet er allemaal zeer verzorgd en volwassen uit. Jammer dat Ford zulke missers in het modellen gamma heeft als de Ka+ en Ecosport. Met deze Fiesta hebben ze weer een topper in huis.

Volgend jaar komt de nieuwe Polo en waarschijnlijk ook een volledig nieuwe Yaris. Het wordt straks nog moeilijk kiezen in het B-segment.

Wouter82

Moderator

ST

u73yvftbbbnx.jpg

t8wycenbviss.jpg

8yzyqvbbgzq0.jpg

0g1ypuib4bzh.jpg

[size=x-large]Bommetje: nieuwe Ford Fiesta ST![/size]

Drie pitten, 200 pk!. Liefhebbers van hothatches wachten al even in spanning op de nieuwe Fiesta ST. Ford brengt de giftige lefgozer mee naar Genève en vandaag hebben we alle details al voor je! Uiteraard krijgt ook de nieuwe generatie Ford Fiesta een ST-versie, een variant die zich kan meten met de Volkswagens Polo GTI en Renaults Clio RS van deze wereld. Waar de uitgaande generatie over een 182 pk sterke 1,6-liter-Ecoboost-viercilinder beschikt, heeft de hagelnieuwe Fiesta ST een 200 pk en 290 Nm sterke 1.5 Ecoboost onder de kap. Waar de 1.5 Ecoboost in de Focus een vierpitter is, is het hart van de Fiesta ST een volledig nieuwe driecilinder... mét cilinderuitschakeling. Met zijn nieuwe krachtbron is de ST in staat in 6,7 seconden naar een snelheid van 100 km/h te denderen, tweetiende tel rapper dan zijn voorganger. Het gemiddeld verbruik moet op zo'n 4,9 l/100 km liggen. Voor het eerst voorziet Ford de Fiesta ST van diverse rijmodi die het karakter van de auto bepalen. Er valt te kiezen uit Normal, Sport en Track. Daarnaast monteert Ford een klep in de uitlaat die het geluid moet versterken. In het interieur wordt het geluid eveneens versterkt. Bij lage motorbelasting schakelt de driecilinder in het vooronder één cilinder tijdelijk uit. Begin 2018 verschijnt de ST op de Nederlandse markt, zowel met drie als met vijf portieren. De prijzen volgen in een later stadium. De Fiesta ST is niet de enige spierbundel in zijn segment die tijdens de Autosalon van Genève zijn publieksdebuut beleeft. Zo neemt Toyota de Yaris GRMN mee naar de Zwitserse beurs, met een 210 pk sterke 1.8 met supercharger de sterkste Yaris die we ooit hebben gezien.
https://www.autoweek.nl/nieuws/bommetje-nieuwe-ford-fiesta-st/

Lancia Lover

Gebruiker
Wat een nietszeggend ding. Daarbij past hij voor mij wel prima in het rijtje van alle andere Fiesta's, want behoudens de vorige generatie pre-facelift hebben Fiesta's me nooit echt kunnen bekoren. Hoe fijn ze ook reden. Deze ST verandert daar helaas weinig aan.

Jarnoootje

Gebruiker
Ben met name benieuwd naar de basisversie van deze Fiesta. Tot nu toe alleen maar de dikste varianten van binnen en buiten gezien. Denk dat het gros toch voor een basis versie zal gaan zonder o.a. climatecontrol en stuurwielbediening.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Van de ST word ik ook niet direct heel vrolijk, de auto oogt op de foto's al een beetje goedkoop en maakt niet echt hebberig, dan vind ik een Peugeot 208 GTi veel chiquer. Verder zal het vast wel weer de referentie worden op het gebied van rijden, zeker zolang Renault geen Clio RS met handbak heeft. De motor lijkt ook een fraai stukje techniek te zijn, 200 pk uit 1,5-liter inhoud is nogal wat, al peutert Ford ook 140 pk uit een 1,0-liter motor.

Bovenaan