AutoWeek 9 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 9 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Daihatsu
  • Cuore
12

autoreview

Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2005)

Anoniem
  • Review
8 februari 2015 om 19:07
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCuore 1.0 12V Kyoto
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf63.500 km
KM-stand laatst63.500 km
Gemiddelde lezerswaardering: 85%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Emotie versus ratio

  • 63.500 km
  • 8 februari 2015

Nadat een achterwiel van mijn 205 XS met waarschijnlijk* iets van 350.000 op de teller een scheef ging staan en tegen de auto aan begon te lopen, werd het tijd om naar iets nieuws te gaan kijken. De 206 leek een goede opvolger, maar die is volgens mij in vergelijking met de 205 alleen maar zwaarder en minder betrouwbaar geworden.

*De teller was uit zichzelf wat sneller gaan draaien, dus hij heeft ook wel eens op de 700k gestaan.

Toen maar op zoek gegaan naar een betrouwbaar en zuinig wagentje. Die 205 heeft namelijk ook wel eens wat kuren gehad met de injectie. (Niet handig als je motor in een bocht uitvalt...)

Dan maar op zoek naar een auto waarbij de motor blijft draaien in de bocht. (Achteraf gezien ligt die Peugeot toch 10x beter in de bocht dan een Cuore met standaard 12" wieltjes).

12-1-2009
76.345: Kleine beurt

3-2-2009
78.000: De 12" stalen wielen vervangen door lichtmetalen wielen van Daihatsu met Continental EcoContact 3 165/65/R13. Een wereld van verschil ten opzichte van die kleine rotbandjes zonder een merk waar je vrolijk van wordt.

12-7-2009
90.000: Radio met bluetooth geïnstalleerd en 16cm speakers in de deuren gedaan. In de deuren gelijk wat Vibraflex geplakt, met als bonus dat hij niet meer zo blikkerig klinkt bij het dichtslaan van de deur.

13-7-2009
90.401: Grote beurt met distributieriem en V-snaar.

4-11-2009
100.080: APK + eindstuk uitlaat vervangen

12-1-2010
106.004: Kleine beurt, accu, ruitenwissers en koplampen

19-3-2010
109.280: Webasto open dak in laten bouwen. Ideaal!

27-5-2010
115.092: 2x Conti EcoContact 3

9-6-2010
115.850: 2x ruitenwisser

13-7-2010
118.753: Kleine beurt

23-10-2010
131.390: Versnellingsbakolie vervangen (SynPower 75W90) De dealer 'vergeet' dit gewoon bij 90k te doen, ondanks dat het in het boekje staat.

27-11-2010
135.569: Zelf beurt uitgevoerd; bougies, filters en Mobil 1 5W30.

27-12-2010
137.589: Rijdt er een sportwagen naast me? Nee, mijn uitlaat is gebroken...Standaard kwaaltje van de Cuore, en de dealer heeft hem dan gelukkig ook op de plank liggen.

1-2-2011
139.419: Motorlampje gaat branden. Nog een Cuore kwaal te pakken; de lambda sonde! Laten vervangen door een Bosch.

18-7-2011
147.350: Zelf de remschijven + blokken voor vervangen. (Waarschijnlijk nog het eerste setje, nu waren ze ook echt op...)

26-10-2011
150.076: Olie + filter Mobil 1 5W30 zelf ververst.

4-2-2012
159.567: Accu zelf vervangen door een Yuasa 53520YC. (Omdat het startmotortje een beetje lafjes klonk).

3-4-2012
165.150: Olie + filter zelf vervangen. (Mobil 1 5W30).

18-6-2012
171.861: 2x Conti EcoContact 3

6-10-2012
180.169: Zelf grote beurt uitgevoerd met distributie, olie (Mobil 1 5W30), bougies, ruitenwissers en 2x koplamp.

8-4-2013
193.000: Middenarmsteun geïnstalleerd. (Origineel Daihatsu, bij de dealer via Marktplaats voor prima prijs).

24-5-2013
195.405: Klein beurt met olie + filter en achterruitenwisser bij de dealer uit laten voeren.

22-11-2013
202.372: Stuurkogel laten vervangen vanwege de APK.

5-9-2014
214.908: Olieleiding en brandstofvulpijp bij de dealer onder garantie laten vervangen. Erg attent van Vakgarage Accuraat te Maarssen om mij daar op te wijzen.

19-9-2014
215.127: Kleine beurt met olie- en luchtfilter zelf uitgevoerd. Uiteraard weer Mobil 1 5W30.

10-11-2014
216.431: APK en een geoxideerde stekker bij de kentekenverlichting laten maken.

Al met al heb ik nu 156.000 kilometer in dit wagentje gereden en het bevalt prima. Het is geen strepentrekker, maar bij de verkeerslichten ben je toch vaak lekker snel weg. Na de 60 word je dan wel weer ingehaald, maar dan is de lol er toch al vanaf. In korte bochten en in de stad is het ook prima sturen. In lange bochten op de snelweg is het al meer een uitdaging, maar met een beetje lef kun je nog best snel door die bochten heen. Tenzij de snelweg hobbelig is, dan raakt hij snel uit balans.

De radiateur is al jaren flink dichtgeslagen, dus ik heb al een vervangend exemplaar van de sloop liggen. Net als een dynamo, die zal er te zijner tijd ook wel eens mee stoppen.

Voor de rest denk ik dat dit blokje de 300.000 wel aan moet kunnen. Netjes warmrijden, goed onderhoud met goede olie en geen ondertoeren maken, dat zie je nu wel bij die Aygo-drieling. Het nieuwe rijden vind ik sowieso niets, maar met deze autootjes moet je het zeker uit je hoofd laten.

14-2-2015
Leuk dat er positieve reacties zijn in plaats van 'Wat moet je met zo'n bejaardenkarretje?'. Als je een auto van je eigen geld koopt is het wel prettig als je iets betrouwbaars hebt. Het feit dat deze auto's vaak als boodschappenwagens worden gebruikt en toch na 150k nog lopen geeft aan dat het gewoon goed spul is. De boodschappenkilometers zijn killing voor een auto. Dus als je er met respect voor de techniek lange stukken mee rijdt, is het echt geen kunst om er 300k zonder noemenswaardige problemen mee te rijden. De eerste downsized TSI met 250k+ moet ik nog tegenkomen op een autowebsite...

21-11-2015: Auto verkocht! Na 7,5 jaar en ruim 161.000km is het dan zo ver. 'Jammer genoeg' krijg ik een auto van de zaak (Astra 1.0). In de tussentijd ook nog anderhalve maand in een 1.2 TSI gereden met 140.000 op de klok: die turbo klonk ook al niet meer fris :-)

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Daihatsu Cuore
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.0 Comfort Airco / APK 29-04-2022

    Daihatsu Cuore 1.0 Comfort Airco / APK 29-04-2022

    • 2009
    • 128.068 km

    € 3.500

    1.0-12V Sport el pakket stuurbekrachtiging

    Daihatsu Cuore 1.0-12V Sport el pakket stuurbekrachtiging

    • 2004
    • 179.049 km

    € 995

    1.0-12V Tokyo 5 Deurs Automaat Nwe APK N.A.P.

    Daihatsu Cuore 1.0-12V Tokyo 5 Deurs Automaat Nwe APK N.A.P.

    • 2005
    • 115.182 km

    € 2.950

Meer Daihatsu Cuore occasions

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Daihatsu Cuore specificaties
  • Daihatsu Cuore occasions
  • Daihatsu Cuore video's
Advies en informatie
  • Daihatsu Cuore tests
  • Daihatsu Cuore gebruikersreviews
  • Daihatsu Cuore index
Daihatsu Copen 0.7 turbo - Op de Rollenbank

Daihatsu Copen 0.7 turbo - Op de Rollenbank

Een Daihatsu Copen? Daar heeft Ghisbert van Ginhoven, die sinds jaar en dag de rollenbank bedient,...

Lees meer
 

Daihatsu Cuore reviews

  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    12
    • 1 augustus 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2006)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2006)

    3
    • 9 september 2019
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2006)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2006)

    4
    • 27 oktober 2017
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2005)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2005)

    3
    • 16 februari 2017
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2005)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2005)

    12
    • 8 februari 2015
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2006)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2006)

    21
    • 17 april 2014
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V (2005)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V (2005)

    4
    • 5 juni 2013
meer reviews
Daihatsu Sirion 2 1.3 16V - 2007 - 341.870 km - Klokje Rond

Daihatsu Sirion 2 1.3 16V - 2007 - 341.870 km - Klokje Rond

110

Je kunt geen autofolder openslaan of er wordt wel beweerd dat een model past bij een ‘actieve...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2003)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2003)

    7
    • 23 december 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 Comfort Plus S (2011)

    Daihatsu Cuore 1.0 Comfort Plus S (2011)

    2
    • 23 september 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore XTi-12V (1999)

    Daihatsu Cuore XTi-12V (1999)

    3
    • 31 augustus 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    12
    • 1 augustus 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2008)

    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2008)

    • 23 mei 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2009)

    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2009)

    1
    • 23 mei 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 Premium (2008)

    Daihatsu Cuore 1.0 Premium (2008)

    4
    • 15 oktober 2019
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Perodua Ativa: meer dan een wisseltruc

    Perodua Ativa: meer dan een wisseltruc

    9
    • 4 maart 2021
  • Autonieuws
    Facelift voor Daihatsu's grootste sedan

    Facelift voor Daihatsu's grootste sedan

    10
    • 1 februari 2021
  • Autonieuws
    Daihatsu toont vijf losgeslagen concept-cars

    Daihatsu toont vijf losgeslagen concept-cars

    25
    • 28 december 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2003)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2003)

    7
    • 23 december 2020
  • Autonieuws
    De Vluchtstrook: Daihatsu met een vleugje De Tomaso

    De Vluchtstrook: Daihatsu met een vleugje...

    9
    • 13 december 2020
  • Review
    Daihatsu Charade 1.3i SG (1993)

    Daihatsu Charade 1.3i SG (1993)

    1
    • 7 december 2020
  • Autonieuws
    Vijf 'vergeten' 4x4's voor minder dan € 3.000

    Vijf 'vergeten' 4x4's voor minder dan €...

    49
    • 5 december 2020

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep