Citroën Xsara Break 1.6i 16V Différence (2003)

autoreview

Citroen Xsara Break
Citroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara - interieurCitroen Xsara - interieur

Signalement

UitvoeringXsara Break 1.6i 16V Différence
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De auto rijdt prima, accelereert behoorlijk snel zolang je "m maar op toeren houdt. Bij hogere snelheden (>> 120)wel aardig wat windgeruis, maar zo hard mag je toch niet in Nederland.
De stoelen zijn erg goed, ook op lange ritten. Wel hebben we een lendensteun in laten bouwen. De instap is aan de lage kant. Ik zou niet graag met drie volwassenen achterin zitten, dan wordt de beenruimte wel erg beperkt, maar dan moet je misschien ook maar een groter model auto kopen. Ongeveer alles zit er op en eraan, het enige dat ontbreekt zijn een lendensteun en electrische ramen achter. De Climate Control doet ongemerkt z"n werk, een hele vooruitgang na de handbediende airco in onze vorige auto. De kofferruimte is groter dan je aan de buitenkant zou verwachten m.n. omdat de wielkasten maar een klein stukje naar binnen steken. We hebben een LPG-installatie (AG) in laten bouwen op de plek van het reservewiel. Daarvan merk je in de praktijk helemaal niets, de auto is niet merkbaar trager en ook het overschakelen van benzine op LPG (hij start altijd op bezine) gaat ongemerkt.

PROBLEMEN

Na aflevering bleek de cruise control niet te werken, dus heb ik snel een afspraak gemaakt.
Ongeveer een week na aflevering, nog voor de afspraak m.b.t de cruise control, vroeg een collega mij of ik nooit remde. De remlichten bleken het dus ook niet te doen. Ik kon gelukkig wel direct terecht bij de dealer, waar bleek dat er in het electronisch systeem iets niet goed zat (vraag mij niet wat). Toen de remlichten het weer deden, deed de cruise control het overigens ook weer.
Daarnaast kwam er af en toe een fluitend/piepend geluid onder de motorkap vandaan. Tijdens de 20.000-km beurt kon men niks vinden, maar na die beurt hebben we het geluid nooit meer gehoord.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.