Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Citroen
  • Xsara Break

Citroën Xsara Break 1.6i 16V Différence (2003)

autoreview

6
Citroën Xsara Break 1.6i 16V Différence (2003)
The Ghostbusters
  • The Ghostbusters16
  • Gebruikersreview
28 januari 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringXsara Break 1.6i 16V Différence
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst132.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 144.000 km
  • 27 januari 2008

Revieuw Afgesloten.

“Je koopt toch geen Citroen!! Ga voor een Opel!”
Dit waren de woorden die mijn inmiddels ex-zwager zei toen ik hem vertelde dat ik overwoog om mijn Xsara aan te schaffen.
Eigenwijs als ik ben heb ik gelukkig zijn advies in de wind geslagen. Ik zal u nu aangeven waarom:
Als PSA rijder, nooit iets anders dan Peugeot of Citroen, ben ik redelijk in mijn nopjes met mijn Xsara-break. Ik geeft toe een 307 SW had de voorkeur, maar deze werd met alles erop en eraan te duur.
Comfort:
Toch merk ik dat ik voor comfort ga. De Xsara is redelijk stil, mede door de extra motorisolatie die ik onder de motorkap heb laten plaatsen. De vering is soepel genoeg zeker met alle verkeersdrempels van tegenwoordig. Een nadeel van de soepele vering is enige zijwindgevoeligheid.
De voerstoelen mogen iets meer steun geven, met name in de onderrug.
Degelijk:
Naar mijn mening is de auto degelijk gebouwd. Ik heb nu reeds 110000 km gereden en ik heb in deze 5 jaar nog maar 1 mankement gehad: de radiotor lekte en is onder garantie vervangen.
Het kraken valt mee. Wat ik wel merk, zeker nu het winter is, is dat het afdekscherm van de achterbak minder makkelijk inrolt. Ik denk dat een groot deel van de weekmakers verdampt zijn. Ik koop nooit meer een donkerblauwe auto. Chique kleur die alles toont…
Uitrusting:
Voor zijn prijs is de auto redelijk compleet:
Cruisecontrole, deze heeft zijn geld dubbel en dwars terugverdiend. In tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt vind ik de cruisecontrole goed te bedienen. Met twee vingers is de snelheid meer dan goed te regelen.
Elektrische ramen voor. De bediening zit helaas op het middenconsole, lastig te bereiken maar door de airco heb je de bediening weinig nodig.
1 elektrisch verstelbare rechter buitenspiegel. Waarom geen 2? Citroen zal denken links is toch goed met de hand te verstellen. Kan alleen maar meer kapot gaan.
Airco. Temperatuurgeregeld. Doet zijn werk goed .
Boordcomputer: verbruik, buitentemperatuur, geopende deuren worden mooi aangegeven
Veiligheid:
Redelijk goed te noemen: 6 airbags, break-assist. Ik heb twee maal met volle bepakking een noodstop moeten maken met een snelheid van 130 km per uur. De auto bleek stabiel en zelf de alarmlichten branden om het achterop komende verkeer te alarmeren.
Ruimte:
De binnen ruimte ervaar ik als normaal. Ik vrees wel het ergste wanneer onze kinderen langer dan 1.70 meter zullen worden. De beenruimte achter wordt dan beperkt. Lang leve de echte kunst-lederen achterkant vande voorstoelen. Goed schoon te maken na een dagje bos.
Over de kofferbak niets dan lof. Op een vakantie nemen we rustig 3 grote weekendtassen mee, 2 kinderfietsen, het nodige speelgoed, etc mee. Een dakbak is gelukkig niet nodig.
Verbruik:
Ik ben een rustige rijder en 1 op 16 is goed haalbaar. 130 en volbepakt naar Franrijk: 1 op 15
Olieverbruik is nihil. Bijvullen is niet nodig

Onderhoud (na 120.000 km.): Buiten de reguliere beurten nagenoeg geen extra onderhoud. Tot nu toe 4 banden, 1 set remblokken, het repareren van de stoel en vervangen van de lampjes van de boordcomputer.

Einde van een revieuw:
De Xsara is ingeruild voor een C3 Picasso. De Xsara heeft ons nimmer de afgelopen 144000 teleurgesteld.
Na 6,5 jaar werd het tijd voor een nieuwe.
Ik wens de volgende eigenaar veel rijplezier toe!

PROBLEMEN

  • 132.000 km
  • 27 januari 2008

Een lekkende radiator binnen twee jaar. Netjes verholpen onder garantie
De achterremmen willen nogal piepen. Lastig te verhelpen. Ook een nieuw setje blokken geeft weer vrolijk een piep.
De lak vind ik nogal krasgevoelig. Het kan aan de kleur liggen, maar in het vervolg nooit meer een donkerblauwe.

Ik verwacht in de toekomst geen grote problemen. Op naar de 10 jaar. 220000 moet makkelijk haalbaar zijn.

Op een dag zag ik een losse bout liggen onder de pedalen. Waar zou deze vandaan komen? Na twee weken bleek de hoogteverstelling van de bestuurdersstoel kapot te zijn. Schijnt meer voor te komen.

Het mechaniek van het raam aan de bestuurderszijde is vervangen omdat het raam niet meer naar beneden ging. Een kostbarde aangelegenheid, maar het raam gaat nu wel vrolijk open en dicht. Overigens heb je pas dan in de gaten hoe vaak je gebruik maakt van dat raam, parkeergarages, tolpoortjes, etc..

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Citroën Xsara? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Citroën Xsara
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Citroën Xsara 1.6i-16V Différence

    Citroën Xsara 1.6i-16V Différence

    • 2003
    • 193.000 km

    € 900

    Citroën Xsara Coupé 1.6i 16V VTR

    Citroën Xsara Coupé 1.6i 16V VTR

    • 2004
    • 140.983 km

    € 999

    Citroën Xsara 1.8I-16V DIFFERENCE / INCL. NIEUWE APK !

    Citroën Xsara 1.8I-16V DIFFERENCE / INCL. NIEUWE APK !

    • 2004
    • 197.482 km

    € 1.640

Meer Citroën Xsara occasions

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Citroën Xsara specificaties
  • Citroën Xsara occasions
  • Citroën Xsara video's
Advies en informatie
  • Citroën Xsara tests
  • Citroën Xsara gebruikersreviews
  • Citroën Xsara index
PREMIUM
Citroën C4 Spacetourer vs. Dacia Jogger - Dubbeltest

Citroën C4 Spacetourer vs. Dacia Jogger - Dubbeltest

Geen enkel merk weet het concept veel-voor-weinig zo goed aan de man te brengen als Dacia....

Lees meer
 

Citroën Xsara reviews

  • Gebruikersreview
    Citroen Xsara Break 1.6i 16V Différence (2003)

    Citroen Xsara Break 1.6i 16V Différence...

    2
    • 20 juli 2019
  • Gebruikersreview
    Citroën Xsara Break 1.6i 16V Différence (2005)

    Citroën Xsara Break 1.6i 16V Différence...

    5
    • 24 juli 2014
  • Gebruikersreview
    Citroën Xsara Break 1.6i 16V Différence (2004)

    Citroën Xsara Break 1.6i 16V Différence...

    20
    • 12 december 2011
  • Gebruikersreview
    Citroën Xsara Break 2.0 HDI 90pk Ligne Prestige (2003)

    Citroën Xsara Break 2.0 HDI 90pk Ligne...

    3
    • 5 juni 2010
  • Gebruikersreview
    Citroën Xsara Break 1.6i 16V Différence (2005)

    Citroën Xsara Break 1.6i 16V Différence...

    • 21 december 2009
  • Gebruikersreview
    Citroën Xsara Break 1.6i 16V Différence (2005)

    Citroën Xsara Break 1.6i 16V Différence...

    2
    • 14 november 2008
  • Gebruikersreview
    Citroën Xsara Break 1.6i 16V Différence (2003)

    Citroën Xsara Break 1.6i 16V Différence...

    6
    • 27 januari 2008
meer reviews
Citroën C3 1.1i – 2004 – 618.738 km - Klokje Rond

Citroën C3 1.1i – 2004 – 618.738 km - Klokje Rond

Bij Michel Tulp klotst het geld niet tegen de plinten. Evengoed moet hij veel autorijden: jaarlijks...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Citroen Xsara 1.6i Ligne Prestige (1999)

    Citroen Xsara 1.6i Ligne Prestige (1999)

    1
    • 11 november 2021
  • Gebruikersreview
    Citroen Xsara Coupé 1.6i 16V VTR (2001)

    Citroen Xsara Coupé 1.6i 16V VTR (2001)

    • 19 augustus 2019
  • Gebruikersreview
    Citroen Xsara Break 1.6i 16V Différence (2003)

    Citroen Xsara Break 1.6i 16V Différence...

    2
    • 20 juli 2019
  • Gebruikersreview
    Citroën Xsara Break 2.0 HDI 90pk Ligne Prestige (2002)

    Citroën Xsara Break 2.0 HDI 90pk Ligne...

    4
    • 16 maart 2018
  • Gebruikersreview
    Citroën Xsara Break 1.6i Ligne Prestige (2000)

    Citroën Xsara Break 1.6i Ligne Prestige...

    3
    • 5 maart 2017
  • Gebruikersreview
    Citroën Xsara 1.6i Ligne Prestige (1999)

    Citroën Xsara 1.6i Ligne Prestige (1999)

    2
    • 7 september 2016
  • Nieuws
    Facelift Friday: Citroën Xsara

    Facelift Friday: Citroën Xsara

    56
    • 17 juni 2016
Merk
Merk
  • Nieuws
    Vijf occasions voor de doe-het-zelver

    Vijf occasions voor de doe-het-zelver

    4
    • 12 augustus 2022
  • Nieuws
    Citroën LNA (1982) - Liefhebber Gezocht

    Citroën LNA (1982) - Liefhebber Gezocht

    42
    • 10 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen C4 SpaceTourer PureTech 130 Business (2020)

    Citroen C4 SpaceTourer PureTech 130 Business...

    1
    • 10 augustus 2022
  • Nieuws
    Vijf EV-occasions voor weinig

    Vijf EV-occasions voor weinig

    135
    • 5 augustus 2022
  • Citroën C3 1.1i – 2004 – 618.738 km - Klokje Rond

    Citroën C3 1.1i – 2004 – 618.738 km - Klokje...

    • 2 augustus 2022
  • Nieuws
    Citroën Berlingo krijgt retroversie: moderne '2CV Fourgonnette'

    Citroën Berlingo krijgt retroversie: moderne...

    95
    • 2 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen C5 2.0 HDi 90pk Différence (2004)

    Citroen C5 2.0 HDi 90pk Différence (2004)

    10
    • 21 juli 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden