Citroën Xsara Break 1.6i 16V Différence (2005)

autoreview

Citroen Xsara Break
Citroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara - interieurCitroen Xsara - interieur

Signalement

UitvoeringXsara Break 1.6i 16V Différence
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf173.200 km
KM-stand laatst260.988 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 174.200 km

Een auto op gas (LPG G3). Dat betekent vaak tanken, maar het houdt ook in dat de kosten van iedere tankbeurt laag zijn. Ik heb nu 4x getankt en dat heeft me iets van € 55,- gekost. Het verbruik op gas ligt rond de 1 op 12,5

De auto rijdt fijn en is voorzien van een cruise control af fabriek. De cruise control zorgt ervoor dat de auto door een pulsje/tikje op de schakelaar 3km sneller of langzamer gaat.

Verder kan ik er op dit moment nog weinig van zeggen. Een auto met 173.000km op de teller. Is dat een verstandige keuze? De tijd zal het leren.

PROBLEMEN

  • 174.200 km

Twee achterbanden met vlakke kanten en een lekke achterdemper. Totaalkosten € 450,-.

Stand van zaken

  • 260.988 km

De Xsara schijnt een bobine te hebben die doorslaat. De motor loopt soms slecht als het toerental laag is. De garage dacht indertijd al dat het daar aan zou kunnen liggen. Ik heb er nog een tijdje mee gereden, maar ik was er flauw van. Vandaag naar een LPG specialist geweest. Die zegt dat het aan de ontsteking ligt. En dat zou ook nog te maken kunnen hebben met de bougies, maar die zijn nog niet zo lang geleden vervangen.

De hele historie van de Xsara, zo lang als ik die heb, kun je vinden op pagina310.html (zoek daar maar op).

Dit jaar is het vrij extreem met alle kosten. De kleppen krom na het breken van de bout van de geleiderol. De cilinderkop is gereviseerd. Het draaipunt van de achteras was ruim, dus ik heb een andere achteras.

De reparaties aan de auto lopen momenteel aardig op. Het ging juist heel goed.

Een tijd geleden had ik een ANWB medewerker aan huis omdat de auto van een vriendin van mij problemen had. Hij zei, en misschien heeft hij in het algemeen wel gelijk, dat je een auto kunt aanhouden tot ongeveer 250.000 kilometer. En dan moet je er afscheid van nemen omdat de kosten dan wel erg beginnen op te lopen.

Maar ondanks de ellende van dit jaar ben ik door de bank genomen nog steeds in mijn nopjes met de auto.

Gemiddeld gasverbruik is ruim 1 op 13. Dat zal onder andere met mijn rijstijl te maken hebben. Als het even kan, rij ik 100 op de auto(snel)weg. Tijdens het inhalen maak ik meer snelheid als er auto's aan komen en vervolgens laat ik mijn snelheid weer terug zakken naar 100.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens