Citroën Xsara Break 1.6i 16V Différence (2005)

autoreview

Citroen Xsara Break
Citroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara - interieurCitroen Xsara - interieur

Signalement

UitvoeringXsara Break 1.6i 16V Différence
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst192.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Afscheid

  • 192.000 km

Omdat dit een leaseauto is, heb ik zelf natuurlijk geen onderhoudskosten gemaakt, daar kan ik niks over zeggen. Wel kan ik zeggen dat de auto al zijn onderhoudsbeurten (om de 20.000) gewoon gehad heeft zonder spannende dingen. Alleen het regulieren onderhoud. Er is alleen een keer een softwareprobleem geweest met de LPG-installatie (maar dit is de auto niet aan te rekenen).
Verder is bij 160.000 km. de uitlaat vervangen, maar dit is volgens mij normaal bij deze kilometerstand. Verder zijn gedurende het leasecontract wat lampjes vervangen, maar gezien het feit dat ik altijd met verlichting ingeschakeld rijd, is dit ook normaal te noemen.
De auto heeft in 4 en een half jaar tijd bijna 200.000 kilometer gereden en heeft buiten regulier onderhoud de garage niet gezien. Ik heb de auto ervaren als een zeer comfortabele reiswagen met voldoende power om lekker met het verkeer mee te komen. Zelfs bij hoge snelheden (>160) voelt hij nog solide en koersvast aan.

Bij de aflevering vond ik dat de achterkant erg naar beneden stond, als ik bij wijze van spreke wat lading achterin legde, zakte de auto bij de achterveren ver in. Dit is door mijn werkgever opgelost door hulpveren te monteren (MAD). Hierdoor is de auto ook wat stugger geveerd, wat naar mijn idee de rijeigenschappen ten goede komt.

Ik heb gekozen voor deze auto omdat hij zeer compleet uitgerust was (alles erop en eraan) voor een bedrag van nog geen 18.000 euro. Daar werd mijn bijtellingsportemonee blij van.

Het leasecontract zou oorspronkelijk lopen tot 150.000 kilometer of vier jaar. De teller staat nu op bijna 192.000 en hij moet nog een maand mee. Dan vind de werkgever/leasemaatschappij het echt tijd voor een nieuwe auto. Het is leasecontract is twee keer verlengd, een keer naar 170.000 en nu onbeperkte kilometers/tot nieuwe auto geleverd wordt.

Noot: bij gebruikskosten moest ik wat invullen, hij staat op goed, maar dit is puur de kosten die ik zelf qua bijtelling gemaakt hebt. Onderhoudskosten had ik niet ivm lease.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens